Gå til innhold

Fallout 3 + SecuROM = Epic fail

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik, der fant jeg løsningen, ved å velge explore og dobbelklikke på setup. Vet ikke helt hva SecuROM gjør eller er, og bryr meg heller ikke nevneverdig da jeg aldri bruker PC'n uansett. Takk folket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte Fallout 3 fra Steam har ikke noe som helst SecuROM på PCen. Steam er absolutt å anbefale folkens. :)

Så du er 100% på at det ikke er noe securom med i steam versjonen?

Skrevet (endret)

Jepp. Det er både nevnt fra folkene på forumet, det står ingenting på Steam-siden, og jeg har installert det på PCen min.

*edit*

Far Cry 2 fra Steam: 3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit

Fallout 3 fra Steam: Ingenting.

Endret av Slimda
Skrevet
Det eneste SecuRom gjør i Fallout3 er å sjekke om du har original DVD. That's it. Ingen grunn til ikke å kjøpe spillet pga. SecuRomen som er med i det.

Problemet er at den lille SecuROMen som er der på CDen allerede skaper problemer for folk. Kjøp via Steam, så slipper man det problemet. :)

Skrevet

Har deamon tools i datamaskinen og bruker å skru på automatisk, men aldri opplevd det feilen når jeg har kjørt spillet :S Prøv å skru på secrum blocker på deamon tools. Det hjalp meg i en slik krise før.

Skrevet

Hva er egentlig problema som folk klager på?

har ikke merket, følt, eller fått se noen av dem

Angående Securom?

Selv har jeg Daemon tools kjørende på min egen PC, men jeg kjøper alle spill jeg spiller og har til nå ikke merka noge

så hva er det som er problemet egentlig?

Skrevet
Hva er egentlig problema som folk klager på?

har ikke merket, følt, eller fått se noen av dem

Angående Securom?

Selv har jeg Daemon tools kjørende på min egen PC, men jeg kjøper alle spill jeg spiller og har til nå ikke merka noge

så hva er det som er problemet egentlig?

problemet er flere ting.

1. Det installeres i skjul på datamaskinen din, og krever spesial-tilpasset programvare for å fjernes.

2. Det forandrer et kjøpt spill til "leie-spill".

3. Det kan forekomme SATA-driver-problemer. Dette har jeg opplevd, noe som resulterte i at Windows låste seg når jeg prøvde å brenne noe via windows brenneprogram, samt andre.

Skrevet (endret)

Det med Windows Live håper jeg de inkluderer i alle spill fremover, men ser helst at det blir et separat system som alle spill kunne ta nytte av. Føler systemet knytter konsoll og pc-markedet tettere sammen noe jeg synes er en god ting.

Man kan forressten koble til Windows Live selvom man har cracket spillet, for den sjekker bare serial-koden som man får oppgitt i manualen som følger med. Ja, jeg har kjøpt spillet, da synes jeg det er rimelig å kunne gjøre hva jeg vil med det. (evt. til moderator: hvis min uttalelse går mot reglementet til gamer.no så bare fjern kommentaren)

Endret av NightReaper
Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

SecuRom virker vist ikke på mitt hovedkort

Endret av Slettet+513
Skrevet

Like morsomt hver gang, dette her. En og annen får problemet er med SecuRom, og får vi vet det får hele gjengen panikk bare de ser ordet. Skulle nesten tro det er på mote å hate securom selv om man ikke aner hva det er i første omgang... :p

Skrevet

HELT greit med Securom synes jeg, hva faen skal de gjøre mot slike pirater som dere da ?

Det er jo de med maskin full med piratvarer og programmer for å kunne kjøre piratvare som sliter - og det synes jeg er helt greit.

Dere som laster ned spill og piratkopierer undergraver spill industrien slik at de satser på plastikkkonsoll istedet, skam dere det gjelder !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...