Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg spilte 2009 brukte jeg en Q6600 og et skjermkort som var ca 1 år gammelt på det tidspunktet.

 

Han her bruker " well I have a C2Duo @ 2Ghz, 2Go RAM and a Geforce 7600, not exactly the elite laptop ^^ but I'm really glad to be able to run ArmA2 like this." for å filme dette

 

http://www.youtube.com/watch?v=QmcpCU3f1nI&hd=1

 

 

Så man trenger ikke en sinnsyk maskin for å kjøre spillet, men det er såklart en del ting som spiller inn. Viewdistance og hvor mye terreng maskinen takler. Arma er en smule spesielt på hvordan det behandler ressursene. Skrur man alt på low så ville man tenke at man får mest ut av spillet om man har en gammel maskin, men slik er det ikke. For eksempel så vil en SSD være en veldig god oppgraddering til Arma fordi noen ganger vil terrenget og detaljene nærmest streames fra HDD (spesielt om man er i en bil eller fly som kjører fort) og Chernarus(skog med flere hundretusen trær som er egene objekter og byer) er tyngre for maskinen enn feks Takistan (ørken). Dette er noe man ikke merker så godt i feks Day Z fordi det er cappet på rundt 1500 m viewdistance, men i vanlig Arma ønsker man rundt 3000m til rundt 5000m og noen spiller med enda mer. Nå er Arma 3 like rundt hjørnet og der sies det at dem har lagt til nye lys, HDR og fysikk (physx) osv, så man kan jo spekulere i at dette vil bruke litt ressurser. Jeg vil si at en kjapp quadcore, et godt skjermkort og en SSD er viktige komponenter.

 

I Bohemia Interactive forumet er det en del diskusjon rundt hardware og jeg tror det finnes en benchmark tråd som opplyser om innstillinger og resultat på flere maskiner.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Kan jo laste ned demoen el armafree og teste det ut, se hvordan maskinen takler det før du kjøper. Arma free har litt kjipere grafikk, men det er jo mange som ikke merker noe til det. I dayz tråden har jeg sett flere som har bemerket at man ikke trenger Arma2 i det heletatt, jeg ville jo sagt at man gjør det fordi jeg er grafikk hore :p

 

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet hvordan jeg kan lagre Warfare BE ACE-mission-parametere? Må jeg endre på selve missionet?

 

Benny har laget en parameter ting, har ikke testen den enda - den ligger på dev-heaven.net :) Ellers har jeg som du sier, editert mission for å lage egne faste parameter.

 

Noen som har noen Co-op scenarios å anbefale for en gruppe på 2-4 ? Tenker da nedlastbare missions. Vi kjører Arma 2+Operation Arrowhead.

 

Shark attack missions pleier å være gode, ellers kan du jo sortere etter populæritet på ArmaHolic multiplayer missions. Mer om ArmaHolic her i et Norsk intervju

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er den norske Arma-brukerbasen? Klanen vår vurderer å satse på Arma, og jeg vil tro vi er rundt 8-10 stk som kan begynne med dette. Er bare litt redd for at det er få nordmenn som spiller Arma, så kan bli en liten utfordring å få sopa opp de norske som er (med tanke på at vi er en helnorsk klan).

Lenke til kommentar

Det finnes allerede flere norske klaner. Norpryl of Norway er nok den største og mest dedikerte, de har samlinger, spiller egne story missions, lan-party, reiser og alt mulig egentlig. Venne klanen dems (som også utveksler medlemmer frem og tilbake) er Victrix Legion og de spiller mye forskjellig, men er hovedsaklig Arma (og Project Reality tidligere). Begge de grupperingene har kjerne medlemmer som har spilt sammen i nesten 10 år ,eller mer, og ønsker alle velkommen. Så har man Riot (som er norsk, men med internasjonale medlemmer) og det er sikkert flere. De 3 nevnte har flere ressurs personer i Arma som kan lære bort editering, modding og hvordan lage missions osv.

