Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Håper de har lagt til muligheten og ta av vsync i spillet.

Hva skal du med det?

Ser ikke poenget med å ha høyere FPS enn skjermen kan vise...

Dessuten så stopper ikke min fps counter før jeg når 120FPS

Så kan ikke si at jeg ser problemet ditt i det hele tatt.

 

Så lenge du har et system som kan kjøre ArmA 2 med over 60 FPS konstant er det greit, men hvis du kommer til et område hvor du får lavere enn 60 blir det ikke så bra.

 

Kan anbefale denne teksten http://hardforum.com/showthread.php?t=928593

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min erfaring med Operation Flashpoint, Armed Assault og ArmA2 har vært at man trenger ikke mer enn 30 i FPS i coop. Men det blir ikke så bra for opplevelsen hvis det blir lavere.

Ved PvP så er det å fortrekke opp i mot 60 i FPS. Men for spillopplevelsen trenger man ikke all verden.

 

Men vsync må stå på ja, ingen vits å kjøre med dette slått av.

 

Har ikke hatt anledning til å teste siste beta 70709 enda, da det ikke passer med oppsettet på serverene akkurat nå. Men siden de påstår at de skal slippe Operation Arrowhead i slutten av juni, så blir det kanskje en patch til da.

 

Synes ArmA2 har det meste jeg kan tenke meg av et spill. Sammen med CBA, ACE2 og et par ekstra øyer, så har man en masse morro.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare Stable utgaven og den laster jeg ned fra gitte linker.

Siden jeg drifter servere så er jeg ikke interressert i å bruke Six-Updater.

 

Det jeg ville testet var å slette Six-Updater og laste ned siste versjon og installer den.

Men det er bare det jeg ville prøvd.

 

Bruker Addon Sync for å tilgjengliggjøre ACE2 til de som bruker serverene våres, mens ellers ikke. Liker ikke Addon Sync til Yoma, da han har gjort altfor mye fancy ut av ting han kunne gjort enkelt.

Lenke til kommentar

Battle.no har et intervjue med Uk_force på battle.no.Uk_force er "Lederen" av ARMA2 modden Project reality.

 

 

http://battle.no/?section=news&nid=586

 

Hvis jeg skjønner det rett, så er målet for Project Reality (PR) omtrent det samme som Advanced Combat Environment (ACE), med den vesentligste forskjellen at det virker som PR har mer fokus på PVP.

 

ACE, som vi i NoPryl bruker, legger mer til rette for Coop spilling, men man kan selvsagt med fordel benytte ACE funksjoner i PVP sammenheng også. ACE virker også mye mer omfattende, totalt sett, men nå har jeg ikke sett den fulle feature-lista til PR, da.

 

For oss som har brukt ACE siden Operation Flashpoint (da det het WGL), ser det ikke ut til å være stort å tjene på å gå over til PR, men jeg synes det er kjempepositivt at PR kommer til ArmA 2 også. Jo flere gode mods som kommer til spillet, jo mer utbredt blir det blant spillere generelt.

Lenke til kommentar

PR handler litt om spillemåte også, rikignok så var BF2 utgaven fokusert på å få til mest mulig realisme på samme måte som ACE gjør for ArmA. Måten PR blir for Arma2 er mye likt Devestation mission laget av DR.Eyeball, men med noen forandringer vil jeg tro og såklart mange ekstra mods puttet inn i hele pakken. I alle fall så er det Devestation som lignet mest på PR når han begynnte lage det og nå er han jo også en del av DEV teamet til Project Reality. Jeg vet ikke om Devestation utvikklingen stoppet etter at PR begynnte, men det finnes i alle fall tidlige versjoner på DevHeaven som gir ett ganske godt innblikk :) De ligger også på TV2 #1 om noen vil prøve de. Forøvrig ett veldig bra mission, men tidlig beta og buggs. Jeg tror man kan se det som en blanding av AAS og Warfare på en måte. Et veldig sterkt element i PR er teamplay. PR gjengen er veldig gode på hva de gjør og har vunnet en del priser, dessuten utvikkler de også sitt eget spill for salg og har en tilhenger gruppe fra BF2 tiden.

 

En ting jeg likte veldig godt er at de vil forsøke å gjøre det så enkelt som mulig for både spillere og de som hoster PR, i motsetting til feks ACE2. Jeg vil nesten tørre påstå at ACE2 (før det er helt ferdig) er vanskelig å holde som en public modifikasjon, både fordi det ble/blir oppdatert 3ggr i uka og fordi de forskjellige communities oppdaterer sine servere på forskjellige tidspunkt. Tactical Gamer oppdaterer via Yoma hver mandag, og om du feks bruker sixupdater og får en ny versjon så kan du spille på TV2 serverne, men ikke på TG eller Kelly's fordi du har en nyere versjon enn hva de har... og omvendt. ACE2 passer foreløpig best i lukkede communities der det er en oppdaterings plan og alle oppdaterer likt. Sant skal sies.. ACE2 er en utrolig bra modifikasjon til spillet, men som sagt dette oppdaterings kjøret og forskjellig versjoner på hver eneste server er ett problem.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Battle.no har et intervjue med Uk_force på battle.no.Uk_force er "Lederen" av ARMA2 modden Project reality.

 

 

http://battle.no/?section=news&nid=586

 

Hvis jeg skjønner det rett, så er målet for Project Reality (PR) omtrent det samme som Advanced Combat Environment (ACE), med den vesentligste forskjellen at det virker som PR har mer fokus på PVP.

