Gå til innhold

Test: Roccat Kone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da håper jeg inderlig på at ingen annmelder meg fordi nå har jeg tatt livet av to Koner :ph34r:

 

Jupp, jeg fikk byttet musen med Netshop og nr.2 har jeg hatt nå i to uker og en dag og nå nettopp, for fem minutter siden så gikk det hærsens hjulet i stykker.. igjen.. :mad:

 

Nå begynner jeg virkelig å tvile på byggekvaliteten.. :ermm:

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Nå begynner jeg virkelig å tvile på byggekvaliteten.. :ermm:

Tror jeg begynner å tvile litt på deg.. :ermm::p

 

Ihvertfall, jeg fikk min for noen dager siden, og jeg kan si at den var bare dritbra :new_woot: Utrolig behagelig å holde i og helt fantastisk å spille med. Det var faktisk lettere å spille med den enn G5'en jeg har brukt før, med en gang jeg prøvde den.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg virkelig å tvile på byggekvaliteten.. :ermm:

Tror jeg begynner å tvile litt på deg.. :ermm::p

 

Ihvertfall, jeg fikk min for noen dager siden, og jeg kan si at den var bare dritbra :new_woot: Utrolig behagelig å holde i og helt fantastisk å spille med. Det var faktisk lettere å spille med den enn G5'en jeg har brukt før, med en gang jeg prøvde den.

 

har hatt min i 2 mnder klarer ikke se noe negativt med den unntatt at den lyser etter du har skrudd av pcen. Og den lyser så hardt jeg får ikke sove:/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte min 02.01.09, og må si jeg ikke er helt i hundre over byggekvaliteten. Musen er glimrende den, instillinger, sensen, alt funker bra for meg untatt scrollen. Den første jeg hadde varte i 4 uker før scrollehjulet ble ødelagt. Hentet nr 2 for 3 uker siden og igår tok jammen den også kvelden med samm feilen ://

Lenke til kommentar

Da er scrollen i min tredje kone ødelagt.

 

Første musen jeg hadde varte i ca 2 uker

nr.2 varte i 2 uker

nr.3 i en uke.

 

Synd at musen har en så åpenbar design feil fordi musen ellers er kjempegod. forsåvidt den beste musen jeg noensinne har eid men skrollhjulet burde ha fått seg en runde på regnebordet igjen.

Lenke til kommentar

Har enda ikke opplevd store problemer med min. Musen streiker av og til, men da er det bare å koble den fra og starte driveren på nytt for så å koble musen til igjen. Scrollhjulet streiker også i opera noen ganger, men kommer tilbake etter litt. :)

 

Får håpe jeg ikke får noen problemer med den. Hvor lang er garantien på den forresten? Gidder ikke finne den lappen nå. :p

Lenke til kommentar
Første musen jeg hadde varte i ca 2 uker

nr.2 varte i 2 uker

nr.3 i en uke.

 

Står du oppå scrollen og hoppe? Har hatt Kone i 2 måneder ca. har ikkje hatt någen som helst slitasje problemer.

 

Kjenner 3 andre som også har musa, dei har heller ikkje hatt problemer.

 

Einaste problemet med musa eg kan sjå er at alle har den/har lyst på!

Lenke til kommentar

Veldig god mus ja.

Men det jeg sliter med for øyeblikket er at musen dobbel- og tripelklikker når jeg presser høyre museknapp en gang.

Utrolig irriterende ettersom jeg spiller WoW og kjøper plutselig vanvittig mye av noe jeg bare vil ha en eller to av ..

Har prøvd å reinstallere programvare og uten driver i det hele, fortsatt samme greia.

Ser ut som det må være noe fysisk galt med musen, så jeg får vel melde meg inn i retur-klubben til Kone.

Lenke til kommentar
Det er vel noen som bruker "mousebutton 3" mye for reload i spill osv. Å bruke MS3 i spill mener jeg kun MX518 er god på siden den ikke vingler sideveis til andre funksjoner når man gjør det.

 

Jeg bruker mouse 3 til reload i CS, hadde mx510, vil si at overgangen gikk fint...

