Gå til innhold

Test: Roccat Kone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får den imorgen, så er spent. Mest på hvordan den ligger i hånden da jeg er vant med små mus. Fant ikke ut noen butikker som Elkjøp og liknende som har denne inne så jeg kunne prøvd den der før kjøp, så det blir vel etter prøv og feil metoden. Hadde Logitech MX310 en stund, uavbrutt av visse andre, og nå Logitech G3 ettersom den var helt lik MX310 unntatt små detaljer.

Klar for å prøve noe nytt, men er litt skeptisk til hvordan den er i hånden som sagt.

 

En god review selger jo, så jeg kan vel innrømme at jeg bestilte litt kjapt. Tvi tvi.

Lenke til kommentar

Fikk den nå, og er fornøyd. Men først, et lite tips til dere andre: De mener virkelig at du må avinstallere ALT av mus før du innstallerer denne.

Selv hadde jeg kun en mus(Logitech G3) som jeg ikke har installert noe software til. Jeg har kun plugget den i USB sloten så har den funket fra første stund. Jeg trodde ikke dette hadde noe å si, så jeg startet innstallering av Roccat musa. Den funka ikke. Tenkte at kanskje jeg hadde fått en B-vare, men jeg ville ikke gi opp.

 

Jeg skriver løsningen her hvilket kanskje er en selvfølge for mange, men det er nok sikkert noen som ikke skjønner hvorfor Roccat musen ikke funker:

 

Gå til Control Panel-> Administrative Tools-> Computer Management-> Device Manager

 

Gå til mice and other pointing devices. Velg uninstall på alt av mus. Nå funker ingen. Dra ut alt av mus du måtte ha koblet til PC'en, og restart maskinen. Etter du har kommet inn i Windows igjen så plugger du Roccat musa i en USB slot.

Nå skal den fungere. Så er det bare å innstallere drivere. Vil anbefale å gå inn på Roccat sine sider å laste ned nyeste versjon der.

 

 

Så over til selve musa. Det var en uvandt form å holde rundt, men det kjennes veldig riktig ut likevel, selvom jeg er vandt med, og liker, små mus. Roccat musa er ikke så stor som enkelte kanskje tror, så jeg vil vel si at denne kan passe de fleste.

 

Jeg kjøpte også Roccat Taito musematten, og de fungerer utmerket sammen. Veldig stor matte, men hva har man ikke Stanley-kniv til :)

 

Selve musa kan virke litt glatt i starten, men det er nok en vanesak. Ikke noe jeg tenker så stort over. Alt i alt fornøyd med denne, etter litt fikling med innstillinger men men.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Kom hjem fra byen nå, skrudde på PC'en for å surfe litt, og første som møter meg når jeg kommer inn i Windows er at et pop-up vindu fra Roccat dukker opp. Det ber meg laste ned siste driverversjon.

Jeg laste nemlig ned fra sidene deres og la inn den siste tidligere i dag. Da jeg sjekket så stod det at jeg hadde siste driverversjon, men hadde et tall for lite på firmwareversjonen. De har jo kun driver til nedlasting der inne så jeg skjønner ikke hva de spør etter da. Virker som de spør etter noe de ikke engang har lagt ut enda. I tillegg vil ikke selve driveren laste når jeg startet windows nå. Ligger ingenting i systray, og om jeg går via startmenyen, så kommer pop-up vinduet opp hver gang.

 

Her er jeg blank. Anyone ?

 

roccat1ej9.jpg

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Razer mus. Razer Diamondback for å være mest mulig presis i mitt svar. :)

 

Har nå fått musen og kan bare si at jeg er rimelig godt fornøyd. Den gled rett inn i hånden min. Satt som støpt. :)

 

Den Razer musen var alt for liten og det merket man etter langvarig bruk. Denne passer derimot mye bedre til min hånd. :)

 

Den driver CD'en som var med inneholdt nå selve driveren, men jeg går utifra at det finnes nyere på nettet. :)

 

For dem som har en litt stor hånd, kan denne anbefales på det sterkeste. :)

 

EDIT: Det lå ikke nyere drivere på nettet. Driverversjon 1.29 og firmware versjon 1.32. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Må bare legge til at dette er en veldig god mus for de som er venstrehendte oxo. Jeg er det, og dette er noe av det bedre av høyreergonmisk PCmus jeg har brukt med venstrehånda, selv om den som nenvt er egonomisk utformet for høyrehendte. For de av dere lefties som vil ha en god/avansert (spill)mus, med masse tilleggsfunksjoner, i stedet for en vanlig boring håndnøytral mus, ikke vær redd for å satse på denne. Det som nevnes med ringefinger-støtte er faktisk noe som gjør denne veldig egnet for oss lefties syns jeg. Ligger meget godt i venstrehånda, og føles ikke rar i det hele tatt, noe endel andre høyre-ergonomiske kan ha en tendens til å føles. Nå legger jeg Habu og Logitech sin på hylla og nyter den nye fine "kona" mi i stedet... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den med Netshop og jeg har sendt returforespørsel til dem så jeg regner med at jeg får byttet den.

 

Er bare rart at skrollhjulet skulle gi opp så tidlig, jeg satt å surfet på en nettside og jeg holdt på å skrolle nedover med hjulet da det plutselig ble null motstand på hjulet og det trillet fritt uten å bli registrert i Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...