Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Delfiner er bevist smartere enn mennesket.

Skal vi se.

 

Mennesket. Lever, krangler, maser, diskuterer, filosoferer, bygger, ødelegger, etc. Mye å gjøre på, med andre ord.

Defilner. Sove. Spise. Leke. Ha sex.

 

Jau, noen som har skjønt det, gitt.

 

*edit*

 

jeg er sikker på delfinene hadde sagt hvitost om de kunne snakke norsk, og.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste forresten en interresant artikkel om hvordan dyr tenker. De tenker nemlig ikke på samme måte som oss. De tenker i bilder og følelser i stedet for setninger og ord. Så om en delfin hadde kunnet snakke så hadde den nok tenkt på fargen (gul) og smaken (ost) og følgelig sagt gulost.

Lenke til kommentar

L4r5:

 

a) Hvordan i huleste har man klart å finne ut av hvordan dyr tenker?

 

b) Mennesker tenker ikke bare i setninger og ord, men også i følelser og bilder.

 

c) Tror du ikke delfinens hjerne hadde fungert noe annerledes dersom den kunne snakke?

 

Konklusjon: FAIL...

 

PS. Hvor leste du den artikelen? Kunne vært spennende å lese, siden det høres ut som kvasivitenskapeligfilosofi (hmm. kan det ha vært illustrert vitenskap?)

Lenke til kommentar
L4r5:

 

a) Hvordan i huleste har man klart å finne ut av hvordan dyr tenker?

 

b) Mennesker tenker ikke bare i setninger og ord, men også i følelser og bilder.

 

c) Tror du ikke delfinens hjerne hadde fungert noe annerledes dersom den kunne snakke?

 

Konklusjon: FAIL...

 

PS. Hvor leste du den artikelen? Kunne vært spennende å lese, siden det høres ut som kvasivitenskapeligfilosofi (hmm. kan det ha vært illustrert vitenskap?)

Tips ang. artikkelen: Hvor mange ekte fakta har jeg presentert i denne tråden?

Lenke til kommentar
PS. Hvor leste du den artikelen? Kunne vært spennende å lese, siden det høres ut som kvasivitenskapeligfilosofi (hmm. kan det ha vært illustrert vitenskap?)

 

Det kalles gulostkskap. Masse bullshit pakket i et skap, det kanaliseres så via gulostinger og forpester verden rundt. Deriblant dette forumet. :)

Lenke til kommentar
Øy, hvitostjævler, har dere gitt opp? La meg være den første til å le.

Det er som å krangle med en stein, evt. bibelbeltet. Du når aldri frem.

 

Her er det vanlige gjøremålet til hvitostinger før de åpner kjøleskapet og ser hvilken ost de skal ha:

 

 

small_joint.jpg

Det er fint du tror at hvitostinger røyker seg kanon før de snakker om oster.

 

Jeg kan herved avkrefte dette. Jeg har aldri røkt noe som helst, aldri vært full, og aldri brukt dop.

Lenge leve den hvite makt ost!

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Meny, det er et stort utvalg oster tilgjengelig. Hin dag på jobb tok en jeg en titt på navnene på ostene. Jeg fant absolutt ingen oster hvor det sto "hvitost", det jeg fant var "ost" og i flere tilfeller "gulost", og osten er GUL. Det fins ingen ost som er hvit, bare veldig matt gul. Om man da ikke snakker om sånn smørost osv, vet ikke hva det heter, men fins ost som er hvit, men heller ikke denne blir kalt "hvitost".

 

Likevel, står jeg på min beslutning, og vanlig f.eks. norvegiaost kaller jeg for hvitost.

Lenke til kommentar
Jeg jobber på Meny, det er et stort utvalg oster tilgjengelig. Hin dag på jobb tok en jeg en titt på navnene på ostene. Jeg fant absolutt ingen oster hvor det sto "hvitost", det jeg fant var "ost" og i flere tilfeller "gulost", og osten er GUL. Det fins ingen ost som er hvit, bare veldig matt gul. Om man da ikke snakker om sånn smørost osv, vet ikke hva det heter, men fins ost som er hvit, men heller ikke denne blir kalt "hvitost".

 

Likevel, står jeg på min beslutning, og vanlig f.eks. norvegiaost kaller jeg for hvitost.

 

Takk for ditt bidrag! Du erkjenner i det minste at du sier feil, og det er lov! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...