Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Det som er barnslig er at hvitost-mafian regget nye brukere kun for å stemme frem sin mening. En moderator burde ha fulgt med og sett dette, for det er ikke helt i henhold til reglementet.

Det er altså mange falske stemmer på hvitost, og de kom i løpet av et par få dager.

 

Uttalelser..nei vent; grove beskyldninger som det der _krever_ faktisk en håndfull beviser, ellers er du ute på meget tynn is nå.

 

 

Jeg har desverre ikke tatt screenshots av alle kommentarene/stemmene, men bevisene/sterke indisier er rett forran din nese.

Som sagt, ta en titt selv, så skjønner du fort hvor landet ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjelper jo lite når 'hvitost' fikk over tusen stemmer forrige gang.

Det var forrige gang, ikke nå. Den gang da, nå vant gulost.

 

Det er vel ingen som har vunnet noe som helst i denne avstemningen enda, siden den fortsatt er åpen. Eneste jeg kan se, er at hvitost er nærmest, siden den leder.

Og ikke kom her med at den skulle vært stengt julaften, det ble bestemt at man skulle la det gå lenger, for å få nærmere det antallet stemmer som kom inn sist, sånn at det blir mest mulig riktig. Å si noe annet er bare barnslig whining fra gulostingene.

 

Hvor ble det avgjort at den skulle fortsette?

Lenke til kommentar
1. Det var gulostingene som jukset.

2. Å la pollen forbli åpen er det mest demokratiske.

3. Hvitost har uansett flest stemmer, i denne pollen og i den gamle.

 

1. Hvitostene følger ikke reglene til OP

2. Bare hvitostene vil at polllen skulle bli forbli åpen uten OP's samtykkelse eller de andre gulostingene.

3. Gulostene hadde flest stemmer ved den fastsatte tiden hvor pollen var slutt. Alle stemmer som har kommet senere å ha overskredet tiden er forsåvidt ugyldig om man følger trådstarterens regler. Gamle pollen er ikke relevant fordi den samsvarer ikke med nåtiden, den er utdatert, og er derfor ikke relevant. Det er en grunn til Gulost eller hvitost? V2.0! ble laget.

Lenke til kommentar
1. Hvitostene følger ikke reglene til OP

2. Bare hvitostene vil at polllen skulle bli forbli åpen uten OP's samtykkelse eller de andre gulostingene.

3. Gulostene hadde flest stemmer ved den fastsatte tiden hvor pollen var slutt. Alle stemmer som har kommet senere å ha overskredet tiden er forsåvidt ugyldig om man følger trådstarterens regler. Gamle pollen er ikke relevant fordi den samsvarer ikke med nåtiden, den er utdatert, og er derfor ikke relevant. Det er en grunn til Gulost eller hvitost? V2.0! ble laget.

1. Den eneste regel var "Tråden stenges klokken 18:00 på julaften.", og det kan ikke vi vanlige brukere gjøre noe med uansett.

2. Flertallet ville at den skulle forbli åpen, altså.

3. Tull, den er fortsatt statistisk relevant.

Men ok. Vi kan godt lage en tredje tråd, men da skal jeg få lage reglene. Høres ikke det bra ut?

"Tråden stenges så fort jeg har stemt, og jeg skal stemme først."

 

Om gulost ledet på julaften var nok det bare på grunn av at de var de eneste som tilbrakte den kvelden foran PC-en.

 

------------------------

 

Selveid er veleid.

 

"Rødvin" med hvit etikett.

 

Lutefisk-tar-rødvin.jpg

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
1. Hvitostene følger ikke reglene til OP

2. Bare hvitostene vil at polllen skulle bli forbli åpen uten OP's samtykkelse eller de andre gulostingene.

3. Gulostene hadde flest stemmer ved den fastsatte tiden hvor pollen var slutt. Alle stemmer som har kommet senere å ha overskredet tiden er forsåvidt ugyldig om man følger trådstarterens regler. Gamle pollen er ikke relevant fordi den samsvarer ikke med nåtiden, den er utdatert, og er derfor ikke relevant. Det er en grunn til Gulost eller hvitost? V2.0! ble laget.

