Gå til innhold

Rykteflom om Playstation (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg er enig, personlig synes jeg PS3 har et noe mer interessant bibliotek enn x360, 360 har ikke mange interessante spill som man ikke får på PC eller PS3, PS3 har noen som man ikke får på PC eller x360.

 

AtW

 

Nei skal ikke utgi det for å være noe svar, er bare min mening ut etter hvordan jeg anser markedet i dag.

 

At spillet og kommer på PC tror jeg ikke har noe stor effekt i negativ favør, somregel trenger man en PC til vel 3 dobbelt av hva en X360 koster for å få et nogenlunde likt spill grafisk sett. Så slik sett fremstår X360 som en billigere PC for dem som ikke har råd til å kjøpe PC for flere tusen kroner for å spille på.

 

At det er noen spill som kommer til PS3 som aldri kommer til noe annen platform ser ikke ut til å ha den store betydningen for PS3 selger fremdeles trutt men ikke mye på verdensbasisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om jeg er enig, personlig synes jeg PS3 har et noe mer interessant bibliotek enn x360, 360 har ikke mange interessante spill som man ikke får på PC eller PS3, PS3 har noen som man ikke får på PC eller x360.

 

AtW

 

Nei skal ikke utgi det for å være noe svar, er bare min mening ut etter hvordan jeg anser markedet i dag.

 

At spillet og kommer på PC tror jeg ikke har noe stor effekt i negativ favør, somregel trenger man en PC til vel 3 dobbelt av hva en X360 koster for å få et nogenlunde likt spill grafisk sett. Så slik sett fremstår X360 som en billigere PC for dem som ikke har råd til å kjøpe PC for flere tusen kroner for å spille på.

 

At det er noen spill som kommer til PS3 som aldri kommer til noe annen platform ser ikke ut til å ha den store betydningen for PS3 selger fremdeles trutt men ikke mye på verdensbasisen.

 

Ja, mange ignorerer at ekstrauttyr og spill koster mer, så jeg tror nok innkjøpsprisen har endel å si for hva folk velger. Spørs vel litt på om folk har PC fra før også. Personlig bruker jeg jo konsoller i supllement til PC, og da blir hva som finnes på PC litt mer viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Klart skal man velge en konsoll som suplemang til PC så er PS3 et mye klokere valg, simpelt henn fordi de fleste X360 spillene kommer til slutt på PC. Dog hadde PS3 sunket i pris til et konkuransedyktig nivå, rundt 2500, hadde X360 fått mye mer konkuranse for utav er det lite som skiller de 2 konsollene.

 

Hadde jeg vært en "normal" forbruker og ikke vært så himla inne på konsoller, hadde jeg nok per i dag valgt X360 fremfor PS3 om de 2 hadde stått side om side ettersom i mine øyne er det kun prisen som er forskjell på de 2.

Lenke til kommentar

Min PS3 kostet meg 2495,- fra komplett for snart 1 år siden. Det var den nye 40GB utgaven. Jeg skjønner meg ikke helt på dagens priser...

 

I følge kilden så det så godt ut at han hadde problemer med å tyde om han så ekte film fra spillet, eller en dataanimert mellomsekvens.
MGS4 har vært godt nær dette... det som er interessant er om det overforbrukes motionblur og masse andre lys/skygge/hdr effekter som i eks. RE5 som gjør at det ser mer ekte ut men faktisk er slitsomt å se på i lengden. Man får nesten følelsen av å være en junkie med kraftige absdinenser som har blitt kastet ut i ørkensolen fra en bekmørk kjeller. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Sony denies March 2009 PS3 price cut rumor

 

Sony was forced to respond to more swirling PlayStation 3 price cut rumors Monday and again denied a cut would take place anytime soon.

 

Another month, another PlayStation 3 price cut rumor, and once again Sony was forced to come out and deny a reduction would take place anytime soon.

 

The latest rumor hinted that Sony would be making the PS3 "more competitive" in March 2009, which some took to mean a price cut would take place to make the console more comparatively priced with the Xbox 360.

 

"There are no plans for a price reduction on PS3 in March 09, and anything reported on or discussed otherwise is purely rumor or speculation," said a Sony statement issued to Edge.

