Gå til innhold

Anmeldelse: Command & Conquer: Red Alert 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Hvordan det? DRM har absolutt ingenting med spillet Red Alert 3 å gjøre. Det er en sikkerhetssperre som ligger skilt i fra selve spillet.
Beklager, men det blir litt i samme bane som å la vær å kritisere bugs som kræsjer spillet eller inkompatibilitetsproblemer med hardware fordi det ikke har noe med gameplayet og spilldesignen å gjøre. Hvis det kan medføre problemer med å installere og kjøre spillet så har det jo definitivt noe med RA3 å gjøre.

 

Og hvis man faktisk skal ta et oppgjør med restriktive DRM-ordninger, hvor skal man i så fall gjøre det om ikke i anmeldelsene? Skal man ha en kontinuerlig oppdatert DRM-artikkel med liste over spill som bruker SecuROM? Hvis noe sånt skal ha noen effekt så må man jo sørge på en eller annen måte for at leserne av dette nettstedet hele tiden har den i bakhodet. Da mener jeg det er bedre å nevne for hvert enkelt spill hva slags DRM-metode det eventuelt benytter.

 

En annen grunn er også at vi slipper denne krangelen i anmeldelsertråder. Derfor vil jeg ikke fortsette denne diskusjonen her. Vi har nok av DRM-tråder.
Tja. Hvis gamer.no faktisk inkluderer DRM i anmeldelsen, f.eks. som en del av sidebaren sammen med hardware-krav og prisinformasjon, så trenger man jo faktisk ikke å krangle om det i anmeldelsestråden. Da er informasjonen der klar for alle å se. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde løpt og kjøpt RA3 på utgivelsesdagen om det ikke hadde vært for securom. Nå blir det nok til at jeg venter på at det slippes i mindre lovlige kanaler. Morsomt at piratene leverer bedre produkter enn de som lager spillet.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Jeg leser at grafikken i spillet er lekker, men hvordan er fysikken? Fysikken i CoH var jeg mektig imponert over da det kom ut. Har forøvrig ikke spilt de tidligere RA spillene så jeg har ikke noe forhold til dette, men hvordan er fysikken i forhold til CoH foreksempel?

Ellers ser jo dette spillet utrolig kult ut! Skal ikke se bort i fra at dette spillet havner i hylla ettersom jeg elsker strategispill :D

Endret av Mumba
Lenke til kommentar

Lite aktuelt å kjøpe det når det har SecuROM ja..

 

Har dårlig erfaring fra kopibeskyttelser, da DeusEx - Invisible War ikke vil spille på en eneste av PC'ene mine. Situasjonen er enkel og grei at om jeg prøver å spille rett fra originalplata, så mener den at jeg kjører spillet fra en virtuell cdrom, dette selv om jeg ikke har noen virtuelle cd'rommer installert.

 

En annen situasjon var når jeg prøvde Tony Hawk 2 på Windows 2000. Denne ville kun fungere med en uoffisiell patch fra suspekte sider.

 

Problemet med kopisperrer er enkelt og greit at det ofte kun rammer lovlige brukere, og derav tvinger dem til å måtte laste ned spillet, selv om man har det originalt. :no:

Lenke til kommentar

Synes C&C spillene er preget av "Fanboyizm sydrom" bare fordi det dreier seg om et stor navn. Folk er snøblinde og klarer ikke å se hvor repetative og kjedlige denne serien er...mens andre spillutviklere lider av å falle i skyggen som inneholder et mye mer gjennomtenkt spill.

 

 

PS

Ang SerurRom sytingen må dere gi dere. Det er ikke noe skadelig!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Bestilt! Selv om jeg vet at jeg i likhet med de aller fleste andre spill jeg prøver (unntatt GRID) prøver det en liten stund, for så å gå lei.

 

- You will be able to install and play on up to five computers.

 

Huh? ... så ... jeg kan installere det på stasjonæren OG laptopen, samt på laptopen til en kompis, OG vi kan spille på lokalnettverk (og nett??) ??? Det synes jeg faktisk er ganske mye for pengene, tross securom.

 

Hva skjer da når man må autorisere spillet en gang eller 2 etter det? Må man kjøpe det på nytt?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Synes C&C spillene er preget av "Fanboyizm sydrom" bare fordi det dreier seg om et stor navn. Folk er snøblinde og klarer ikke å se hvor repetative og kjedlige denne serien er...mens andre spillutviklere lider av å falle i skyggen som inneholder et mye mer gjennomtenkt spill.

 

 

PS

Ang SerurRom sytingen må dere gi dere. Det er ikke noe skadelig!

 

......eller bare du ikke liker den og ikke skjønner hvorfor vi elsker denne serien.

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Hvordan er økonomien i spillet? Slik som RA2 eller fucka slik som Generals= (NEi, jeg har ikke prøvd CC3)

Økonomien er som i Generals. Og å kalle den økonomien fucka er bare latterlig!

 

La meg forklare:

Red Alert 2 og CnC3 bruker samme økonomi system. Dette systemet belønner deg for å spamme refineries og harvesters i evig tid. Et system som i RA3/Generals er mye bedre fordi du vil ikke ha like mye ressurser som du har i RA2/CnC3.

 

Både RA2 og CnC3 sitt gameplay legger opp til at du skal spamme units til du vinner, noe som krever 0 skills (spam units -> attack move til fiendens base). Mens i Generals og RA3 har du ikke råd til så mange units. Dette fører til at hver unit teller, mister du en tank i RA3 så vil det svi en del. Mister du en tank i CnC3/RA2 så vil du ikke merke det, fordi du har fortsatt 49 igjen. RA3 sitt system oppfordrer til å microe units.

 

Har selv spillt CnC3 online siden det kom ut (var vel ranka rundt 200 på den offisielle ladderen en stund) og spillte rundt 150 kamper i RA3 MP-betaen, og RA3 sitt ressurs-system fungerer ypperlig.

 

Men om du heller foretrekker å ha evig mye penger, sånn at du kan spamme evig mange units i evig tid, vil du kanskje ikke like RA3. Her må du faktisk tenke på hva du bygger og hvordan du bruker units.

Lenke til kommentar
Synes C&C spillene er preget av "Fanboyizm sydrom" bare fordi det dreier seg om et stor navn. Folk er snøblinde og klarer ikke å se hvor repetative og kjedlige denne serien er...mens andre spillutviklere lider av å falle i skyggen som inneholder et mye mer gjennomtenkt spill.

 

Jeg antar at du har prøvd Red Alert 3, i så fall? Det er et langt bedre spill enn noen av de andre Command & Conquer-spillene som har kommet ut de siste åtte årene, godspillet Generals inkludert.

Lenke til kommentar

Dette er et klart "must have" spill, men er som dere andre skeptisk til SecureRom. Jeg opplevde ved MassEffect at pcen ble treigere, noe som endte med formatering. Var dette et engangstilfelle? Eller er det et faktum at SecureRom er skyld i de fleste problemer?

 

Jeg kjøper gledelig spillet om det ikke fucker opp dataen, for da får jeg i det minste spilt på nett. Men alt har sin pris...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...