Gå til innhold

Dommedagsprofeti fra ITPro.no. Gått av skaftet?


Anbefalte innlegg

ja, ting blir skjult for offentligheten, men det er langt ifra så spennende saker som medie skal ha det til.

 

Kanskje ikke så "spennende" men en del ting kan nok sees på som alvorlig.

Greier ikke helt å forstå at folk har så enorm tillit til en kilde som har servert flere løgner, har hemmeligheter og prøver å skubbe ting under teppet.

Jeg sier ikke at konspirasjonsteorier har svarene, men h*lvete heller. Det er ikke alltid de

"sanne" forklaringene er så sanne.

Hvorfor driter folk i det? Hvorfor svekker det ikke troverdigheten litt en gang?

Det virker som folk har en evig tillit til "myndigheter" og jeg fatter ikke hvordan dere får dette til. Og jeg forstår ikke hvordan folk greier å overse så mye dritt..

 

Det virker og som, viss man ikke tror på alt man blir servert så er man fan av konspirasjonsteorier. Tror man på alt myndigheter sier, bra! Gud hjelpe meg for en svart og hvit verden man lever i. Enten eller, ikke noe imellom.

 

Selv om konspirasjonsteorier ikke stemmer så er ikke det ett bevis på ting ikke skjer. Og alt er bare bra. Visse konspirasjonsteorier er ett produkt av at noe er mistenkelig.

Problemet er at det er så mange latterlige teorier, og konspirasjonsteorier får ekstremt mye mer kritikk enn offentlige historier\forklaringer. Den ene siden har det utrulig lett, andre siden er tar feil helt til motsatt side sier at det stemmer.

Det er noe som er feil en eller annen plass i "systemet", dypt i systemet.

 

Men nå blir jeg sikkert stemplet som konspirasjonteoretiker\paranoid siden jeg i de hele tatt greier å finne på å tenke noe slikt. Nei, huff.. Men jeg greier dessverre ikke tro på noen som lyver mye. Samme om det er snakk om stat\myndigheter\organisjoner eller politikere. Jeg tviler på at dere ville trodd på ett enkeltmenneske viss det hadde oppfør seg på samme måte. Hadde dere? :ph34r:

 

:)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hele startet i midten av September 2007 da 2 Norske studenter i Florida av ren kjedsomhet

bestemte seg for å ha litt gøy på de mange konspirasjons teoretikerne ved skolen sin bekostning.

 

Man diktet opp flere ville og helt urealistiske scenarioer som man backet opp med nyhetsartikler

som ikke hadde noe med dette og gjøre samt photoshoppede bilder av chemtrail fly og ufoer.

 

Dette ble da distribuert via skolens forum litt her og litt der.

De hadde imidlertid undervurdert effekten av idioter i store grupper, det hele vokste ut av proposjoner.

Merk, dette var en intern spøk blandt studenter.

Man innrømte sine synder for it-ansvarlig som i sin tur tok ned hele diskusjonsforumet for opprenskning.

 

I mellomtiden hadde noen flinke mennesker sendt deler av denne interne spøken til Project Camelot,

som la 2 og 2 sammen og fikk 15.

Jeg vet ikke hvem og hva Project Camelot er, og hva de står for, men denne historien om undergrunns baser

i Norge og en politiker som røper hemmeligheter er rent oppspinn.

 

For de som vil google litt kan man søke på Project Camelot og Leo Zagami, tror det som kommer frem av resultater

forklare det meste.

 

 

mvh. en Nordmann

Lenke til kommentar

har lest litt ang "Project Camelot" for morro tidligere.

etter det jeg ser er faktisk noe av det riktig, andre ting er helt feil og noe er har noe sant, men begrunnesen/teorien om hvorfor/hvordan er helt feil.

 

nå sier ikke jeg at jeg vet alt, men en del av det som står på "Project Camelot" er saker jeg vet en del om.

edit: har også vært på noe greier med NSM og PST, har ett lite innblikk i den "hemmelige" verden :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Det avbildede bygget er ekte da. Jeg tror det var noen rikinger som bygget seg et apokalypse-bo eller noe. Jeg leste en nyhet om det for noen år siden.

 

hvilket bygg?

dette?

svalbardseedbank.jpg

 

det er så klart ekte ja, finnes på svalbard og heter "Svalbard seed bank" og brukes for å oppbevare frø fra alle verdens planter og DNA fra dyr.

Lenke til kommentar
Det avbildede bygget er ekte da. Jeg tror det var noen rikinger som bygget seg et apokalypse-bo eller noe. Jeg leste en nyhet om det for noen år siden.

 

hvilket bygg?

dette?

svalbardseedbank.jpg

 

det er så klart ekte ja, finnes på svalbard og heter "Svalbard seed bank" og brukes for å oppbevare frø fra alle verdens planter og DNA fra dyr.

Javel, beklager.

Lenke til kommentar

Det som er så utrolig sørgelig, er at ITpro tidligere var et relativt seriøst nettsted, hvor brukerne bidro med artikler, guider og tester. Etterhvert har det blitt dårligere og dårligere kvalitet på disse, lengden på disse er vel i gjennomsnitt på et par hundre ord, og er for det meste oppgulp av andres nyheter. Men mer er vel ikke å forvente av et communityavhengig nettsted.

Forumet beholdt et greit nivå av kvalitet, sålenge man ikke spurte etter hjelp om problemstillinger som angikk profesjonelle saker, da mener jeg server, renderfarms, multicpu-workstations, og liknende. Men etterhvert gikk dem over til "PROpoeng", hvor man ble "belønnet" med poeng om man hadde løsninger på stilte problem. Etter dette ble de fleste opphengt i poengjaget, og gjorde seg til poenghorer. Da forsvant også siste rest av seriøsitet fra forumet. Hvis man ikke var kjapp nok med å fordele "belønning", ble man skjelt ut etter noter, både i tråden det gjaldt, og i private meldinger.

Så IT"pro" har hatt problemer med å beholde "pro" statusen, og nå forsvinner "IT" også med publisering av møkk opp og ned i mente. Om det er hold eller ikke i slike artikler skal jeg ikke si noe om, men det har IKKE noe på et ITnettsted å gjøre. På et konspirasjonPro.no går det fint med slikt ;)

Jeg synes bare synd på redaktøren hos ITpro som etter min mening burde blitt oppdresset i tvangstrøye og innlagt et par måneder på Gaustad. Legg merke til at jeg sier "etter min mening". Det er lov å mene hva man vil i dette landet, jeg påstår ikke at han ER noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...