Gå til innhold

Test: Roccat Kone


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Microsoft Intelli 1.1 i snart 7 år, men følte at tiden var inne for å prøve noe nytt.. Brukte ca 2 år på å finne meg en ny mus og valget falt på denne. Angerer ikke et sekund, det var som 2 powers merged når jeg tok på denne musa. Knappene på siden sitter perfekt slik at du ikke trenger å flytte tommelen for å trykke på dem. Følger med ekstra vekter for å feste på musen, med en liten chip som sier hvor tung den er i Roccat programmet. Du kan stille lysene til alle mulige farger og få den til å blinke og pulsere som om du skulle vært på rave, eller skru dem av hvis du har gått dritt lei lys..

 

Det eneste negative er at den reagerer veldig på overflater med bilder o.l. Selv Musematten Roccat Sense (Tror jeg, den med motiv) så reagerer den veldig på bildet på musematten, man trenger en helt sort musematte, ellers er musen så og si ubrukelig, tracking funksjonen er også ubrukelig, men det er bare å deaktivere, ingen store drawbacks..

 

Også får man med et kult Roccat kort, som man kan bruke i forksjellige gaming nett café'er. (I danmark og tyskland tror jeg:P) Men kult er det hvertfall x]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er denne bedre enn Razer Lachesis? :)

 

Synes den så pen ut jeg. Når det kommer til mus og tastatur er jeg mer interessert i hvordan de er å holde i enn utseendet. Selvsagt må de jo yte godt også. :)

 

QUOTE

Kone koster flere hakk mer enn det de fleste er villige til å betale for en mus

 

 

Jepp, det var årets. Tormod, du er nå pålagt en signatur her

 

Den der var bare så bra. :!:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Har nå testet musen litt. Den har omtrent samme form som MX518, bare litt større. En veldig god mus på alle områder, ble overrasket over hvor presis den er for å være en lasermus.

 

Et stort minus, for entustiastgamere er jo at den ikke har 400DPI innstilling. Dette er et ''must'' for mange gamere...

 

800 fungerer det og, men men.

 

Jeg fatter ikke hvor man skal få bruk for 3200DPI, synes 800 og 1600 er i det meste laget.

Lenke til kommentar
Jeg sluttet å vurdere denne da jeg så den har 4-veis scrollhjul, altså et scrollhjul som kan tilte sideveis. Hvor mange av dere bruker det i spill? Brukes det av noen som helst i fps-spill?

 

Jeg har slitt i stykker veldig mange Logitech G5 nå, og det er alltid scrollhjulet som ryker. Jeg har mouse3 som reload i alle fps, og samme knappen blir jo brukt flittig til å åpne/lukke tabs i Firefox. Jeg er overbevist om at G5'ens scrollhjul er notorisk svakt nettopp på grunn av tiltfunksjonen, og jeg fatter ikke hvorfor de putter sånt på spillmus.

 

Får vel fortsette med Razer Deathadder enn så lenge. Den ligger supergodt i hånda og er en drøm å bruke utenfor spill, det er bare synd at jeg treffer mye bedre i spill med G5 - men siden scrollen slites ut så raskt har jeg ikke råd til å bruke den :\

Prøv MX518, billig og bra. For ikke å glemme at det skal mye til for å slite den ut :) . Har denne selv og kan anbefale den på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Kjøpte den musen som arvtager for min avdøde G7, og med mine svære hender vil jeg påstå denne er noe av det beste en får tak i av spill-mus. Testet Steelseries Ikari og andre mus før eg bestemte meg (jobber i multimediasjappe, så har en del forskjellig) og kom fram til at denne var å foretrekke=) så blir nok Konemus på meg framover;)

Endret av AppelsinfluA
Lenke til kommentar

Hvordan er størrelseforholdet mellom denne musen og en MX1000?

 

Min MX1000 som jeg har hatt siden den kom på markedet begynner å bli så slitt at ringen som sitter rundt laseren har begynt å fungere som en glide-sko så man kan trygt si at min mus er moden for utskifting. Problemet mitt er at jeg har store hender så det er vanskelig en mus som passer meg ;)

Lenke til kommentar
ONBOARD MEMORY (128KB)

- Ubrukelig! Ja bare vent litt med å skyte meg, skal bare skifte profil først!

 

CUSTOMIZE THE WEIGHT

- Jauda, bare vent litt no, skal bare skifte vekt på musa så den holder seg meir stabil i zoom modus. Ubrukelig!

 

Det er mange funksjoner i spill man ikke bruker mens man blir bskutt, feks bruker man sjelden team messages akkurat i det noen skyter på deg, det betyr ikke at det er ubrukelig. Mao er "vent litt med å skyte meg"-scenarioet noe overdrevet. Man blir ikke kontinuerlig skutt på i slike spill.

 

Ellers tror jeg de færreste perfeksjonerer vekten på musa mens de spiller. Jeg vil tro det vansligste er å finne ut hvilken vekt man vil ha på forhånd.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er mange funksjoner i spill man ikke bruker mens man blir bskutt, feks bruker man sjelden team messages akkurat i det noen skyter på deg, det betyr ikke at det er ubrukelig. Mao er "vent litt med å skyte meg"-scenarioet noe overdrevet. Man blir ikke kontinuerlig skutt på i slike spill.

 

 

Hva slags spill er det du snakker om ? Sjakk? Jeg løper da rundt og sender beskjeder om fiender hvor, neste tid på spawns osv, samtidig som jeg fortsetter å løpe og skyte.

 

Multitasking!

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Det er mange funksjoner i spill man ikke bruker mens man blir bskutt, feks bruker man sjelden team messages akkurat i det noen skyter på deg, det betyr ikke at det er ubrukelig. Mao er "vent litt med å skyte meg"-scenarioet noe overdrevet. Man blir ikke kontinuerlig skutt på i slike spill.

 

 

Hva slags spill er det du snakker om ? Sjakk? Jeg løper da rundt og sender beskjeder om fiender hvor, neste tid på spawns osv, samtidig som jeg fortsetter å løpe og skyte.

 

Multitasking!

 

Prøv å observer folk som blir skutt på av en fiende de ikke så komme, eller er i en intens shootout, du vil se at folks jelden driver med team messages i de kritiske øyeblikkene. Men uansett, la oss si man kontinuerlig gjør det, da slår du ihjel ditt egeet argument, er ikke noe vanskligere å bytte sens på en mus feks, enn det er å drive med team-speak.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...