Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Masse fysikk i ArmA2, men ikke konfigurert korrekt.

Som så mye annet i BIS sine spill.

 

Tror Operation Arrowhead blir bedre enn ArmA2, det er den veien det har gått hele tiden.

 

Synd det er midt på sommeren de skal slippe OA. 29. juni var vel siste dato'n jeg fikk med meg.

Lenke til kommentar

Lurer på om BIS har noen planer om ArmA 3 etter Arrowhead...

De bør også i det minste prøve å legge til noe fysikk i spillene sine... :(

 

Blir bra med Arrowhead da, selv om jeg suger... :p

Definer "fysikk"

 

Siden vi snakker om spill tenker jeg selvfølgelig på fysikk som det brukes i Crysis osv...

I ArmA faller jo trærne som pappflak, og biler er limt fast i bakken når de sprenger osv...

Lenke til kommentar

Lurer på om BIS har noen planer om ArmA 3 etter Arrowhead...

De bør også i det minste prøve å legge til noe fysikk i spillene sine... :(

 

Blir bra med Arrowhead da, selv om jeg suger... :p

Definer "fysikk"

 

Siden vi snakker om spill tenker jeg selvfølgelig på fysikk som det brukes i Crysis osv...

I ArmA faller jo trærne som pappflak, og biler er limt fast i bakken når de sprenger osv...

 

Jeg ville gjerne sett crysis på islands som ARMA kan gi, og i dag vil jeg vel si det er umulig og ha fysikk som du snakker om med hvordan ARMA er lagt opp. Skal serveren hele tiden regne ut hvor trærne skal falle osv. ville det jo ikke funket å ha 10000 i view distance og langt flere spillere og kart enn de fleste andre spill idag kan gi.

 

Dessuten tjener vel BIS mer på at diverse land kjøper lisenser til militæret, er det ikke 3000 eller noe for en lisens? Og de er ikke akkurat interessert i hvordan trær faller ned.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

For min del er realismen det viktigste, og det har - i mine øyne - ikke nødvendigvis så mye å gjøre med hvor bra ting ser ut rent grafisk, eller i hvor stor grad den virkelige verdens fysikk er detaljert gjenskapt i spillform. I en perfekt verden hadde en PC hatt ressurser nok til å simulere alt perfekt, men i mangel av det, må man prioritere hva man ønsker å ha. Jeg foretrekker å ha tilnærma uendelig spillerom mtp. hvordan jeg ønsker å utføre et oppdrag jeg er gitt. Det har jeg til gode å finne muligheten for i andre spill enn BIS sin OFP/ARMA serie.

 

For alle som spiller ArmA2, anbefaler jeg å ta en titt på Advanced Combat Environment (ACE); en total conversion mod for ArmA2, som bl.a. gjør det til en fulltidsjobb å være medic, og som gjør sniping til en profesjon du faktisk må legge ned en del arbeid i.

 

ACE innfører masse ekstra realisme i ArmA2. Blant annet:

 


  •  
  • Et mer utførlig stamina system,
  • Ryggsekker
  • Backblast på AT våpen (som ikke er soft-launched)
  • Et skadesystem som skiller på blødninger, systemsjokk og smerte (derav viktigheten av en medic som kan jobben sin)
  • ... masse, masse mer

 

For mer info om features i ACE, sjekk http://ace.dev-heaven.net/wagn/Feature+Overview

Lenke til kommentar

Den 29. juni påstår dem at Operation Arrowhead skal bli utgitt og det spillet ser bare drit bra ut.

Nå er jo dette egentlig en stand alone utgave, men med ArmA2 som grunnlag.

 

http://www.gametrailers.com/video/new-features-arma-ii/100305

 

http://www.gametrailers.com/video/new-mechanics-arma-ii/100299

 

http://www.gametrailers.com/video/new-mechanics-arma-ii/100297

 

http://www.gametrailers.com/video/new-mechanics-arma-ii/100295

 

Og jeg gleder meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...