1. Den eneste regel var "Tråden stenges klokken 18:00 på julaften.", og det kan ikke vi vanlige brukere gjøre noe med uansett.

2. Flertallet ville at den skulle forbli åpen, altså.

3. Tull, den er fortsatt statistisk relevant.

Men ok. Vi kan godt lage en tredje tråd, men da skal jeg få lage reglene. Høres ikke det bra ut?

"Tråden stenges så fort jeg har stemt, og jeg skal stemme først."

 

Om gulost ledet på julaften var nok det bare på grunn av at de var de eneste som tilbrakte den kvelden foran PC-en.

 

------------------------

 

Selveid er veleid.

 

"Rødvin" med hvit etikett.

 

Lutefisk-tar-rødvin.jpg

 

 

Hvis du ser nøyere på "Hvitost" pakningen er det avbildet skivet ost som er like gul som pakningen selv.

Å kalle en ost hvit når den er gul er svært motstridende men samtidig å gjøre pakningen knall gul gjør det enda mer ironisk. Gratulerer du fant en flaske rødvin med etikette hvor navnet på vinen står. Navnet på vinen beskriver ikke vinens farge eller utsende. Ja, det er en type rødvin og som vi ser den er rød.

 

Kan du være så grei. Å poste noe som inneholder en form for logikk, en tomme meningsløse argumenter. Poste bilder å dra opp gamle avstemninger kan hvem som helst gjøre.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
1. Den eneste regel var "Tråden stenges klokken 18:00 på julaften.", og det kan ikke vi vanlige brukere gjøre noe med uansett.

2. Flertallet ville at den skulle forbli åpen, altså.

3. Tull, den er fortsatt statistisk relevant.

Men ok. Vi kan godt lage en tredje tråd, men da skal jeg få lage reglene. Høres ikke det bra ut?

"Tråden stenges så fort jeg har stemt, og jeg skal stemme først."

 

Om gulost ledet på julaften var nok det bare på grunn av at de var de eneste som tilbrakte den kvelden foran PC-en.

 

------------------------

 

1. Trenger ikke å stenge tråden for å se hvem som endte med flest stemmer klokka 18:00 på juleaften. Det er ikke verre en å se hvem som ledet klokken 18:00 julaften, og det viste seg at gulostene hadde flest stemmer.

 

2. Såkalte flertallet var taperne som ikke fikk stemt i tide. Selvfølgelig vil de tøye tida får å kunne få sine stemmer gyldige.

 

3. Lag en tredje tråd, men vent ett år eller to til. Tror neppe folk er villig til å ta en nye runde nå og resultatene vil nok late til å bli nokså likt. Vent en stund og folk endrer kanskje meninger, og nye generasjoner kommer til. Kanskje vi får et helt annet resultat neste gang.

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
Hvis du ser nøyere på "Hvitost" pakningen er det avbildet skivet ost som er like gul som pakningen selv.

Å kalle en ost hvit når den er gul er svært motstridende men samtidig å gjøre pakningen knall gul gjør det enda mer ironisk. Gratulerer du fant en flaske rødvin med etikette hvor navnet på vinen står. Navnet på vinen forteller ikke vinens farge eller utsende. Ja, det er en type rødvin og som vi ser den er rød.

Det er da ikke noe uvanlig ved å avbilde produktet på emballasjen. Uavhengig av fargen er "hvitost" den korrekte termen for "osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut".

 

Kan du være så grei. Å poste noe som inneholder en form for logikk, en tomme meningsløse argumenter.

Du først.

 

Det hadde forresten vært fint om du kunne kjørt postene dine gjennom et eller annet retteprogram før du legger dem ut.

 

1. Trenger ikke å stenge tråden for å se hvem som endte med flest stemmer klokka 18:00 på juleaften. Det er ikke verre en å se hvem som ledet klokken 18:00 julaften, og det viste seg at gulostene hadde flest stemmer.

