Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

For øvrig, nei. Du trenger ikke noen expansion for å spille online. Multiplayer både over internett og på LAN, har vært støtta i denne spillserien siden ca. 2002.

 

Joda såpass er jeg med. Men lurer på om servere online benytter seg av maps og sånt som en finner i exspansion. Husker hvertfall det ble slik med OFP når Resistance kom. Men takk for gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øvrig, nei. Du trenger ikke noen expansion for å spille online. Multiplayer både over internett og på LAN, har vært støtta i denne spillserien siden ca. 2002.

 

Joda såpass er jeg med. Men lurer på om servere online benytter seg av maps og sånt som en finner i exspansion. Husker hvertfall det ble slik med OFP når Resistance kom. Men takk for gode svar.

 

Det finnes ingen expansions ennå, men det er masser av Add ons som forskjellige servere krever for at du kan spille på serveren.

Lenke til kommentar

Kommer vel ca nøyaktig den 29. juni.

Så får vi se hvordan community takler det hele.

 

NoPryl går over til Arrowhead i juli / august en gang. Må få tid til å skaffe det og installerere det, samt at medlemmene har det. Regner med at det blir oppgradert kort tid etter at Steam versjonen er ute.

 

PS: Det har vært drit kult å spille med Legionen innimellom. Kampene mot finland var kule. Kult når vi blir såpass mange....

Lenke til kommentar

NB! Arma2 er en uoppdaget perle for mange, og svært få som innser hvor fantastisk spillet faktisk er. Nesten så jeg drømmer meg tilbake til gamle communities der alle var interessert i å bidra :)

 

Enig :) Det går litt opp og ned med aktiviteten hos oss, og kampene mot finnjævlene(LDD Kylliki) var absolutt ett høydepunkt fordi vi hadde med oss NoPryl. :thumbup: Bilder og video i forums

Selv om de mener det ble en draw.. så føler jeg vi vant. Finnjævlene ble reddet på sekundet ellers hadde vi vunnet.

Referanse - > http://kyllikki.fi/

Video av slutt minuttet http://www.victrixlegion.com/

 

Vi sees på neste treff !

 

 

BTW så kan dere spille ACE2 på TV2 #3 og #4 inkludert Everon, Isla Duala, Quesh Kibrul og Panthera. Ca 40 nye missions som er lagt til.. en personlig favoritt er Operation Everon II, fantastisk mission :) Bare å starte opp nummer 4 og spille det.

 

 

 

Om TV2 og battle.no ! Vi ønsker virkelig at battle.no kan være ett sted der spillere kan samles og ikke minst gjøre online gaming tilgjengelig for alle - Her er en liten video jeg laget og tekst.. dog på engelsk :p :Remember.. we are a open community who invites everyone to take part, its a community by players - for players. What level youd like to work on is regarless of skill or experience, nor what clan or team you belong to. We want to make the joys of multiplay and online games available to everyone. What we offer you in return is free resources as servers and forums, a organization to help you and a well-known community and player base to give your projects life. Allready supported by EA and DICE amongst others, battle.no was one of the few where Bad Company 2 betas was released. You are invited to take part and make whatever you would like to see....... really happen.

 

Currently we are looking for new games to host and Medal of Honor is one of the new games we are looking into. You will find mor info about us in the about section and information regarding games at the site.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wijw2aw4jgs&feature=player_embedded

 

Endret av Cri
Lenke til kommentar

ArmA II er kanskje en uoppdaget perle for mange fordi spillet var ganske uferdig når det først kom. Jeg har ikke prøvd ArmA II med noen av patchene, men jeg titter ofte innom det offisielle forumet til BIS, og jeg ser ennå at spillet med bugs. Blir sikkert å ta frem spillet igjen etter hvert, men skal minst vente til 1.06 er ute.

Lenke til kommentar

ArmA II er kanskje en uoppdaget perle for mange fordi spillet var ganske uferdig når det først kom. Jeg har ikke prøvd ArmA II med noen av patchene, men jeg titter ofte innom det offisielle forumet til BIS, og jeg ser ennå at spillet med bugs. Blir sikkert å ta frem spillet igjen etter hvert, men skal minst vente til 1.06 er ute.

 

Litt enig med deg der, ^Th0mas^. Jeg husker jo at Operation Flashpoint først blei virkelig bra etter at Resistance expansionpacken kom, så BIS har dessverre hatt litt tradisjon for å ha veldig bugga releases og deretter patche opp sakte men sikkert.