 

The rumor was given life over the weekend, when online mag D+Pad reported that an anonymous Sony rep said the company would cut the price in March to mark the end of Sony's fiscal year.

 

http://www.gamepro.com/article/news/208019...ony-says-again/

Lenke til kommentar

Det burde lagt opp gode julepriser ja. Helt klart... men Xbox360 har fortsatt altfor mange problemer som PS3 aldri har hatt så kvalitetsmessig er det en for dårlig konsoll. Derfor venter jeg på "Jasper" og må nok vente langt uti 2009 for å være sikker på å få en Jasper.

 

Det er egentlig hårreisende at Xbox360 eiere har funnet seg i så graverende feil og mangler på deres konsoller.

Lenke til kommentar

De riper ikke lenger opp platene til de blir ubruklige? Da må det være mange som sitter med gamle konsoller siden jeg fortsatt hører mye om det. Red Ring of Death skjer også fortsatt, muligens har dette blitt bedre med Falcon men jeg mener å ha hørt begge deler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Sony denies March 2009 PS3 price cut rumor

 

Sony was forced to respond to more swirling PlayStation 3 price cut rumors Monday and again denied a cut would take place anytime soon.

 

Another month, another PlayStation 3 price cut rumor, and once again Sony was forced to come out and deny a reduction would take place anytime soon.

 

The latest rumor hinted that Sony would be making the PS3 "more competitive" in March 2009, which some took to mean a price cut would take place to make the console more comparatively priced with the Xbox 360.

 

"There are no plans for a price reduction on PS3 in March 09, and anything reported on or discussed otherwise is purely rumor or speculation," said a Sony statement issued to Edge.

 

The rumor was given life over the weekend, when online mag D+Pad reported that an anonymous Sony rep said the company would cut the price in March to mark the end of Sony's fiscal year.

 

http://www.gamepro.com/article/news/208019...ony-says-again/

 

Husker ikke hva det var da, men det er jo ikke lenge siden Sony benektet ett eller annet PS3rykte fram til omtrent en ke før det skjedde. De har ingen troverdighet nå det gjelder slike benektelser

 

AtW

Lenke til kommentar
De riper ikke lenger opp platene til de blir ubruklige? Da må det være mange som sitter med gamle konsoller siden jeg fortsatt hører mye om det. Red Ring of Death skjer også fortsatt, muligens har dette blitt bedre med Falcon men jeg mener å ha hørt begge deler.

Data som er samlet opp på NeoGAF:

 

Ok. It's been one year since the Falcon model 360 was released (technically it's missing about 10 days but it's close enough).

 

1 Year of Falcon Issues

1RL: 2

DOA: 4

RRoD: 7

Video: 3

Total: 16

 

Here's some other rough numbers for perspective.

 

1st Year of Tracked 360s

635 dead (no specific info, only started doing that this year)

 

360s Reported In November 2006

42 dead in one month (98 was highest ever)

 

- http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...;postcount=8865

Lenke til kommentar
Sony denies March 2009 PS3 price cut rumor

 

Sony was forced to respond to more swirling PlayStation 3 price cut rumors Monday and again denied a cut would take place anytime soon.

 

Another month, another PlayStation 3 price cut rumor, and once again Sony was forced to come out and deny a reduction would take place anytime soon.

 

The latest rumor hinted that Sony would be making the PS3 "more competitive" in March 2009, which some took to mean a price cut would take place to make the console more comparatively priced with the Xbox 360.

 

"There are no plans for a price reduction on PS3 in March 09, and anything reported on or discussed otherwise is purely rumor or speculation," said a Sony statement issued to Edge.

 

The rumor was given life over the weekend, when online mag D+Pad reported that an anonymous Sony rep said the company would cut the price in March to mark the end of Sony's fiscal year.

 

http://www.gamepro.com/article/news/208019...ony-says-again/

 

Husker ikke hva det var da, men det er jo ikke lenge siden Sony benektet ett eller annet PS3rykte fram til omtrent en ke før det skjedde. De har ingen troverdighet nå det gjelder slike benektelser

 

AtW

 

Og hadde de bekreftet slike rykter, så hadde de mistet all troverdighet som selskap. Hvilket selskap i verden bekrefter prisnedsettelser på slike produkter, lenge før det skjer? Om Sony hadde bekreftet ett mars priskutt hadde ps3 salget stoppet opp i januar og februar.