2. Såkalte flertallet var taperne som ikke fikk stemt i tide. Selvfølgelig vil de tøye tida får å kunne få sine stemmer gyldige.

3. Lag en tredje tråd, men vent et år eller to til. Tror neppe folk er villig til å ta en nye runde nå.

Hvorfor er det så viktig hvem som hadde flest stemmer på julaften? Dette viser jo at du bare er ute etter å "vinne", snarere enn å finne ut hvilket begrep som faktisk er vanligst.

Lenke til kommentar
Hvis du ser nøyere på "Hvitost" pakningen er det avbildet skivet ost som er like gul som pakningen selv.

Å kalle en ost hvit når den er gul er svært motstridende men samtidig å gjøre pakningen knall gul gjør det enda mer ironisk. Gratulerer du fant en flaske rødvin med etikette hvor navnet på vinen står. Navnet på vinen forteller ikke vinens farge eller utsende. Ja, det er en type rødvin og som vi ser den er rød.

Det er da ikke noe uvanlig ved å avbilde produktet på emballasjen. Uavhengig av fargen er "hvitost" den korrekte termen for "osteslag som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut".

 

Kan du være så grei. Å poste noe som inneholder en form for logikk, en tomme meningsløse argumenter.

Du først.

 

Det hadde forresten vært fint om du kunne kjørt postene dine gjennom et eller annet retteprogram før du legger dem ut.

 

1. Trenger ikke å stenge tråden for å se hvem som endte med flest stemmer klokka 18:00 på juleaften. Det er ikke verre en å se hvem som ledet klokken 18:00 julaften, og det viste seg at gulostene hadde flest stemmer.

2. Såkalte flertallet var taperne som ikke fikk stemt i tide. Selvfølgelig vil de tøye tida får å kunne få sine stemmer gyldige.

3. Lag en tredje tråd, men vent et år eller to til. Tror neppe folk er villig til å ta en nye runde nå.

Hvorfor er det så viktig hvem som hadde flest stemmer på julaften? Dette viser jo at du bare er ute etter å "vinne", snarere enn å finne ut hvilket begrep som faktisk er vanligst.

 

 

Skal legge meg nå. Ser at jeg slurver grådig :)

 

 

- Det er en VS tråd

- Hensikten med fastsatt tid er å kunne kåret en vinner

 

Har du kilder på at "hvitost" er termen på den gule osten vi alle snakker om?

 

Hittil er det bare billigmerker som kaller den "Hvitost"

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
- Det er en grunn til at det var fastsatt tid

Hva med å oppgi grunnen?

 

Har du kilder på at "hvitost" er termen på den gule osten vi alle snakker om?

Ja.

 

Hittil er det bare billigmerker som kaller den "Hvitost"

Det er fordi det er et generisk begrep. Gammelost, pultost, gauda og nøkkelost er alle hvitoster, akkurat som at Audi A4, Ford Mondeo og Toyota Yaris alle er biler.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Østlendinger (de fleste jeg har møtt) må hele tiden si navnet på tingen de ser, fremfor hva tingen nødvendigvis heter. Det være seg "gulost" eller "pølser i brød/lompe". Alle andre normale mennesker sier "hvitost" og "Hot dog"... Om det er mangel på intelligens er uvisst, men jeg velger å tolke det i den retningen...

 

OG (bare for å ikke såre noens følelser): Enkelte deler av teksten over er det man kan kalle for "den vestlandske humor" - i tilfelle noen av dere trodde jeg var dønn seriøs.

Lenke til kommentar
YouTube kan like godt skifte navn til "everything you upload here is copyrighted material".

 

Må si meg litt enig der ja.

 

Ellers så irriterer jeg meg over utrykket "Typisk nordlendinger". Selfølgelig, det kan brukes som ironi eller i morsomme sammenhenger, men når det blir brukt seriøst :wallbash:

Typisk nordlendinger å si noe sånt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:ph34r:

 

Endring:

La til et smilefjes.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...