Gå til innhold

Test: Roccat Kone


Anbefalte innlegg

Denne ser jo veldig grei ut egentlig. Savner flere kanpper på min MX518, spesiellt og tilte rullehjulet til sidene. Men jeg liker veldig godt vekten på MX518. Brukte en MX1000 før men syns den ble for tung.

 

HAHA, takker for denne, lyset litt opp i mørkret på vei ut til bil straks :)

Men som kjent finnes ikke noe sånt som en gratis lunsj. Kone koster flere hakk mer enn det de fleste er villige til å betale for en mus. Dette er forbeholdt entusiaster som er åpen for å bruke noen kroner på skikkelig museytelse.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjøpte denna musa for ca 1 mnd siden, og jeg brukte den bare i 1 uke før den lå i hylla. jeg likte rett og slett ikke musa. syns den var lei og holde i, og den Tracking Control Unit funka jo ikke i det hele tatt ;s jeg syns den er langt ifra verdt pengene.

 

Lyst til å selge den til meg? :)

Lenke til kommentar
Dette må vel være årets sitat:

 

Kone koster flere hakk mer enn det de fleste er villige til å betale for en mus

 

Haha, mangler ord :D Legg godviljen til så kan du misforstå nesten hele siste avsnitt:

Men som kjent finnes ikke noe sånt som en gratis lunsj. Kone koster flere hakk mer enn det de fleste er villige til å betale for en mus. Dette er forbeholdt entusiaster som er åpen for å bruke noen kroner på skikkelig museytelse.

 

(beklager spam :blush: )

Hahaha. Denne tok kaka. Faktisk bedre enn den med firefox 2 og 3 der det var snakk om at noen fortsatt ville velge toern XD

 

Ser flere over hre skriver at deres mx518 begynner å bli slitt, samme her. Har vært på utkikk etter ny mus en stund, men mx518 er så sinnsykt deilig å bruke, så jeg har faktisk lurt på om jeg rett og slett skal kjøpe meg ny.

Slitestatus: Den ene av de 5 føttene under har dette av, 2 er slitt ned til å være lik resten av musa, og det er ikke lenger sort farge på emblemet der det en gang stod logitech.

Etter å ha lest denne artikkelen vurderer jeg sterkt å skaffe meg en Kone :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Razor sine musenheter er jo jevnt over litt billigere og er så godt som alltid kvalitet. Har fortsatt min Diamondback som snart jevner 5 år på rullehjulet, og den er som ny. Blir kun Razor her i gården hvis den jeg har i det hele tatt går sund. Et hardware-kjøp som ikke trenger oppgradering på massevis av år er kilosvis med respektz!

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Programvaren er i det hele tatt det heftigste undertegnede har vært borti når det kommer til mus.

 

Har aldri skjønt hvorfor enheter som mus og tastatur skal ha egne programmer. Tastaturet og musa mi fra Logitech har hvert sitt program, med hvert sitt ikon nedi i høyre hjørne av oppgavelinjen.

 

Microsoft-musa (Sidewinder) jeg benytter på en annen PC har en annen variant. Ingen ikoner nedi i høyre hjørne. Den eneste måten du vet at driverne er installert på er at det dukker opp noen ekstra arkfaner under egenskaper for mus i kontrollpanelet.

 

Personlig minnet de Kone-driverne meg mye om de bloata greiene fra Creative.

Lenke til kommentar

Samme her sobient, Har en gammel razer copperhead som fortsatt fungerer helt ypperlig! Dessuten har den mange av de samme funksjonene som Kone. Nevner i fleng:

- Programmerbare knapper

- Totalt 9 knapper

- "On the fly" justering av dpi

- 5 profiler som lagres i musa

- Mulighet for makroer

- avansert innstilling av sensitivitet i x og y akse

- godt gummiert grep (symmetrisk er bra for venstrehendte)

- 2000 dpi (1000Hz hvis jeg husker rett) // ikke fullt så bra som Kone, men mer enn nok :p

 

Mangler dessverre mulighet for justering av vekt, men utenom dette og høyere dpi ser jeg egentlig ingen grunner til å bytte. I tillegg har den jo gjort nytten sin i mange år og kommer helt sikkert til å fortsette med det :)

Lenke til kommentar

Jeg sluttet å vurdere denne da jeg så den har 4-veis scrollhjul, altså et scrollhjul som kan tilte sideveis. Hvor mange av dere bruker det i spill? Brukes det av noen som helst i fps-spill?

