Gå til innhold

Anmeldelse: Command & Conquer: Red Alert 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Bestilt! Selv om jeg vet at jeg i likhet med de aller fleste andre spill jeg prøver (unntatt GRID) prøver det en liten stund, for så å gå lei.

 

- You will be able to install and play on up to five computers.

 

Huh? ... så ... jeg kan installere det på stasjonæren OG laptopen, samt på laptopen til en kompis, OG vi kan spille på lokalnettverk (og nett??) ??? Det synes jeg faktisk er ganske mye for pengene, tross securom.

 

Hva skjer da når man må autorisere spillet en gang eller 2 etter det? Må man kjøpe det på nytt?

 

Men hva skjer når du har byttet maskin et par ganger, og prøver psillet igjen? Eller oppgraderer maskinen en gang eller to? Oi, de 5 aktiveringene er brukt opp, og hvem vet om EA deler ut flere når den tid kommer. For alt vi vet er de konk pga finanskrisen. Ikke skjønner jeg hva det er godt for heller, noen piratkopiering hindrer det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tidligere Red Alert-spillene oppfordret snarere til utlån da det bakpå coveret stod "multiplayer: 1CD per PC", og det var med flere CD-er.

 

Jeg regner med at det finnes en slags crack/fix ute på de store torrentsidene som gjør at piratene kan spille spillet uten og rote seg bort i securom. De eneste som blir straffet er jo da de som faktisk har kjøpt spillet.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvilken forumtråd jeg leste det i, men husker at en EA-administrator i forumet for RA3 snakket om tematikken rundt aktiveringsprosessen. Hvis jeg ikke husker helt feil (og hvis det ikke er kommet endringer) så snakket han om at RA3 kom med en DRM som gjorde det mulig med installasjon på 3 seperate datamaskiner og med 5 aktiveringer per datamaskin. De hadde også laget et kontosystem slik at hvis man hadde RA3 installert på en datamaskin, og deretter avinstallerte spillet korrekt mens man var online (altså via uninstall, og ikke bare slette mappen eller lignende), så ville aktiveringen godskrives "kontoen" for din lisens. Dermed ville man fremdeles ha 5 aktiveringer tilgjengelig på 3 datamaskiner. EA mener dermed at dette ville holde for 99% av alle som kjøper spillet, og den siste prosenten kunne ta kontakt med brukerstøtten for flere aktiveringer (per case basis). OG at hvis EA noen gang skulle stenge av DRM-serveren, så ville de første gjøre tilgjengelig en patch som fjernet DRM fra spillet.

 

Eks. RA3 installert på 3 seperate datamaskiner med 1 aktivering per. Hvis du da vil installere RA3 på en annen datamaskin, så kunne man avinstallere spillet fra en av de tre (via uninstall, og med internett) og dermed få godskrevet 1 datamaskin + 1 aktivering på spillisensen.

 

Edit: EA forum - Red Alert 3 aktivering. Forumbrukeren "easmudge" = Premier Executive Producer, Chris Corry. Og bekrefter vel slik jeg har forstått det at du har 5 aktiveringer, og et kontosystem som gjør at hvis du avinstallerer spillet korrekt så godskriver du en aktivering på lisensen din. Så da kan du i prinsippet installere/avinstallere uendelig. Skal vel litt til for at du "mister" spillet 5 ganger uten at du får avinstallert det først (kun virus, krasj etc). Hvis ikke så har man jo andre muligheter hvis kundeservice slår seg vrang (**host**crack**)

Endret av Stinux82
Lenke til kommentar

Jeg mente det sto at du kunne "bytt" pc 3 ganger (som i 3 forskjellige hardware pcer) og aktivere spillet totalt 5 ganger fordelt på alle 3.

Vært greit å hatt det avklart, mener fortsatt det er spill på leie, uansett om man "får tilbake" aktivering ved uninstall på nett.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bevist at den sender mer info enn angående spillet til EA, men er uansett snakk om at man ikke eier spillet sitt lengre, men leier det på EA sine premisser. Og da klarer jeg meg uten, en ting er MMOs som man må ha nett for å spille, dette derimot, burde klare seg med god gammeldags print "please do not copy".

