Gå til innhold

Rød,grønn & blå vs rød, hvit & gul.


Anbefalte innlegg

Skaffa meg nettopp ny TV, en LG 42-PX3-RV. Er amatør på kabeloppsett og sånn, men klarte å hooke opp Xbox 360'en. Fant ut at jeg da hadde Xbox på (Rød, hvit & gul) og en kanal som het Component (rød, grønn & blå). Har skjønt såpass at rød, grønn og blå gir sinnsykt bra bilde, men ikke noe lyd. Dette er sinnsykt irriterende siden det er digg å spille på component pågrunn av grafikken, men det er ikke lyd. Er det mulighet for å skaffe lyd til Component-kanalen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kabel har du fra xboxen? Som Hårek sa over her, så er rød/hvit/gul en komposittkabel, der bare den gule overfører bildet, de to andre overfører lyd. Kan jeg driste meg til å gjette at det er en xbox arcade du har, og at du bruker den medfølgende kabelen?

 

EDIT: For å være litt mer hjelpsom. Dersom du har en arcade med rød/hvit/gul kabel standard, sjekk om den har HDMI-utgang. Dersom den har HDMI-utgang, så hiv deg rundt og bestill denne:

 

http://cdon.no/elektronikk/champion_hdmi-k...vit_2.0m-909647

 

Du kommer garantert til å merke forskjellen når du kobler den til xboxen. Denne kabelen overfører både lyd og bilde.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Har Xbox Elite. Har koblet alle de 6 fargede ledningene i tilsvarende fargede hull i tv'en. Jeg har to kanaler. En vanlig AV4 kanal, og en Component kanal hvorav AV4 har bilde og lyd mens Component kanalen bare har bilde.

 

Det er HD-Utgang på xbox elite, men ikke på TV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...