Lenke til kommentar
Og hadde de bekreftet slike rykter, så hadde de mistet all troverdighet som selskap. Hvilket selskap i verden bekrefter prisnedsettelser på slike produkter, lenge før det skjer? Om Sony hadde bekreftet ett mars priskutt hadde ps3 salget stoppet opp i januar og februar.

 

Det kan så være, men resultatet er i alle tilfeller at slike benektelser ikke er verd papiret de er skrevet på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det burde lagt opp gode julepriser ja. Helt klart... men Xbox360 har fortsatt altfor mange problemer som PS3 aldri har hatt så kvalitetsmessig er det en for dårlig konsoll. Derfor venter jeg på "Jasper" og må nok vente langt uti 2009 for å være sikker på å få en Jasper.

 

Det er egentlig hårreisende at Xbox360 eiere har funnet seg i så graverende feil og mangler på deres konsoller.

 

For noe pisspreik. 360 i dag er minst like stabil som PS3. Ser mange flere PS3 ta kvelden enn falcon 360 maskiner. Og riper i spillene, som i 99% av tilfellene er selvforskyldt ved at vedkommende har rørt på maskinen mens den var i gang (ikke at de vil innrømme det etterpå selvsagt), kan enkelt løses ved å nå installere spillene hvis man er så redd for riper.

Lenke til kommentar

Tviler på at Sony ønsker å bremse julesalget, så å bekrefte prisnedsettelse i mars 2009 nå ville vært uklokt.

 

Det burde lagt opp gode julepriser ja. Helt klart... men Xbox360 har fortsatt altfor mange problemer som PS3 aldri har hatt så kvalitetsmessig er det en for dårlig konsoll. Derfor venter jeg på "Jasper" og må nok vente langt uti 2009 for å være sikker på å få en Jasper.

 

Det er egentlig hårreisende at Xbox360 eiere har funnet seg i så graverende feil og mangler på deres konsoller.

 

For noe pisspreik. 360 i dag er minst like stabil som PS3. Ser mange flere PS3 ta kvelden enn falcon 360 maskiner. Og riper i spillene, som i 99% av tilfellene er selvforskyldt ved at vedkommende har rørt på maskinen mens den var i gang (ikke at de vil innrømme det etterpå selvsagt), kan enkelt løses ved å nå installere spillene hvis man er så redd for riper.

Pisspratet i dette henseende kommer nok fra deg :) Når det gjelder at DirectXbox360 riper diskene så ble utført store offentlige tester med mange maskiner hvor dem lå urørt på bordplaten. Også helt ulogisk at folk skal drive å flytte på boksen mens den er i gang. Jeg har hørt om èn PS3 som har røket blant de jeg kjenner og i de forumene jeg leser, men jeg hører stadig vekk om Xboxer som ikke virker lenger. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
...Når det gjelder at DirectXbox360 riper diskene så ble utført store offentlige tester med mange maskiner hvor dem lå urørt på bordplaten. Også helt ulogisk at folk skal drive å flytte på boksen mens den er i gang. Jeg har hørt om èn PS3 som har røket blant de jeg kjenner og i de forumene jeg leser, men jeg hører stadig vekk om Xboxer som ikke virker lenger.

For det første, hva er en "DirectXbox360"..? Du høres ut som en helblods fanboy og du kan ikke tas seriøst med slike innlegg! Og du skal liksom være født i 1970... :nei:

 

For det andre vil jeg gjerne ha en link til den STORE offentlige testen du snakker om, ellers burde du ikke komme med slike påstander!! Jeg har to stykk 360 + flere av mine venner har en, men ingen av oss har fått riper i DVD-platene.

 

*skriveleif*

Endret av Runebassen
Lenke til kommentar

Offentlig betyr at resultat og test er publisert og gjerne utført med et offentlig publikum, jeg fant dem bla på youtube. Stor betyr at de testet mer enn 10 konsoller samtidig, og det var ikke kun en box på et isolert gutterom. Det er ellers ikke mitt problem at du ikke er kjent med at det egne interne kodenavnet for Xbox var nettopp DirectXbox.

 

Personangrep er typisk for fjortisser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...