Gå til innhold

Rykteflom om Playstation (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Offentlig betyr at resultat og test er publisert og gjerne utført med et offentlig publikum, jeg fant dem bla på youtube. Stor betyr at de testet mer enn 10 konsoller samtidig, og det var ikke kun en box på et isolert gutterom. Det er ellers ikke mitt problem at du ikke er kjent med at det egne interne kodenavnet for Xbox var nettopp DirectXbox.

 

Personangrep er typisk for fjortisser.

Jeg ville gått langt med å kalle en YouTube-video for en offentlig test! Og du kan jo komme med en link til denne "testen" med mer enn 10 maskiner så du kan virke litt troverdig! Og det med det interne kodenavnet "DirectXbox" har jeg aldri hørt og finner ingen info om.

 

BTW, personangrep er ikke min greie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du tror at Youtube er en avis, men såvidt meg bekjent er det et sted man kan legge ut alle typer videoer fra alle type media og hendelser i samfunnet.

 

At du er elendig til å lete etter det opplagte er heller ikke mitt problem.

- Tast følgende i adresselinjen på firefox: wiki directx

- Det vil gi deg http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX

- Som bla. forteller:

The Xbox was code named DirectXbox, but this was shortened to Xbox for its commercial name

 

BTW, personangrep er ikke min greie!
mhm, jeg observerte noe annet. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Pisspratet i dette henseende kommer nok fra deg :) Når det gjelder at DirectXbox360 riper diskene så ble utført store offentlige tester med mange maskiner hvor dem lå urørt på bordplaten. Også helt ulogisk at folk skal drive å flytte på boksen mens den er i gang. Jeg har hørt om èn PS3 som har røket blant de jeg kjenner og i de forumene jeg leser, men jeg hører stadig vekk om Xboxer som ikke virker lenger.

Det er nok forsatt en del flere pre-falcon bokser enn det er falcon bokser ute.

 

Fra det jeg har fått med meg om PS3 så har det ikke vært så rent få tilfeller der det optiske drevet har fått problemer med eller sluttet helt å lese Blu-ray plater. Jeg har selv måtte ha min PS3 på service pga dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er ingen grunn å dra ut en lang X360-diskusjon i denne tråden og skape konsollkrig. Innlegg herfra bør ha relevans for trådens tema, trådens utgangspunkt er ps3-ryktene.

 

Noen innlegg er også fjernet.

 

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

 

Edit: leif

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

MistaPi:

Det var også det jeg anntok fra ditt forrige innlegg, at det ikke er så mange Falcon i markedet ennå og at man sikkert hører mest fra de som har de eldre problemboksene. Jeg vil også tro at Falcon er helt klart mindre preget av disse typiske/gamle problemene for boksen. Når det gjelder PS3 er det første gang jeg har hørt om problemet du nevner, selv om det er et sannsynlig problem. Det er mulig det skrives mye mer om Xbox problemene fra deres eiere.

 

Selv tar jeg ikke sjangsen med en "Falcon", men venter til "Jasper" dominerer lagrene i midten av 2009 forhåpentligvis.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tviler på at Sony ønsker å bremse julesalget, så å bekrefte prisnedsettelse i mars 2009 nå ville vært uklokt.

 

Det burde lagt opp gode julepriser ja. Helt klart... men Xbox360 har fortsatt altfor mange problemer som PS3 aldri har hatt så kvalitetsmessig er det en for dårlig konsoll. Derfor venter jeg på "Jasper" og må nok vente langt uti 2009 for å være sikker på å få en Jasper.

 

Det er egentlig hårreisende at Xbox360 eiere har funnet seg i så graverende feil og mangler på deres konsoller.

 

For noe pisspreik. 360 i dag er minst like stabil som PS3. Ser mange flere PS3 ta kvelden enn falcon 360 maskiner. Og riper i spillene, som i 99% av tilfellene er selvforskyldt ved at vedkommende har rørt på maskinen mens den var i gang (ikke at de vil innrømme det etterpå selvsagt), kan enkelt løses ved å nå installere spillene hvis man er så redd for riper.

