Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
…Canon fanboysen der ville ikke gi seg med diskusjonen overfor meg .

Tja, eller var det du som ikke ville gi deg? ;)

 

Jeg tror noe av problemene du opplever i tråden her bla. har litt med måten du formulerer deg på. For eksempel:

”Som nybegynner på forum så gikk jeg i fellen på Foto.no sitt forum.”

Har de en felle på foto.no? Når du formulerer det slik så kan det jo oppfattes som om du mener at de var ute etter å ”ta deg”, og hadde lagt ut ei felle for deg. I alle fall oppfattes det lett som at du mener det var de andre sin skyld.

”Pentax har endel meget brukbare fast objektiver , men for meg blir de bare merkelige.”

Hva er det slags utsagt? Diskvalifiserer du Pentax’s fast objektiver for du synes de er merkelige. Hva betyr merkelig? At de ser rar ut, eller???

 

Tror du kommer lengre på forumet hvis du luker ut en utsagn av denne typen.

 

Det att enkelte nekter for att K5 har mangler og feil blir for meg uforståelig .

Nylanseringene og brukererfaringer som har kommet frem i det siste viser jo noe annet .

K5 var ikke perfekt , K5lls kommer til å bli det .

K5 hadde noen få problemer som skyldtes feil. At neste generasjon er forbedret betyr ikke at forrige generasjon hadde ”mangler” og ”feil” – det betyr bare at neste generasjon er ennå bedre.

F.eks., at AF-sensoren i K5 etter manges mening er litt for stor, er ikke en feil. Den er som den er, med de begrensinger og utfordinger det gir, men det ikke noe feil med den. Men vi får likevel håpe at AF-sensoren er mindre på K5II(s).

 

Uansett…

Snart er jeg bruker av en K5lls , det jeg har klaget over tidligere er forhåpentlig løst .

Ser fram til å høre hva du synes når du har prøvd den.

35 , 50 og 85mm lyssterke fast objektiver har altid vært populært på FF .

Pentax sine fast objektiver blir da litt feil for meg . Dette er sikker noe man fort glemmer hvis man begynner bruke dem , men fortsatt litt "merkelig" . Enkelte objektiv produsenter lager nå objektiver til crop kamera som skal passe til FF brennvidde . Markedet er tydeligvis der .

 

Jeg hadde inne en bestilling på en K5lls , den er nå avbestillt .

Brukererfaringer og tester jeg har lest i det siste var den avgjørende faktor .

Lenke til kommentar

Jeg synes "de andre" er ganske dølle som går i hverandres fotspor med samme faste brennvidder. Jeg liker at Pentax skiller seg litt ut. Forskjellen i brennvidder har neppe noe nevneverdig å si. Uansett, skulle man ønske 35-50-85 så har man jo Sigma og andre produsenter. Originaloptikk fra Pentax synes jeg er dyrt så jeg har en god del Sigma, Tamron og manuelle objektiver som gir mye god optisk ytelse for en billig penge. Pentax limited-serien blir litt for "Leica" for meg.

 

Jeg tror K-5IIs er et knallbra kamera, men ikke store hakket opp fra originale K-5, og etter min mening ikke verd prisforskjellen ennå. Har man K-5 fra før så er det i mine øyne alt for dyrt å selge det for å kjøpe K-5IIs. Jeg regner med K-5IIs er et resultat av at Ricoh ønsker raskere produktsykluser og at vi får en tredje utgave av K-5 i 2013, kanskje med en finpusset utgave av Sonys 24 Mp sensor. Håper en s-versjon blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde inne en bestilling på en K5lls , den er nå avbestillt .

Brukererfaringer og tester jeg har lest i det siste var den avgjørende faktor .

 

Jeg gjorde motsatt. Basert på brukererfaringene kjøpte jeg K-5 IIs. Ingen nevneverdige moire problemer og forbedret autofokus var nok for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde inne en bestilling på en K5lls , den er nå avbestillt .

Brukererfaringer og tester jeg har lest i det siste var den avgjørende faktor .

 

Jeg gjorde motsatt. Basert på brukererfaringene kjøpte jeg K-5 IIs. Ingen nevneverdige moire problemer og forbedret autofokus var nok for meg.

Hvordan er erfaringene så langt? Etter hva jeg har lest, skal autofokusen være sikrere i dårlig lys. Er det noen merkbar forskjell i hastigheten? Hva med bildekvaliteten. Den er jo allerede fremragende på K5.

Kommer sikkert til å oppgradere selv. Morsomt å ha det siste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...