 

Nok en grunn til at jeg gleder meg veldig til Operation Arrowhead :)

Lenke til kommentar

hihi

 

Enig der Cri, men sånn er det.

 

Patch 1.06 eller hva den nå kommer til å hete "skal" komme "samtidig" som Operation Arrowhead. Ergo da 29. juni, men så får vi se da.

 

Jeg elsker ArmA2, da det gir meg stor frihet ved å velge angrepstaktikk som jeg vil. Elsker friheten man har i spillet. Men det vil jo ikke si det samme som at alt er "perfekt". Kan jo hende jeg har andre forventninger enn det BIS har, så det kan fort bli konflikter.

 

Men community er pleier å fikse utrolig mye bra. Men BIS går jo ut med at de regner med at community fikser ting.

 

 

Nå sitter 17 mann i sputnik-land og gamer. Masse morro og mye bra spilling. "litt" fyll også.

Dette er utrolig bra. knall tiltak og knall folk!!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Torsdag morgen var det avmarsj fra Norge ned mot Bø i Tørdal. 3 biler i kolonne fra Nord-øst, 3 biler i kolonne fra øst og en singel fra sør.

Etter utrolig god kartlesing og mange timer seinere ankom vi hytta.

Telt satt opp og bord /stoler satt opp. Ca kl 16 var det meste opp...

 

Da var det bare å starte en lang helg med morro.

 

Med 15-17 mann på missions så blir det litt annen måte å tenke på. Man har faktisk mulighet til en god del taktikk. Flere coop på 2-4 timer har blitt gjennomført. Minimalt med problemer. Eneste er at overspenningsværnet i hytta har gått 3 ganger. Men slikt må man jo regne med....

 

Alle dagene har det regnet mer eller mindre hele tiden. Ikke at det har medført noen problemer da NoPryl har telt som faktisk tåler litt vann. Server har oppført seg bra. Ingen store problemer selv om strømmen har gått flere ganger.

 

Utrolig kjekk gjeng å reise med. Hadde med oss to mann som ikke vi hadde møtt før. Ingen overdreven fyll, ingen ødeleggelse, ingen kjedelige stunder.

Dette er bare så bra tiltak, dette er noe for Victrix også tenker jeg....

Lenke til kommentar

10 dager igjen til Operation Arrowhead!

 

Men finner fortsatt ikke dette annonsert på Steam, litt kjipt.

Men siste beta patch har gjort det klart for å kunne bruke mer enn 2GB med minne til ArmA2. Suma fra BIS sier at neste patch som kommer til uka skal da begynne å ta i bruk mer enn 2 GB så det kan bli kult.

 

De 2 siste betaene har virkelig begynt å ta i bruk alle kjernene på pc'n så jeg synes man burde bruke en av de 2 siste patchene. Ellers så sitter maskinen din med masse ressurser den ikke bruker.

 

Bare de får orden på dette kan de kanskje begynne å se på om de kan takle flere GPU'r samtidig...

Lenke til kommentar

ah.. det er sant og det har de faktisk gjort også.

Da de har krympet pathfinding fra 20-30 meter til 2-3 meter. De driver fortsatt å fikler men jeg skal ikke påstå at de er i mål.

Da er det nok enklere å la f.eks. ACE2 ta seg av den biten.

 

BIS har mange slike uferdige ting og det kommer dem til å ha i all fremtid også slik som jeg ser det.

Men det er jo ikke det viktigste synes jeg, det er mest MP og mulighetene som er viktig. Men det er nå min smak.

 

Men hvis det er din AI som kjører dumt så er det din pc som styrer dem. Hvis det er missionet sin AI som ingen har kontroll på så er det serveren som styrer dem. Derfor er det kanskje ikke så dumt at de prøver å øke ytelsen. Det vil forbedre AI betraktelig hvis de alltid har nok ressurser til å kalkulere hvor de skal kjøre / gå hen.

 

Men dette er jo en kombinasjon av hvor godt selve øya eller landskapet er laget og hvor "smart" en AI klarer å være. Alltids en diskusjon det. Alle blir aldri helt fornøyd. Men så sprøs det litt på hva man ønsker av spillet.

 

Jeg kunne også godt tenkt meg at BIS gjorde seg ferdig med en ting før de gikk videre, men de har sagt at de ser på community for å "fikse" slike ting de kaller småting. Litt rart spør du meg, men BIS hører en god del på dette community så det blir stadig innført ting som man har laget addons for før.

Endret av NoBrainer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...