 

Om jeg får det som jeg vil så vil vi ha en/fler community servere på Battlefield.no som kjører mainstream mods og missions, en grei måte og komme inn i Arma og bli kjent med spillet og spillerne. På en måte som en hub for spillere overalt i Norge. Gjorde det samme for TV2 i 2009 og de serverne var blant de mest populære i verden (målt av gametracker osv). Så det er ikke umulig, men det er snevert...jo flere som kommer til og driver med egne servere og klaner jo mer spredt blir det kanskje og jo mer utvannet? - Det spørs jo helt på hvordan man vil spille Arma, noen liker små intime missions og andre store BigWars med flere folk og opp til flere timers/dagers spill. Jeg vil si det er god plass i de eksisterende miljøene/gruppene i Norsk Arma :)

 

Nå er det jo et lite håp som har blitt tent med Dayz, et håp om at de som spiller Dayz kan se potensialet i spillet og at de utforsker utenfor Dayz også :)

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har vi ikke diskutert så mye hva vi kommer til å gjøre, men tipper vi ender hovedsakelig med å lage missions, hvor vi enten spiller mot AI, eller mot hverandre. Satser også på klankriger, men tipper disse ikke er så hyppige i Arma. En klankrig hadde i så fall bestått av mindre grupper mot hverandre, eventuelt slått seg midlertidig sammen med andre klaner for å lage en Joint Operation, sammen mot en del andre klaner, og fått et skikkelig slag ut av det.

 

Tipper også Arma har fått en boost med tanke på DayZ, så er nok en del nye folk å rekruttere fra den fronten. (Vi kommer forresten også til å kjøre en DayZ-divisjon i klanen)

Lenke til kommentar

Har jo AAS network - pvp community og de er skikkelig flinke til å lage ting og organisere rundt Arma, så vidt jeg vet. Vi spilte en del kamper mot en Finsk gruppe som heter Kylliki. De har et par spillere som lager islands og mods + missions. Det var ganske fine eventer med opp til 30-40 spillere - Finnland mot Norge. De laget en øy med snø og snø-storm. Verd å sjekke ut, veldig fint laget + en mission pack som fulgte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var denne jeg tenkte på - forøvrig fine missions til den øya :)

 

Thirsk Island + Winter camo

Patch til camo

 

http://www.kyllikki.fi

 

Så vidt jeg husker så følger det med 6-7 missions til Thirsk Winter og Summer

 

 

 

 

 

 

EDIT: Mission pack

vanhA lager okey misisons, ikke alltid helt militær korrekt og noen ganger kan man lure oppdraget litt for lett...men om man spillet de som de er ment til å spilles, så er de gode for en gruppe :)

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Hei alle samme.
Noen av dere som har tjenestegjort på Værnes i Stjørdal?

 

Dette er et prosjekt startet som en gammel guttedrøm, om og en dag spille et spill på et kart som er ifra hjemplassen.

Jeg har jobbet med dette siden Januar i år, og det tok meg en hel måned og bare få sette mine føtter på mitt eget terreng, som da lignet mere ett månelandskap enn noe annet, og jeg trodde rett og slett at jeg nok ikke kom til og få det til en stund der jeg satt og strevde.

Men nå begynner det og ta litt mere form og jeg fikk lyst til og vise noen screenshots til dere der ute, det er enda masse som er uferdig på de bildene, men valgde og skrive noen ord for og se om det er noe interesse for et terreng og spille på ifra Norge.

Side om side er det en annen kar som jobber med et mission ala wasteland for dette kartet også, hvor vi vil ha vår egen variant med litt mere AI innflytelse og som er persistent, bygger du en base, så står den der til neste gang du logger inn, sammens med kjøretøy og hele pakka, om ikke noen andre har tatt de. Allt persisteres ved server reset.

Drømmen var og ha NORFOR mod'n som en egen faction, men jeg får ikke den mod'n til og fungere så jeg må nok gi opp der og se om man får tid til og gjøre noe med og få norske styrker inn i missionet etter hvert som vi får tid.

Videre når kartet så og si blir ferdigstillt, har jeg planer om og begynne og lage objekter som er unikt for stjørdal for og oppnå en bedre følelse for at man virkelig er i norge. Veiskilt hadde jo vert kjekt, ivertfall som en begynnelse :-D

Hittil har jeg bare brukt orginale modeller ifra ARMA og et par andre flinke folk der ute.

Vi har også nå fått opp en server (Cold Response) som vi driver og tester kartet og missionet på og kan nok være klar for og invitere folk for testing en gang utpå nyåret antar jeg, da vi er litt usikker på hvordan missionet vil utarte seg med flere folk på serveren.
Og satser på og få opp en side hvor folk kan laste ned de nødvengige filene.

Med det ønsker jeg alle ARMA spillere der ute en god helg!



post-268459-0-19566000-1383911693_thumb.jpgpost-268459-0-79610500-1383911693_thumb.jpgpost-268459-0-01790300-1383911695_thumb.jpgpost-268459-0-41309200-1383911694_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...