Gå til innhold

Anmeldelse: Resistance 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg hadde nesten forventet at gamer.no skulle gi karakteren 7. Ikke vet jeg hvorfor, men det overasket meg likssom ikke der ikke stod en 8er selv om innholdet i anmeldelsen tilsvarte en 8er.

 

Men jeg har sluttet å ta disse tulle karakterene til gamer.no seriøst. 9 av 10 spill får jo 7-9 virker det som. Men for å dra ned snittet så finner de frem noen to år gamle DS titler som de gir karakter 1 :p

 

Man kan rope så mye om subjektivitet man bare vil. Et spill skal ha en karakter den fortjener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10

Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10

 

Jeg vil egentlig ikke begynne å mase for mye om dette, siden det ikke kommer til å endre noen ting, men jeg syntes bare det er litt rart.

Synes du har et godt poeng jeg :)

Og jo det er sånne tilbakemeldinger som endrer ting.

Kort og saklig uten furting.

Lenke til kommentar

Syntes anmeldelsen ser grei ut, kunne kanskje vært 8/10 dog men anmelder drar opp noen vesentlig ting som trekker karakteren ned noe jeg er veldig enig i. Tenker da spesielt på de havfruene og de som du ikke ser før det er for sent.

 

Att enkelte drar opp paraller med Gears 2 så kan jeg ikke mere enn å bare le da denne debatten handler om Resistance 2 og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Så har det også gått noen år siden sist.

Hva er det for et teit argument? Så du mener at geow 1 ikke hadde vært et 10/10 spill i dag?

 

Korrekt.

 

Ikke si at jeg blir nødt til å forklare i detalj hvorfor det er slik at spill som var imponerende for noen år siden ikke er det i dag?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Så har det også gått noen år siden sist.

Hva er det for et teit argument? Så du mener at geow 1 ikke hadde vært et 10/10 spill i dag?

 

Korrekt.

 

Ikke si at jeg blir nødt til å forklare i detalj hvorfor det er slik at spill som var imponerende for noen år siden ikke er det i dag?

 

det hadde blidt trokket ned pga av grafikk og muligheter, men det ville fremdeles hatt en god karakter.

jeg mener spill skal dømmes etter muligheter og hvordan spillet ser ut innvendig, og at grafikk og og utseende kommer til slutt å setter sluttkarakteren, feks viss det vipper mellom 8 og 9 å det er god grafikk blir det 9:P

Lenke til kommentar
nå kan dere med ps3 få låv til å mobbe meg for dette er jeg misunnelig på:)

Jeg som trodde sjelen til gamer.no var at grafikk ikke skal være avgjørende.

 

Så har det også gått noen år siden sist.

Hva er det for et teit argument? Så du mener at geow 1 ikke hadde vært et 10/10 spill i dag?

 

Korrekt.

 

Ikke si at jeg blir nødt til å forklare i detalj hvorfor det er slik at spill som var imponerende for noen år siden ikke er det i dag?

 

det hadde blidt trokket ned pga av grafikk og muligheter, men det ville fremdeles hatt en god karakter.

jeg mener spill skal dømmes etter muligheter og hvordan spillet ser ut innvendig, og at grafikk og og utseende kommer til slutt å setter sluttkarakteren, feks viss det vipper mellom 8 og 9 å det er god grafikk blir det 9:P

Var det jeg ville frem til.

Lenke til kommentar

Har rundet spillet for en del uker siden(sone fri spill FTW!) og må si jeg ble veldig godt fornøyd med spillet, 9,5 av IGN er ikke ufortjent!

 

Synes det ble gitt litt lav karakter her :( burde vel i det minste ha fått 8/10 :new_woot:

 

Angående den Norske dubbinga så synes jeg det er helt greit at de legger det ved så lenge man kan ungå det, synes det er litt kult at Sony faktisk tar seg tid til å gjøre det. Så det blir litt ufortjent å kritisere spillet for dette, pluss at det klages på at de snakker østlanddialekt sier vel mer om anmelderen enn spillet.

