Gå til innhold

Anmeldelse: Resistance 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Anmelderen har gjort en slett jobb, ser ut som han ikke har spillt grundig, har selv rundet spillet og har følelsen av at anmelderen slett ikke har rundet spillet :

 

*Han klager på at fiendene er uendelige , noe de slett ikke er. Det finnes områder i spillet hvor fiendene kommer i horder og du har et objektiv, greier du objektivet stopper du som regelen fiendene fra å komme i flere hopetall.

 

*Klaging på at det er for mange Kameleoner og at våpnene er for trege til å ta livet av disse : Hvilket spill er det han egentlig har spillt? Kameleonene går fint å drepe med enten Magnum , auger , Shotgun , rawager (herlig våpen) Bullseye og Bullseye mark II , LARK , ripper og ikke minst pulse cannon. Det er et stort pluss å ha et par hodetelefoner på seg for da hører man de komme mot deg uten tvil (de er store og tunge og bråker som noen elefanter). Det er heller ikke mange områder hvor de dukker opp, faktisk ikke så veldig ofte og det finnes faktisk måter å legge "feller" for dem med Bullseye for å finne dem om du er ekstra paranoid.

 

*Syting på konfrontasjonene : Spillet tar ca 10 timer å spille igjennom (avhengig av dine egne ferdigheter og hvor mye du utforsker, kan ta litt lengre tid å finne alle hemmelighetene) men stort sett får du nye opplevelser du skal overleve mot, insektsvermen er jo et godt eksempel på en slik utfordring. Også morsomt med banen hvor du har 3 stalkers eller hvor du feller "storvilt".

 

*Syting på vanskelighetsgraden : Nå er jeg neppe fra en ekspert på fps spill på konsoll, men at anmelderen fant spillet "umenneskelege vanskegrada" er jo helt utrolig, når jeg selv spilte på medium gikk det fint å runde spillet på ca 10 timer (mulig noe lenger om spillet ikke teller re-loads) og man følte aldri at noe var umulig på noe tidspunkt. Litt taktikk, noen granader og riktig våpen til riktig tid hjelper mye.

 

*Hvorfor nevnes ikke Trophies? Eller at det faktisk finnes Replay value i dette spillet nettop gjennom at man får tilgang til nye muligheter nettop ved å runde det? Jeg satte stor pris på de ektra utfordringene man får med Trophies og dette gjør nok at mange får lyst til å prøve litt ekstra for nettop få tak i de premiene som gjennstår.

 

Ved å runde spillet får man jo også tilgang til Arkade modus, som betyr at man har 3 liv på å greie et nivå, veldig utfordrende spesielt når man tror at man takkler en vanskelighetsgrad og er nok den ultimate testen for Hard modus.

 

Det mangler også at det nevnes i testen at man får poeng (eller rettere sagt XP) for å runde spillet og for å delta i både mp og singleplayer delen. Dette brukes til å forbedre karakteren din og for å få tilgang på bedre utstyr til Multiplayer delen. Dermed så får man en direkte gevins av å være med på å kjempe online.

 

Anmelderen burde få seg en smekk på fingrene for den slette jobben han har gjort, spillet fortjener definitivt en 9 / 10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at fiendene slettes ikke er uendelige. Synes heller ikke de usynelige fiendene ødela noe. Ble drept av de kanskje 2-3 ganger i løpet av hele spillet. Synes derimot de var et kult innslag for å holde meg konstant på vakt. Noe som absolutt er en god ting. Vanskelighetsgraden synes jeg var midt i blinken. Døde noen ganger, men ikke for mange.

 

Prøvde såvidt sammarbeidsmodusen på nettet her en dag. Det var veldig skuffende! Prøvde det som sagt ikke mye, men det lille jeg prøvde var veldig uengasjerende og upersonlig. Noe som sikkert i stor grad skyldes at PS3 ikke kommer med mikrofon slik 360 gjør. Regner med det blir mer prøving av spillet på nyåret når jeg kommer hjem til konsollen. Blir nok også å spille gjennom spillet enda en gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...