Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Masse å lære i dette spillet :) Jeg fikk for ikke så lenge siden fortalt at spillet til og med går etter månefaser, så nå har jeg funnet ut hvordan jeg kan få det skikkelig månelyst. Fant nemlig ett mission som het Operation Moonwalk der jeg synes lyset var så kult.. og så fant jeg datoen og dermed :) Men det går vel å bruke en månefase kalender også vil jeg tro

Endret av Cri
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter faktisk noe helt sinnsykt med lyset i dette spillet. Klarer ikke se en dritt framfor meg om jeg har sola i synsfeltet, må nesten konsekvent jobbe for å ha sola i ryggen. Dette uansett om det er overskyet eller ei. Effekten er jo helt drøyt overdrevet, er det kanskje noe jeg kan stille på i innstillingene? Gamma eller noe sånt? Eneste hjelpen jeg har funnet hittil er å se rett ned i bakken så jeg ikke får himmelen med i synsfeltet, da ser jeg bra, men til gjengjeld ser jeg gress og asfalt, og ikke fiender :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter faktisk noe helt sinnsykt med lyset i dette spillet. Klarer ikke se en dritt framfor meg om jeg har sola i synsfeltet, må nesten konsekvent jobbe for å ha sola i ryggen. Dette uansett om det er overskyet eller ei. Effekten er jo helt drøyt overdrevet, er det kanskje noe jeg kan stille på i innstillingene? Gamma eller noe sånt? Eneste hjelpen jeg har funnet hittil er å se rett ned i bakken så jeg ikke får himmelen med i synsfeltet, da ser jeg bra, men til gjengjeld ser jeg gress og asfalt, og ikke fiender :/

 

ArmA2.cfg under din spiller, endre på

 

HDRPrecision=8;

 

til

 

HDRPrecision=32;

 

 

Men det er jo lettere kanskje med den addonen da.

 

Hva synes dere om spillet ellers? Spiller dere fast på TV2 sine servere eller er det kun "utenlands" på public eller er dere med i klaner eller hvordan er miljøet.

Fant ut i dag at vi var ihvertfall 5 som ikke hadde prøvd singelplayer men som har spillt multiplayer nå siden det kom ut.

 

Gleder oss litt til Operation Arrowhead, men lurer litt på kompabilitet.

Lenke til kommentar

siden det blir en standalone pakke, så blir et litt hva går uten OA og hva må man ha OA for.

Det skal visstnok komme en patch i tillegg til ArmA2 som gir deg noen av de tingene som er i OA, men ikke alt.

 

Må man ha OA for å logge seg på en dedikert server som kjører OA. Mange slike småting som kan gjøre spillkvelden dritkul eller et helvete.

 

Preveiw'ene som har kommet ser jo utrolig flotte ut, men utnytter ArmA2 da ordentlig fler en 2 kjerner? veit han prøver seg på det nå, men hvor godt gjør de det?

Kan man endelig begynne å bruke SLI / Crossfire eller er det bare en flaks / uflaks om dte fungerer? Såklart, jeg har ikke sjekket SLI siden august og det har skjedd litt siden da, men i august var det ikke bra ihvertfall.

 

men men, får spille litt på klanserveren i kveld og se hvordan ting flyter på ny server.

 

bare å stikke innom fra 21 og utover hvis noen har lyst.

Lenke til kommentar

-cpucount er for å begrense antall kjerner og ikke for å si hvor mange kjerner du egentlig har...Min kjører fint på alle 4 kjernene uten å bruke denne parameteren.

ArmA2 liker ikke HyperThreading, så er det sagt ihvertfall....

 

At Cossfire er stabilt er jo bra da. Da slipper man kanskje litt tull med det.

 

Men det er uansett spennende tider forran oss. I og med at det er release rundt slutten av Juni, så blir det kanskje en fin høst...

Lenke til kommentar

Ja det kan godt hende, eller at de andre spillene faktisk er så begrenset i spillmåte at det ikke får blitt så mange feil....

Har ikke funnet så mange andre spill enn OFP, ArmA og ArmA2 som faktisk lar deg angripe et må på hvilken som helst måte. Hvor det kun er missiondesigner som egentlig begrenser deg til hvordan angripe et mål.

Stor mere åpent enn BIS sine spill skal man leite lenge etter. Ergo tror jeg at det blit litt mye feil også.

Kan ikke si jeg er så vanvittig fornøyd med at det er så mye feil, men jeg liker veldig godt det de har gjort.

De burde bare "fullføre" noen ting innimellom....

 

Ærligtalt, så tror jeg ikke at cryengine ville blitt så mye bedre i multiplayer med 60 mann med slike størrelser på "øyer" som det er snakk omm. Kan hende at de fleste motorer og teknikker ville slitt litt da...

 

Men jeg skal ikke snakke så mye for jeg er frelst av BIS og således farget av at jeg liker dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...