Gå til innhold

Nigerialurt for 2,7 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eid. rett og slett. så dumme folk burde bli lurt :)

Tja, når man er så til de grader dum og grådig så fortjener man nok å tape pengene. Men nigeriamafiaen fortjener på ingen måte pengene likevel. De er kyniske kriminelle som plager en hver epostbruker på kloden.

 

Det jeg prøver å si er at folk ikke nødvendigvis bør beskyttes mot sin egen dumskap, men nigeriamafiaen bør tas en gang for alle og forhindres fra å plage hele jordas epostbrukende befolkning.

Lenke til kommentar
eid. rett og slett. så dumme folk burde bli lurt :)

Tja, når man er så til de grader dum og grådig så fortjener man nok å tape pengene. Men nigeriamafiaen fortjener på ingen måte pengene likevel. De er kyniske kriminelle som plager en hver epostbruker på kloden.

 

Det jeg prøver å si er at folk ikke nødvendigvis bør beskyttes mot sin egen dumskap, men nigeriamafiaen bør tas en gang for alle og forhindres fra å plage hele jordas epostbrukende befolkning.

 

Nei, la de være. Enkelte lærer ikke før de får smekk, og er smekken på 2.7 mill så for det være..

Hvis jeg går på gata og overtaler en fremmed person om å låne meg 100.000 hvis han får tilbake 500.000 en uke etter så føler jeg at jeg har utført en stor bragd.

Jeg burde blitt premiert!

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt skremt over holdningene til en del her. Det kan virke som om de aller fleste synes at dette var positivt, at dama "nå kanskje endelig har lært". Har selv en slektning som er født med en hjerneskade, og som sannsynligvis har en IQ på 50 eller noe. Hun har blitt lurt flere ganger (det er snakk om helt andre beløp enn i denne saken). Og jeg kan ikke si at jeg synes det er særlig positivt, eller at hun fortjener det på noen måte. Vi er alle forskjellige, også i toppetasjen, men det betyr ikke at det er greit å svindle noen.

 

Det eneste dette bidrar til, er dobbelt så mye nigeriaspam-mail i fremtiden. Velbekomme!

Lenke til kommentar
Må si jeg er litt skremt over holdningene til en del her. Det kan virke som om de aller fleste synes at dette var positivt, at dama "nå kanskje endelig har lært". Har selv en slektning som er født med en hjerneskade, og som sannsynligvis har en IQ på 50 eller noe. Hun har blitt lurt flere ganger (det er snakk om helt andre beløp enn i denne saken). Og jeg kan ikke si at jeg synes det er særlig positivt, eller at hun fortjener det på noen måte. Vi er alle forskjellige, også i toppetasjen, men det betyr ikke at det er greit å svindle noen.

 

Det eneste dette bidrar til, er dobbelt så mye nigeriaspam-mail i fremtiden. Velbekomme!

 

Ærlig talt så snakker jeg om folk som er ved sitt fulle fem, ikke mentalt tilbakestående personer.

Noen som husker WGA? Mange som regelrett dummet seg ut pga grådighet og disse var helt vanlige folk..

 

Tjene mest mulig på kortest mulig tid

Lenke til kommentar
Må si jeg er litt skremt over holdningene til en del her. Det kan virke som om de aller fleste synes at dette var positivt, at dama "nå kanskje endelig har lært". Har selv en slektning som er født med en hjerneskade, og som sannsynligvis har en IQ på 50 eller noe. Hun har blitt lurt flere ganger (det er snakk om helt andre beløp enn i denne saken). Og jeg kan ikke si at jeg synes det er særlig positivt, eller at hun fortjener det på noen måte. Vi er alle forskjellige, også i toppetasjen, men det betyr ikke at det er greit å svindle noen.

 

Det eneste dette bidrar til, er dobbelt så mye nigeriaspam-mail i fremtiden. Velbekomme!

 

Det er ikke greit å svindle noen, men det betyr ikke at man må ha stor sympati for alle som blir svindlet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nigerial-urt.. Hjernen min tok ikke ordet først. Var så ukjent fra min måte å bruke det norske språket på. Tenkte det måtte være en eller annen urt, men hva gjør dette hos hardware.no, tenkte jeg.. Derfor leste jeg artikkelen..

 

Det er selvsagt helt forkastelig det dem gjør, lure folk på den måten, men jeg synes ikke synd på "idiotene" som blir lurt. Man bør ha en minimum av hjernevirksomhet for å få lov å gå på nettet. Jeg kan vel sammenligne med TERRA-saken, er selv fra Narvik, politikere og administrasjon bør ha litt kjennskap til økonomi(såkalt sunt bondevett) for å kjøpe obligasjoner i det amerikanske boligmarkedet.

 

Noen bør holde sag langt vekke fra økonomi, andre bør holde seg langt vekke fra internett. :hrm:

Lenke til kommentar
Nigerial-urt.. Hjernen min tok ikke ordet først. Var så ukjent fra min måte å bruke det norske språket på.

Ja, det er du ikke alene om. Nå står det "Nigerialurt" da, men til nød kan man skrive Nigeria-lurt. Nigeria er et egennavn og skal således normalt ikke konkatineres i sammensatte ord. Da må man bruke bindestrek istedet. Det er bedre å skrive "Kvinne ble svindlet for 2,7 millioner gjennom Nigeria-brev." Evt. spart den til ingressen og bare skrevet "Svindlet for 2,7 millioner" i overskriften. Nigeria-brev er et innarbeidet begrep nå i dag, i motsetning til Nigeria-lurt.

 

Men hele greia blir litt for tabloid for min smak. Tabloide overskrifter er for dem som har så liten plass til rådighet (for sine digre overskrifter i fete typer) at de må finne opp nye ord for å formidle hva de mener i én kort setning. Det hører ikke hjemme i denne nettavisen, synes jeg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Dersom folk absolutt vil bli lurt så må dem få lov til det. Jeg har selv advart foreldrene mine mot å gå på slikt tull.

 

Ellers så synes jeg det er helt topp av HW å ha slike saker. Etter min mening så liker jeg at hw skriver om alt som har med data å gjøre og ikke bare nye typer minnebrikker ;)

Greit med en avveksling. Når det gjelder overskriften så ser jeg ikke noe galt i den. Når jeg ser ordene Nigeria og Lurt i samme setning så forsto jeg hva det gjaldt. Dersom man vil skyte forfatteren for å ha glemt en bindestrek, eller for ikke å ha brukt et annet ord så værsågod :)

 

Artig artikkel og ser frem til neste :)

Lenke til kommentar

Haha, så utrolig fortjent.

 

Man burde søren meg innført krav om sertifikat for å få lov til å slippe til på internett. Akkurat nå sørger slike naive griske brukere for at vi som vet hva vi holder på med må slite med tonnevis av spam og annet søppel.

De gir skurkene den motivasjonen de trenger for å kjøre på videre

Lenke til kommentar

Denne damen kan da ikke være ved sine fulle fem?

Burde strengt tatt ikke ha vært store problemet å få henne til å miste retten til å bestemme over egen økonomi i en begrenset periode.

 

Slikt gjør man ofte både i Norge og andre land hvor folk ikke lenger er ved sine fulle fem og ikke forstår konsekvensen av sine handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...