Gå til innhold

Test: Roccat Kone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg forstår ikke hva dere whiner om. Musa er kjempefin, og har så langt jeg har oppdaget ingen større problemer.

 

Er det noen av dere som driver med Kone-mishandling? :ph34r:

Min har allerede logget utallige timer med CSS, og flittig bruk ellers også, og er god som ny. Det skulle mye til å overgå kvaliteten på mx518 som jeg hadde fra før, men jeg tror denne kan klare jobben. Om den er like slitesterk vil tiden vise.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja da slutta scrollen å virke etter 2 måneder :(

 

Kjøpte den i butikk, skal sjå om eg får bytta den til ein ny eller ei anna mus.

 

Btw, dette er den andre, den første fungerte ikkje scrollen skikkelig på, så eg fekk bytta den dagen etter.

Endret av Falgrind
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er jeg på min andre kone, og på denne døde scroll-hjulet rundt to uker etter at jeg fikk ny i posten.

 

Den første fikk jeg til jul som en gave, og der fikk jeg rundt tre ukers god bruk før scroll-hjulet gikk åt skogen.

 

Begynner å bli mektig lei, spesielt siden produsenten brukte i overkant av to måneder på å få mus nr2 sendt oppover til meg. Ikke betaler dem fraktkostnadene heller.

 

Jeg har kun brukt dem til surfing, photoshop og 3d-arbeid. Ingen mishandling av scrollhjulet, dets hovedfunksjon er å åpne lenker i nye faner når jeg surfer, stort sett.

 

Noen som har mottatt en forbedret utgave? Vurderer å bare vente med å sende inn, og håpe de får utbedret problemet.

Lenke til kommentar

Kjøpte den for 5 måneder siden.

 

Nå gikk scroll-hjulet rett vest. Alt sammen på musa fungerer så bra, beste musa jeg har prøvd. Men scrollhjulet slutter å fungere etterhvert.

 

Det er bare opp-ned scrollinga som ikke funker, alt annet funker fint.

 

Skal bytte den i en Copperhead i morgen, gidder ikke mer med Roccat.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tok litt tid å bla meg nedover sida her da min scrolleknapp sluttet å fungere idag. Samme symptom som de andre i tråden har nevnt.

 

Et lite knekk med null motstand på scrollknappen som resultat.

 

----------------

ROCCAT KONE

BORN 24.03.2009

DIED 11.08.2009

R.I.P.

 

U WILL BE MISSED

----------------

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Heisann!

 

Kjøpte meg Roccat Kone v.2 på Digitalimpuls.

Vet ikke om denne er noe bedre.Men de som jobbet på Digital nevnte at de hadde fått inn en del klager på den første Roccat musen de solgte.men versjon 2 av den skulle visst være bedre sa de.De hadde ikke fått noen klager på den mente dem.

Et problem jeg har hatt er at noen spill har fryst når jeg endrer innstilliger på mouse sensitivity i spill.Jeg hadde Logitech G3 før denne musen, og kan ikke si at jeg merker så stor forskjell fra Roccat og G3 at det er verdt å gi 600,- for det.

Men nå har jeg i hvertfall en ny god mus og en i reserve ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, der røyk scrollen på Kone nummer 3!

Ein anna ting eg ikkje er fornøyd med er laseren. Når eg prøver å tegne f.eks. ein sirkel i paint, så ser det ut som ein kaktus!

Eller når eg sirkler musepekeren over eit gitt punkt, så skjærer pilen ut heile tida.

 

Denne gangen gidd eg ikkje bytte til ein ny Roccat Kone. Betaler heller for ein heilt ny mus av anna merke! :mad:

Endret av Falgrind
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...