Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du ha en norrøn tatovering, så er det nettopp den prikkestilen som er tingen. Ta turen til København og Erik Reime, han er en av de beste i verden på dette.

SPørsmål: Hva gjør han her?? syr han tråden under huden, istedet for å bruke blekk?

 

det der er visstnok en av verdens eldste metoder å tattovere på. Så det i en dokumentar fra national geographic eller hva det heter. Tråden blir dyppet i blekk og nåla blir dratt igjennom huden osvosv.. Er visst veldig få som utfører den typen nå til dags.

Endret av Alastor
Fjernet bildequote
Lenke til kommentar

Sikkert de første dagene med så hovne kinn at du ser ut som en bulldogg, men etter det tviler jeg sterkt på at det er noe mer enn i verste fall en øvelsessak. Hvis du skal ha cheeks krever vi (jeg) bilder.

 

edit: Spesielt fra bulldoggperioden.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Eplefe

 

Fordi det er crappy flash-tribals med piler som peker både hit og dit og ikke hører hjemme på noen sin kropp, og folk kopierer dem helst rett av veggen hos tattovøren sin fordi den ser fin ut på et papir.

 

Det er en viss forskjell på en tatovering av typen jeg har og noe som er laget for å følge kroppen til folk.

 

Det er totalt irellevant og uinteressangt så lenge den/ de som har tatoverinene er forøyd.

 

Glint

 

Traibållur ble populært fordi det er noe ufarlig som det er vanskelig å direkte knytte følelser til, noe tilnærmet komplett ikke-provoserende. Dette neo-tribalkitschet er mindreverdige, smakløse etterligninger med mangel på kreativitet og originalitet som gjennom å stadig vekk gjenta formulaiske konvensjoner prøver å imitere den ekte vare. Folk flest er, som vi alle vet, stokk dumme fisende kjøttsekker med totalt uinteressante personligheter. Når disse hordene med Pulitzer-vinnere skal tatovere seg er de selvsagt helt ute av stand til å velge noe av genuint kunstnerisk verdi, så de ender stort sett opp med helt livløse motiver som de gjennom sine absurde vrangforestillinger omformer til totalt overdrevet sentimental nostalgi-møkk.

Alt dette er selvsagt en universell sannhet. Jeg har rett.

 

Ok, du mener at du har rett. Men hva andre folk måtte foretrekke som motiv for sine egne tattoveringer er som jeg skrev over totalt irrelevant og uinterresangt! Du liker din tatovering og andre liker sin tatovering.

 

Ditt syn på folk er bare generalisering og du kan ikke bare si at du har rett!

 

Jeg mener at tribal er den kuleste stilen innen tatovering, men jeg sier ikke at jeg har rett!

Hva om jeg sier at du burde ha tatovert et annet dikt siden de finnes utallige dikt å velge mellom? Burde det ha noen betydning på det du vil tatovere? Selvsagt ikke. Jeg foreslår at du slutter å være så konsekvent og forhåndsbedømmende straks folk sier at de vil tatovere motiver du ikke liker.

 

Folk er forskjellige og foretrekker forskjellige ting, aksepter det.

 

Se her:

 

Svaret ditt på et innlegg er følgede:

 

knegg!

 

Dette svaret hverken bidrar til noen videre diskusjon eller er relevant for denne tråden i andre sammenhenger.

 

Sadfez

 

Aidskake

 

Det slutter aldri å fascinere meg hvordan noen mennesker tror folk som "ser like ut" automatisk er kjærester. Sitter og prater med en godt piercet kompis over en pils, og servitørem spør om han eller "dama di" skal betale.

 

Veldig ofte er det tilfelle at de er par.

 

Fordommer eller behasttete besluttninger. De kan vel så mye være venner eller bekjente.

 

fluesopp

 

Kommer vel fra alle statuene fra buddhisme tror jeg, siden noen av statuene har utvidet ører.

Dette er ren tipping fra meg=)

 

I Afrika er det iblant mote å utivedede øren. Mye enklere enn å utforkse buddisme

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Hei, jeg har nå lyst til å ta meg en sleeve tattovering med noe japansk kunst. Noe alá dette:

koi.jpg

Men med mer farger.

Hvor mye tror dere det ville kostet, og hvordan burte jeg få en tattoo som jeg liker, fordi jeg klarer jo ikke å tegne sketchen selv, og tattovøren vet jo ikke hva jeg har lyst på?

 

Et bilde til av hva jeg har lyst på, sånn ca, bare med lengre sleeve, og ikke utover bryst.

09.jpg

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Da er min tatt, og jeg er veldig fornøyd :yes: Tatt hos Jimmy's, og jeg kommer garantert til å dra tilbake.

 

Det er vel litt tidlig å si? Jeg var også veldig fornøyd med min tatovør før tatoveringen min hadde grodd skikkelig.

Det får du lov til å si, men Jimmy har jeg hørt mye bra om, og ser du bilder av verkene hans så ser du fort at han kan sakene sine. Men forklar gjerne nærmere, for jeg er ikke proff på det her; er det ofte tatoveringene blir et helvete når de har grodd?

Lenke til kommentar
Det får du lov til å si, men Jimmy har jeg hørt mye bra om, og ser du bilder av verkene hans så ser du fort at han kan sakene sine. Men forklar gjerne nærmere, for jeg er ikke proff på det her; er det ofte tatoveringene blir et helvete når de har grodd?

 

Tatoveringen vil i mange tilfeller forandre seg en del i groperioden. Fargen kan falme, deler av tatoveringen kan dette av sammen med skorpen og etterlate bare flekker, man kan få en betennelse fordi tatovøren ikke brukte sterilt utstyr osv. Mange andre faktorer som spiller inn i helingsprosessen også; ikke tatovøren alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...