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke tredje museknapp til stort annet enn internettsurfing, dvs åpne og lukke faner.

Knappen blir ikke brukt i spill, kun hjulet til å velge våpen og nei, jeg er ikke tung på labben så hvorfor tre stykk muser har gått i stykker med meg kan jeg ikke svare på.

 

Jeg kontaktet Roccats support avdeling med denne mailen

Hi there.

 

I own a Roccat Kone mouse and the scroll wheel breaks. I am on my

third mouse and the scroll wheel broke on all three in one to two weeks.

 

Looking on the web I have found some forums where it's said that there

is a design flaw in the scroll wheels that breaks the wheels and that

you guys at Roccat has made a new version of the mouse with a stronger

wheel. How and where can I get this new version? Or, if I RMA the one

I have, how can I tell if the new mouse I get back is of the new model

with the strong wheel? I really like this mouse but I can't live

without a wheel :(

 

Jeg fikk ikke svar på spørsmålene mine.

 

from Michael Walde <[email protected]>

to "[email protected]" <[email protected]>

date Mon, Mar 2, 2009 at 9:38 AM

subject AW: Kone scroll wheel broken. What gives?

 

Hello,

 

Please provide us with the following information which are mandatory for the RMA number.

 

Full Name:

E-Mail Address:

Address:

City:

State/Province:

Postal (Zip) Code:

Country:

Phone:

S/N Number:

Copy of the sales slip:

 

Mit freundlichen Grüßen

Sincerely - Kind regards - Salutations

Tanti Saluti - Saludos - Met vriendelijke groeten

 

 

Michael Walde

Consumer Service

 

Phone: +49 (4287) 9244-694

Fax: +49 (4287) 9244-120

e-mail:[email protected]

 

Jöllenbeck GmbH

Kreuzberg 2

D- 27404 Weertzen

Germany

CEO / Geschäftsführer: Bernd Jöllenbeck, Michael Eisenblätter, Dietrich ter Jung, Tim Jöllenbeck

Commercial register / Handelsregister: Amtsgericht Tostedt, HRB 120051

 

Jeg svarte mailen og ga dem all infoen dem spurte etter og fikk dette som svar.

 

from Michael Walde <[email protected]>

to "[email protected]" <[email protected]>

date Mon, Mar 2, 2009 at 3:15 PM

subject AW: Kone scroll wheel broken. What gives?

 

Hello,

 

your RMA is: RC09030207.

please return your mouse - clearly stating the RMA - to the following

address:

 

Aurora Group Danmark A/S

Lyskaer 7

2730 Herlev

DK

 

After receipt a new mouse will be send to you.

 

Mit freundlichen Grüßen

Sincerely - Kind regards - Salutations

Tanti Saluti - Saludos - Met vriendelijke groeten

 

 

Michael Walde

Consumer Service

 

Phone: +49 (4287) 9244-694

Fax: +49 (4287) 9244-120

e-mail:[email protected]

 

Jöllenbeck GmbH

Kreuzberg 2

D- 27404 Weertzen

Germany

CEO / Geschäftsführer: Bernd Jöllenbeck, Michael Eisenblätter, Dietrich ter Jung, Tim Jöllenbeck

Commercial register / Handelsregister: Amtsgericht Tostedt, HRB 120051

 

Nå har jeg sendt musen til Danmark så vi får se hvordan det går og om jeg får en mus som holder eller om den gir etter etter en tids bruk. Tiden vil vise hvordan det går..

 

 

 

på nettforumet OcUK er en seks siders tråd som omhandler hjulet og dets svakheter. En av de som skriver der sier at han har jobbet seg gjennom 4 stykk Koner og er på sin femte mus, derav de to siste er sendt direkte fra Roccat og skal visstnok ifølge Roccat være en forbedret utgave med ett sterkere hjul, som viser seg at de også går i stykker. En annen på det forumet har plukket musen ifra hverandre etter den gikk i stykker og la ut dette bildet

 

Roccat%20mouse%20wheel.jpg

 

Det eneste som holder hulet er den tynne plastikkstumpen så det er vel kanskje ikke så rart at det gir etter, eller hur? ;)

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...