Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Det får du lov til å si, men Jimmy har jeg hørt mye bra om, og ser du bilder av verkene hans så ser du fort at han kan sakene sine. Men forklar gjerne nærmere, for jeg er ikke proff på det her; er det ofte tatoveringene blir et helvete når de har grodd?

 

Tatoveringen vil i mange tilfeller forandre seg en del i groperioden. Fargen kan falme, deler av tatoveringen kan dette av sammen med skorpen og etterlate bare flekker, man kan få en betennelse fordi tatovøren ikke brukte sterilt utstyr osv. Mange andre faktorer som spiller inn i helingsprosessen også; ikke tatovøren alene.

Behandler den etter boka, så satser på at det skal gå greit. Men uansett - bilde kommer imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tatoveringen vil i mange tilfeller forandre seg en del i groperioden. Fargen kan falme, deler av tatoveringen kan dette av sammen med skorpen og etterlate bare flekker, man kan få en betennelse fordi tatovøren ikke brukte sterilt utstyr osv. Mange andre faktorer som spiller inn i helingsprosessen også; ikke tatovøren alene.
1: Ja, de fleste ender opp med "bare" flekker etter å ha tatovert seg, derfor tilbyr ganske mange tattovører en gratis touchup innen tre måneder etter at den er tatt, for å fikse opp i streker som forsvant under grotiden etc.

2: Hvis man får en betennelse på grunn av at tattovøren ikke brukte sterilt utstyr vil jeg definitvt si at det har utrolig mye med tattovøren alene å gjøre. Derimot om du behandler den feil og den gror deretter har du fortsatt muligheten til en touchup om du har gått til en seriøs aktør. Sikkert litt ålreit å faktisk behandle den riktig etter touchupen, med mindre du vil ha noe stygt og flekkete på kroppen.

3: Har du en dyktig tattovør og er fornøyd med motivet så vil jeg kunne påstå at det blir bra også etter at den er grodd, så sant han får fikset opp i litt manglende farge her og der med en touchup.

Dere som har piercing, noen bra nettsider å anbefale når det kommer til kjøp av smykke? ;)
Hvor skal du ha smykke til? Øret? Navlen?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...