Pisspratet i dette henseende kommer nok fra deg :) Når det gjelder at DirectXbox360 riper diskene så ble utført store offentlige tester med mange maskiner hvor dem lå urørt på bordplaten. Også helt ulogisk at folk skal drive å flytte på boksen mens den er i gang. Jeg har hørt om èn PS3 som har røket blant de jeg kjenner og i de forumene jeg leser, men jeg hører stadig vekk om Xboxer som ikke virker lenger.

 

Ta en titt på dette forumet du, er ikke få PS3'er som har gått under. Oftest pga av at drevet slutter å lese plater. Men du skal slite med å finne særlig mange falcon 360'er som har gått i stykker. 360 nå er ikke noe mindre stabil enn andre maskiner.

Lenke til kommentar
Det er mulig du tror at Youtube er en avis, men såvidt meg bekjent er det et sted man kan legge ut alle typer videoer fra alle type media og hendelser i samfunnet.

Tullprat, jeg har aldri påstått at det er en avis.. :mad: Men jeg tror du skal ha et litt mere kritisk blikk til YouTube da det faktisk finnes noe som heter videoredigering, og det er mye som ligger der som er dønn FAKE!

 

Og den testen din med 10 konsoller som riper DVD-plater fikk vi aldri se! ;)

 

On-topic:

Jeg regner med at SONY setter ned prisen etter jul som ryktene sier, men de vil vel prøve å tjene så mye de kan på julesalget.

Lenke til kommentar

Runebass:

Jeg skal nok alltids gidde å grave opp testen jeg så og forumet hvor jeg leste om foreldre som samlet seg til massesøksmål mot MS pga disse problemene og at de ikke ble hørt. Jeg leste dette for et halvt års tid siden(saken var nok noen måneder eldre). Jeg fant det når jeg var på utkikk etter å kjøpe en Xbox360 konsoll og gjorde research i den forbindelse, men endte med å ikke kjøpe.

Tar du vare på alt du leser på nett som er av seriøs og troverdig art? Og hvis du ikke gjør det er alt du da har sett men ikke lenger tatt vare på, en løgn og oppspinn? Makan. Å påstå at alt som legges på en offentlig videoside skal være fabrikert er å dra den litt langt.

 

Og on-topic:

Slike rykter om prisnedsettelse etter jul kan også ha blitt lekket ut for å skade julesalget til PS3. Nå må man slutte å være så naive. Å senke prisen på en konsoll ved visse tidsrom er helt normalt. Det er timiningen på denne lekasjen som er hele greia.

 

MagnarP:

Selv om jeg ikke har hørt om drevproblemet til PS3, som MistaPi saklig henviste til, så har jeg ikke påstått at problemet ikke eksisterer. Det er bare merkverdig at jeg hører så mye mer om Xbox360 problemer og jeg oppsøker igrunn ingen av delene. Og flere med meg som har hatt lyst på Xbox360 lenge, venter på Jasper så jeg er ikke alene om oppfatningen.

 

At Falcon er tildels problemfri er isåfall meget lovende, det betyr at du i beste mening kan anbefale meg å kjøpe en Falcon nå til jul istedet for å vente på Jasper?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
At Falcon er tildels problemfri er isåfall meget lovende, det betyr at du i beste mening kan anbefale meg å kjøpe en Falcon nå til jul istedet for å vente på Jasper?

Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe en 360 med Falcon-hovedkortet med tanke på garantien. Jeg kjøpte en 360 rett etter lansering som ble modifisert av undertegnede, den RRoD'et etter 16 måneder og ble sendt inn og erstattet av Microsoft. Så min anbefaling er å kjøpe deg selv en julegave og spill ræva av den istedet for å vente på "Jasper" som vi ikke vet når kommer.

Peace out!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...