 

ACE, som vi i NoPryl bruker, legger mer til rette for Coop spilling, men man kan selvsagt med fordel benytte ACE funksjoner i PVP sammenheng også. ACE virker også mye mer omfattende, totalt sett, men nå har jeg ikke sett den fulle feature-lista til PR, da.

 

For oss som har brukt ACE siden Operation Flashpoint (da det het WGL), ser det ikke ut til å være stort å tjene på å gå over til PR, men jeg synes det er kjempepositivt at PR kommer til ArmA 2 også. Jo flere gode mods som kommer til spillet, jo mer utbredt blir det blant spillere generelt.

 

 

Jeg vil love dere at ARMA får en boost i public miljøet når PR kommer, det vil være "offisielle" servere som spiller PR uten at de krever masse dilldall add ons som sikkert kan være morsomme å spille med, men som Joe the pub guy, ikke har interesse eller ork til å laste ned alle de forskjellige add onene trengs for å spilel på en server og han må jo også holde dem oppdatert.

 

Og selv om du kan spille PVP med ACE hvor mange er det som egentlig gjør det? Spille mot Bots er kjedelig, selvom det gir en ekstra realisme med at bottene ikke løper rundt, men heller går rundt og scanner områdene, så har jeg spillt ARMA nok til å føle at det blir litt døvt, i forhold til hva man kan få til med PvP.

 

Dessuten har PR alltid vært om å gjøre å tweake gameplay, altså de setter begrensninger på hva du kan gjøre og hva du kan equippe, du kan ikke lenger ha med en AT og 50. cal sniper på ryggen.

 

Nå kan jeg jo ikke si at jeg spiller ARMA så mye at jeg er ekspert, men for mange i PR communitiet har det vært vanskelig å komme inn i spillet pga. få clans som spiller det i PR communitiet og ikke så mye fastsatte grenser når det kommer til frontlinjene, jeg iallefall føler at frontlinjene noen ganger er ekstremt vage selvom de skal være det i insurgency så har du ikke objectives både langt øst og vest.

 

PR vil jo komme med en egen Custom game mode som bygger på AAS (Advance and Secure) kanskje det de kaller v3 som bygger på tilfeldige steder i et område som skal kjempes om, etterhvert vil jeg vedde på at Insurgency også kommer eller om det kommer med første versjon vet jeg ikke. Du tas rett og slett med ned som en vanlig infanteri soldat i Afghanistan og ikke over store land arealer, men du slåss om en by eller et sted i Sangin. Det betyr at du kan bruke hele kartet som sies å være på 625kvadratkilometer eller noe som 25x25km. Men frontlinjene og objektivene er sentralisert for den runden. For eksempel vil man ha en stor base noe ala camp bastion, men man vil også ha utposter, Camp Bastion er der alle luftfartøyer ala jets, og halikoptre vil befinne seg, mens utpostene har Landies og kanskje noen få transport helikoptre.

 

I grunn etter det jeg har prøvd av ACE legger de til masse funksjoner, men hvordan du spilelr er opp til deg og serveren, i PR vil du ikke ha den samme friheten til å gjøre akkurat hva du vil noe som jeg ser som et pluss at du har fastsatte objectives også for Pub play som ikke er så vanskelig å skjønne. ACE og arma2 generelt blir vanskelig vis du ikke har en vennegjeng å spille med.

 

Nå er jeg fullt klar over at man kan lage objectives som ikke er i øst og vest, men det jeg har spillt av ARMA2 public blir det veldig mange servere som har objectives både øst og vest. Og jeg tror både ACE og PR overlapper hverandre på flere områder. Så tror jeg nedslagsfeltet blir litt annerledes, der ACE kanskje treffer mye spilling innad i klanene, så treffer PR med sine "Offisielle" servere med Joe the pub guy. Selvom sikkert begge spillene kan godt spilles både innad i klaner og i public.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Er det noe multiplayer-spilling enda? Trenger du den nye expansion for å spille online?

 

Har avinstallert Arma 2 etter formatering, og vurderer å installere det på nytt, men da trenger jeg vel alle mods og. Noen som kan gi en rekkefølge på hvordan de skal installeres?

 

Hvilke mods som trengs, avhenger av hvilke servere du ønsker å spille på. Det finnes en hel haug forskjellige mods tilgjengelig. Skal du spille på public servere, må du finne ut hva som går på den enkelte.

 

Personlig har jeg aldri brydd meg om public spilling, da jeg trives bedre med en fast gjeng. Har du lyst, må du gjerne sjekke ut forumet til klanen min, på http://nopryl.com. For en enkel oppskrift på hvordan du kan spille med oss, er det bare å sjekke denne oversikten.

 

 

For øvrig, nei. Du trenger ikke noen expansion for å spille online. Multiplayer både over internett og på LAN, har vært støtta i denne spillserien siden ca. 2002.

Endret av Leftie
Lenke til kommentar

NoPryl er en fortrefflig gjeng og gamle ringrever i Arma community - Anbefales :)

 

Men får vel reklamere litt om oss også hehe.. Victrix Legion.(www.victrixlegion.com) På samme måte som NoPryl så samles vi ofte å spiller missions sammen og/eller TvT(matcher) mot og med andre.

 

Når det gjelder public spilling vil jeg gjerne peke deg mot www.battle.no :) Vi er byggd opp av spillere - for spillere, uavhengig av klaner og teams. http://www.battle.no/?section=about

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...