Gå til innhold

Gamestop Q&A tråden


Anbefalte innlegg

Siden tråden som brukes for Gamestop startet son en "flame" tråd (usakelig sådan) så lager jeg denne tråden hvor folk kan stille sine spørsmål om ting rungt kjeden.

Alle Gamestop butikker skal opperere med samme regler og priser men det kan forekomme forskjeller ved rutiner pga "uvitene" butikksjefer eller missforståelser..

Lurer du på noe så fyr løs!

Endret av Spillorakelet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som kan være, er at folk opplever at de ansatte ved noen gamestop butikker ikke har så mye produktkunnskap pga. De er tidligere ansatt hos free record-shop.

 

Det er jeg helt enig i!

Men de fleste FRS butikkene solgte også noe spill så helt "grønne" bør de ikke være..

Har selv møtt de fleste butikksjefene i Norge å merker kjapt at endel av dem er typiske musikere fremfor gamere som oss "gamle" Gamestop folk.

Det ble plutselig endel damer i kjeden også noe som hvertfall er possitivt for oss andre ansatte når det er årlig "samling" ;-)

 

Generelt sett er det hvertall ikke mange butikker som kan måle seg når det kommer til bransjekunnskap om vårt vare sortemang.

Lenke til kommentar

For min del så har jeg bare positive hendelser å vise til hva gamestop angår. Nå bruker jeg kun den i Porsgrunn - Down Town, men der har de stor kunnskap om det de vil selge meg. Både for 360, DS og PC som er mine plattformer. Prisene kan jeg heller ikke klage på.

 

At noen opplever stive priser, dårlig "dealer" eller "sur" betjening kan ikke hele kjeden lastes for. At noen velger å skrike ulv så fort de tror de har blitt dårlig behnandlet for stå for dems egen regning. De kan og skal ikke ta hele kjeden under en og samme kam. Og når alt kommer til alt, så er det ditt eget valg om du velger å gå inn eller ikke.

 

Man har i dag utrolig mye konkurranse, både via fysiske butikker og internett butikker. Hvis du ikke klarer å finne en pris og en service som passer deg så kanskje du burde se om ikke det kanskje er du som er problemet?

 

(sikter her til den "flame" tråden som burde vært stengt for lengst)

 

Nok om det, jeg skulle ønske nettsidene til Gamestop hadde mer informasjon om nye spill, priser og kanskje også om den aktuelle butikken hadde det på lager. Nå er det kun litt enkel info der, og det blir litt tynt i lengden.

Lenke til kommentar

Dersom de som tidligere jobbet i Free Record Shop ikke har interesse for spill burde de etter min mening bytte jobb. Spill er noe man får tak i uansett hvor man går. Alt fra store matbutikker, webshops, varehus o.l. Dette betyr at dersom man skal drive en spesialbutikk for spill, så de ansatte ha god produktkunnskap om dette for at butikken/kjeden skal overleve.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Kva kan eg få i rabatt på spel med følgande i innbytte:

 

2x PS2-konsoller

 

PS2-spel:

 

GTA:VC

Tekken 4

Tekken 5

Tony Hawk 4

Tony Hawk Underground

Tony Hawk American Wasteland

LOTR The Third Age

LOTR Return of The King

Prince of Persia: Warrior Within

Arctic Thunder

XIII

 

Er ikkje snakk om innbytte mot Xbox, med gåvekort eller til bruk på spel og anna.

 

Edit: Kva med kontroller og kabler? Eg har to kontroller og ein lyd/videokabel. Kan finne to straumkablar, kanskje den andre lyd/video-kabelen og. Har 1 minnebrikke.

Edit2: Ok, audio/video til den eine konsollen har eg ikkje. Enten har eg aldri hatt den, eller så er den berre vekk. Tar dei imot den uansett?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Spørsmål: Kva kan eg få i rabatt på spel med følgande i innbytte:

 

2x PS2-konsoller

 

PS2-spel:

 

GTA:VC

Tekken 4

Tekken 5

Tony Hawk 4

Tony Hawk Underground

Tony Hawk American Wasteland

LOTR The Third Age

LOTR Return of The King

Prince of Persia: Warrior Within

Arctic Thunder

XIII

 

Er ikkje snakk om innbytte mot Xbox, med gåvekort eller til bruk på spel og anna.

