Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo klar over at en tattovering ikke bare er nnoe man skaffer seg og har så lenge man ønsker.

Det det er ikke noe enkelt og ta bort og absolutt ikke billig. ser jo da også at det er dumt og få en som er skikkelig dårlig men det jeg da har skjønt er at dete oslo bodyart studio ikke er det verste.

Og med tanke på at det jeg alltid har drømt om og tenkt meg er en tribal kan det jo ikke gå like galt som en mye mer komplisert?

Lenke til kommentar
Fantastisk endelig en som skjønner hvor lenge jeg faktisk har tenkt gjennom dette :grin:

og jeg er helt enig i at tribals er kjempefint.

 

Han var ironisk!

 

Så og si alle her i tråden mener at man burde vente til man blir atten år før man tatoverer seg. Det viktigste punktet er nok at de fleste studioer ikke vil tatovere folk under atten år, det er rett og slett det som er grensen for de beste studioene. Jeg vet godt at det er kjedelig å vente for det har jeg opplevd selv. Jeg var innom studioet flere ganger, men det ble aldri noe før jeg ble atten og det var en tribal fra håndleddet og opp til albuen. Kan ikke si at jeg angret på å ha valgt det studioet selvom jeg måtte vente til jeg ble atten. Den ene tatovøren jeg snakket med sa faktisk at han hadde tatovert seg tideligere og angret litt nå.

Siden har jeg gått til det studioet hver gang og nå har tatoveringer fra håndleddet og opp til øret på den ene armen og på den andre armen har jeg en rundt overarmen. I tilleg har jeg tatover fingrene.

 

Så du bør vente til du er atten år og finner et skikkelig studio! :thumbup:

 

Når det gjelder at han sa at tribal var var kjempefint var han ironisk der også og de fleste mener tribal er en elendig greie ettersom det er den mest populære stilen innen tattovering, men det skal du ikke ofre en tanke da det er du som skal ha tatoveringen og det er du som skal like den! :yes:

 

Selv vurderer jeg en tribal i ansiktet.

Lenke til kommentar

En tatovering er en kunst form, og som all annen kunst er dette smak og behag. Jeg syns ikke det er rett å definere en tatovering som mote fordi mangen andre har det. Folk sier tribals er mote og alle har det, det stygt osv. Mangen folk har en billig kopi av munch eller monet f.eks hengene på stue veggen. Det er ingen andre kunstnere som jeg har hørt om som sier det er stygge bilder fordi mangen folk har de på veggen. (Litt teit sammenligning men)

l

Endret av txvz
Lenke til kommentar

Jeg trodde forumfolket likte tribals jeg? Dyktig utførte tribals som følger kroppens linjer og slikt. Tror neppe det er noen her som misliker stilarten fordi den er så populær. Saken er jo at de fleste velger ut de enkleste, billigste modellene rett ut fra boka i tatto-studioet. Har ikke fulgt med i denne tråden dog, så kan hende jeg har misforstått noe ;)

 

Senest i går var jeg på et tatto-studio. Jeg skulle bli med faren min og bestille time. Der møtte jeg en venn av ham som tydeligvis ikke kunne vente med å skaffe seg et stykke blekket hud. Hun bladde raskt gjennom alle bladene og fant et helt grusomt motiv av en indianermedaljong. Det var tydelig at dette ikke var spesielt gjennomtenkt. Hun bestilte jo time før hun hadde noen aning om hva hun skulle ha!

Sier ikke at dette gjelder noen her. Men tror det er slik for veldig, veldig mange. De blar i boken, finner det enkleste og billigste. Kanskje fordi de ikke har fantasi, kanskje fordi de ikke vet om noe annet, kanskje fordi alle andre har det. Men saken er at dette har gått mest utover tribals. Jeg vil ikke kalle det tribals engang, for det jeg (ja, min personlige mening) anser som tribals er ikke noe en femåring kan skrible ned på et ark iløpet av fem minutter. Tribals er en veldig fin stilart i sitt rette element. Akkurat slik som alle andre stilarter! Jeg mener, vi har alle sett stygge tatoveringer innen alle stilarter. Vel, omtrent.

 

Det viktigste er selvfølgelig at du liker den og føler deg komfortabel med den. Det er din mening som avgjør hvordan din kropp skal se ut. Men har du først gjort noe sånt må du faen meg forvente at folk har sterke meninger om det. Hvis folk synes tatoveringen din er stygg så spiller vel det ikke noen rolle? Å kaste seg over dem med nebb og klør har så lite for seg. Ikke la deg provosere!

 

Men Glimti? Er det ikke noe sted man kan få en titt på tatoveringene dine?

Lenke til kommentar
Det er rart at det skal være 18 og ikke 16 jeg kan ikke tro at jeg endrer verken syn eller smak på 2 år. Nå har jeg hatt lyst på den typen tattovering i 3-4 år.

En kompis av meg har tribal på overarmen. Han tok den da han gikk i 10 klasse. Han liker den ikke nå lengre (han er 18 nå)

 

Men hey, den gjorde han jo til den kuleste i hele 10klasse og bretta den fram på hver fest mens fjortissjentene sikla etter den

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Når det gjelder at han sa at tribal var var kjempefint var han ironisk der også og de fleste mener tribal er en elendig greie ettersom det er den mest populære stilen innen tattovering, men det skal du ikke ofre en tanke da det er du som skal ha tatoveringen og det er du som skal like den! :yes:

Det trenger ikke ha med popularitet å gjøre. F.eks er det mange som tatoverer tekst, men det kan likevel være ålreit hvis det står noe fornuftig og man dropper gangstah-in-the-hood-fonten i store bokstaver på underarmene.

 

Det går nemlig an å mislike tribals rett og slett fordi man syns 99% av alle tribals er jævlig stygge, ikke kler personen, er blottet for all estetikk, og vitner om at stakkaren forhastet seg med å skaffe tattis :thumbup:

 

Selv føler jeg meg uvel av å se på mange tribals - alle de svarte krusedullene som snirkler seg endeløse rundt i et sammensurium av retninger gjør at jeg blir småsvimmel.

 

 

Jeg syns det blir litt tåpelig at du gang på gang skal framstille det som om det bare er popularitet som gjør om et motiv blir tabu blant feinsmeckerne. Delfiner har f.eks. blitt nevnt som "hatobjekt", men igjen er det neppe delfinen i seg selv som gjør utslaget, men heller alle de middelaldrende damene med falmede delfiner på ankelen, tatt i sangria-rus på et tilfeldig studio i Syden, plukket ut fra noe dårlig flash på veggen. På den annen side så jeg en gang en jævlig fet tatovering på en jente som blant annet inkluderte et par delfiner (samt andre marine motiver), men her var det kvalitet på sakene, og det passet henne godt også siden hun hadde dykking som lidenskap.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...