 

Uansett anbefaler spillet til alle :)

 

Ps. kanskje Gamer.no skulle prøve en periode å ikke gi spillene en tall karakter? Da kan folk bestemme selv hva de tror, det at vi som forburkere går etter en persons mening på en tallskala mellom 0 og 10 er jo relativt dumt :p

 

Edit: Synes heller ikke vanslighetsgraden var så ille, valgte medium og døde ikke mer enn i andre spill, vansklighetsgraden gikk opp ja, men ikke til den graden som det blir fremstilt i anmeldelsen her.

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar

Plukket opp dette i dag og gleder meg til å komme i gang. Selv om jeg ikke er noen FPS-fantast er dette ett av de spillene jeg har sett mest frem til denne høsten.

 

Må si jeg synes også det er litt merkelig å dubbe et 18+ spill, men så lenge jeg kan spille det på engelsk ser jeg da ingen grunn til å klage. Derimot er det litt slappt av Insomniac at man ikke kan velge språk i spillet, men er nødt å bytte språk på hele systemet. I Heavenly Sword og Uncharted kunne man velge språk i selve spillet, det var vel først med Ratched and Clank jeg ble nødt til å bytte over til engelsk på systemet.

 

Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal sammenligne Resistance og Gear of War, det er da to forholdvis ulike spill. Det de har tilfelles er vel at begge er linære og går ut på å skyte særdeles støgge utysker. Ellers er Resistance en rask FPS i forholdvis store miljøer, mens Gears of War er seig, tredjepersons krigføring i bøttekott.

Lenke til kommentar
det hadde blidt trokket ned pga av grafikk og muligheter, men det ville fremdeles hatt en god karakter.

jeg mener spill skal dømmes etter muligheter og hvordan spillet ser ut innvendig, og at grafikk og og utseende kommer til slutt å setter sluttkarakteren, feks viss det vipper mellom 8 og 9 å det er god grafikk blir det 9:P

 

Poenget er at noe som en gang var sjangerdefinerende, ikke nødvendigvis (les: sjelden) er det flere år senere. Da tenker jeg i liten grad på det grafiske aspektet, som jo alltid går framover på tvers av - og på tross av - sjangre.

Lenke til kommentar

Jag känner mej väldigt oense med anmelderen. Sju av tio i betyg för ett stort och välgjort spel som Resistance 2 är som en spark i arslet för Insomniac Games.

 

Om nu inte anmelderen liker FPS i huvudtaget, så bör väl någon mer lämplig få skriva anmeldelsen. Tycker att detta är ytterst pinsamt. :/

 

8.5/10 vore ett mer rättvist betyg, då jag även skulle sätta 7/10 på Resistance 1.

Lenke til kommentar

MagnarP

(341)

21:50, to. 27.nov.

Godt å se at flere enn EDGE klarer å se gjennom hypen på dette spillet.

 

 

Haha, betyr masse når de kommer fra en i hugga X360 fanboy. Hold deg til X360 trådene du.

 

Bare online-delen i seg selv i dette spillet er verdt 8/10 eller 9/10. Det at det har en utmerket singel player del er bare enda ett pluss.

 

Alle disse x360 fanboy site'ene som Gamer.no eller Edge gir spill som L4D 9/10 når singel player delen suger sykt og online delen er bra, da burde de gjøre det samme med spill som R2.

Lenke til kommentar
Alle disse x360 fanboy site'ene som Gamer.no eller Edge gir spill som L4D 9/10 når singel player delen suger sykt og online delen er bra, da burde de gjøre det samme med spill som R2.

 

Ja, det er nok der det ligger. Gamer.no gir alle 360-spill gode karakterer mens de rakker ned på PS3. :roll:

 

360-utgaven av Left 4 Dead fikk forøvrig 8/10 på Gamer.no.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
360-utgaven av Left 4 Dead fikk forøvrig 8/10 på Gamer.no.

 

Og Resistance 2 fikk SYV ut av ti. I forhold til en dårlig single player spill som får en 8/10 så lett. Det er ganske irriterende det :)

 

Jeg har spilt mye Resistance 2 single player og har spilt L4D en del og single player er jo så kjedelig at man ikke gidder å fullføre det en gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...