 

Edit: Kva med kontroller og kabler? Eg har to kontroller og ein lyd/videokabel. Kan finne to straumkablar, kanskje den andre lyd/video-kabelen og. Har 1 minnebrikke.

Edit2: Ok, audio/video til den eine konsollen har eg ikkje. Enten har eg aldri hatt den, eller så er den berre vekk. Tar dei imot den uansett?

 

Angående PS2 konsollene, så tar vi kun imot komplette konsoller, det vil si, alt av ledninger og 1 håndkontroller må følge med. Når det gjelder spillene dine, så ser jeg at flesteparten av titlene er noe vi får inn så og si annenhver dag. Det betyr at bruktverdien går fort ned, og du vil ikke få så veldig mye igjen for de. Hvis du leverer inn alt du nevnte, så vil jeg tro du kanskje havner på en 350-400,- hvis du er heldig.

Lenke til kommentar
Det guitar hero byttet, 2 spill pluss 99kr for guitar hero: world tour + gitar, vil noen av disse spillene funke i byttet:

Need for speed carbon, Tiger Woods pga tour 07, top spin 2, nba live 06

 

Det vil de nok. De spillene som ikke kunne brukes var vel PGR3, Prey og Perfect Dark Zero. Byttet selv inn Madden 06 og NBA Live 06 i dag...knakende godt tilbud spør du meg.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spørsmål: Kva kan eg få i rabatt på spel med følgande i innbytte:

 

2x PS2-konsoller

 

PS2-spel:

 

GTA:VC

Tekken 4

Tekken 5

Tony Hawk 4

Tony Hawk Underground

Tony Hawk American Wasteland

LOTR The Third Age

LOTR Return of The King

Prince of Persia: Warrior Within

Arctic Thunder

XIII

 

Er ikkje snakk om innbytte mot Xbox, med gåvekort eller til bruk på spel og anna.

 

Edit: Kva med kontroller og kabler? Eg har to kontroller og ein lyd/videokabel. Kan finne to straumkablar, kanskje den andre lyd/video-kabelen og. Har 1 minnebrikke.

Edit2: Ok, audio/video til den eine konsollen har eg ikkje. Enten har eg aldri hatt den, eller så er den berre vekk. Tar dei imot den uansett?

Angående PS2 konsollene, så tar vi kun imot komplette konsoller, det vil si, alt av ledninger og 1 håndkontroller må følge med. Når det gjelder spillene dine, så ser jeg at flesteparten av titlene er noe vi får inn så og si annenhver dag. Det betyr at bruktverdien går fort ned, og du vil ikke få så veldig mye igjen for de. Hvis du leverer inn alt du nevnte, så vil jeg tro du kanskje havner på en 350-400,- hvis du er heldig.

Den er grei, forventa ikkje stort meir. Eg kan alltids skaffe audio/video-kabel til den andre, så kva vil eg få for 2 stk PS2 med audio/video-kabel, straumkabel og handkontroller? Snakker då om gåvekort/rabatt på andre varer.

 

Det er utstyr som aldri vil bli brukt igjen, då kan ein like godt prøve å få litt ut av det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Den er grei, forventa ikkje stort meir. Eg kan alltids skaffe audio/video-kabel til den andre, så kva vil eg få for 2 stk PS2 med audio/video-kabel, straumkabel og handkontroller? Snakker då om gåvekort/rabatt på andre varer.

 

Det er utstyr som aldri vil bli brukt igjen, då kan ein like godt prøve å få litt ut av det.

 

Husker jeg ikke helt feil, så ligger PS2 maskiner inn til 130,- stykket. Du vil altså få 260,- hvis du leverer inn begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...