 

Jeg har slitt i stykker veldig mange Logitech G5 nå, og det er alltid scrollhjulet som ryker. Jeg har mouse3 som reload i alle fps, og samme knappen blir jo brukt flittig til å åpne/lukke tabs i Firefox. Jeg er overbevist om at G5'ens scrollhjul er notorisk svakt nettopp på grunn av tiltfunksjonen, og jeg fatter ikke hvorfor de putter sånt på spillmus.

 

Får vel fortsette med Razer Deathadder enn så lenge. Den ligger supergodt i hånda og er en drøm å bruke utenfor spill, det er bare synd at jeg treffer mye bedre i spill med G5 - men siden scrollen slites ut så raskt har jeg ikke råd til å bruke den :\

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt slem, men jeg mener likevel følgende:

 

3200DPI PRO-AIM GAMING SENSOR

- UBRUKELIG.

 

INTEGRATED TURBOCORE (72MHZ)

- = Output lag (ikke input faktisk)

 

ONBOARD MEMORY (128KB)

- Ubrukelig! Ja bare vent litt med å skyte meg, skal bare skifte profil først!

 

ERGONOMIC HYBRID SHAPE

- Smaken er som baken, delt i to. Dette er helt uvesentlig informasjon. Enten så passer musen den hånden man bruker, eller så gjør den ikke det. Helt uavhengig av andre specs.

 

CUSTOMIZABLE LIGHT SYSTEM

- Ja vi ser litt på fargene på musen mens vi spiller. Igjen, ubrukelig.

 

CUSTOMIZE THE WEIGHT

- Jauda, bare vent litt no, skal bare skifte vekt på musa så den holder seg meir stabil i zoom modus. Ubrukelig!

Lenke til kommentar

Hvordan er den ergonomisk og funksjonsmessig ift. MX518 og G5-2007? Hvis man ser bort fra bling-bling tingene.

 

Ang. G5 og slitasje. Jeg har hatt G5 og G5-2007 siden de kom og bruker de mange timer daglig. Jeg bruker tilt venstre-høyre til bla. å gå til topp og til bunn på nettsider som er praktisk, eks. på forumsider ol. Bruker tilt hele tiden for å slippe å ha hånden på tastaturet og unngå unødvendig scrolling.

 

Jeg har ennå ikke slitt ut scrollhjulene på mine G5 og jeg bruker de også i spill men bruker nedtrykk av scrollhjul minimalt da jeg synes det er en ubehagelig funksjon med altfor mye motstand. Tilt er bedre enn nedtrykk etter min mening.

 

I spill som er FPS orientert har jeg alltid venstrehånden på tastaturet og R er lett å treffe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
--snip--

 

ONBOARD MEMORY (128KB)

- Ubrukelig! Ja bare vent litt med å skyte meg, skal bare skifte profil først!

 

CUSTOMIZE THE WEIGHT

- Jauda, bare vent litt no, skal bare skifte vekt på musa så den holder seg meir stabil i zoom modus. Ubrukelig!

 

--snip--

 

Onboard memory står det i artikkelen er for at du skal kunne ta med deg musen til en annen maskin og slippe å sette opp dine personlig preferanser på nytt for hver maskin. De fleste som bruker flere profiler på ting bruker vel likevel ikke forskjellige profiler for å skyte og for å bli skutt?

 

Og forskjellig vekt er vel bra vel? Noen liker en lett mus, noen liker en tung en, man skifter vel sjelden vektene i den for at den skal bli mer stabil? Personlige preferanser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...