Lenke til kommentar

Jeg forbeholder meg retten til å være høyst tvilende til anmelder(ene) sin(e) meninger om RA3.

 

Etter å ha opplevd å få C&C rævkjørt av EA så er den tvilen godt grunnet.

 

Ang. økonomi i RA3 vs tidligere C&C spill så er økonomien i Starcraft bygd opp på samme måte som C&C er - ekspander og overta, med en grunnleggende forskjell. Starcraft har enhets grense, men ellers belønner du som spiller likt ved å være aggressiv.

Lenke til kommentar
Jeg forbeholder meg retten til å være høyst tvilende til anmelder(ene) sin(e) meninger om RA3.

 

Etter å ha opplevd å få C&C rævkjørt av EA så er den tvilen godt grunnet.

 

Ang. økonomi i RA3 vs tidligere C&C spill så er økonomien i Starcraft bygd opp på samme måte som C&C er - ekspander og overta, med en grunnleggende forskjell. Starcraft har enhets grense, men ellers belønner du som spiller likt ved å være aggressiv.

Og poenget ditt er?

 

At StarCraft sitt system er best fordi det er verdens største E-sport?

 

Er selv storfan av StarCraft, og ser matcher på GomTV.net hver søndag, men syns egentlig ikke økonomi/macro delen er det kuleste med spillet.

 

Personlig foretrekker jeg RA3 sitt økonomisystem.

Lenke til kommentar
Etter å ha opplevd å få C&C rævkjørt av EA så er den tvilen godt grunnet.

 

Red Alert 3 er ikke det samme spillet som Kane's Wrath, Generals eller hva det er du sikter til, så du må ikke la tidligere spillkonsepter (som for øvrig er vidt forskjellige fra Red Alert 3) ødelegge for et spill du potensielt kan like veldig godt :)

Lenke til kommentar

Er så glad for denne gode kritikken, gleder meg til å prøva. RA2 er et spill som uten tvil er blant de mest spilte fra LAN epoken min, og som fremdeles er veldig morsomt. Syntes ikke C&C3 var noe spesielt, og Generals var morsomt men ikke spesielt fengende så jeg hadde svært liten tro på RA3. Hadde i grunn regnet med at det ville bli Generals i en ny innpakning.

 

"Here comes the sun!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Generals er jo tidenes c&c spill da. Har ikke tall på antall timer dette har gått på LAN, uansett om det krasjer støtt og stadig

 

 

"ALALALLLLAAALAHHHH, I'll make the sacrifice!!"

Lenke til kommentar
Og poenget ditt er?

 

At StarCraft sitt system er best fordi det er verdens største E-sport?

 

Er selv storfan av StarCraft, og ser matcher på GomTV.net hver søndag, men syns egentlig ikke økonomi/macro delen er det kuleste med spillet.

 

Personlig foretrekker jeg RA3 sitt økonomisystem.

 

Nei? Poenget er at det fungerer bra i Starcraft, det fungerer bra i alle andre RTS som har samme økonomi oppsett. Man skal da heller ikke få en økonomisk fordel ved å sitte i basen din og leke turtle, du må da vitterlig jobbe for det. Ikke at jeg har spilt RA3 selv da betaen ikke ville la meg joine spill på nett - som forøvrig henger igjen fra C&C3, men om det er likt som i Generals så skal du få det billig av meg.

 

 

Red Alert 3 er ikke det samme spillet som Kane's Wrath, Generals eller hva det er du sikter til, så du må ikke la tidligere spillkonsepter (som for øvrig er vidt forskjellige fra Red Alert 3) ødelegge for et spill du potensielt kan like veldig godt :)

 

Nei, det er jeg klar over, men sett fra hva det ble av C&C3 og KW for den saks skyld så er jeg ingen believer av RA3 før jeg evt. blir overbevist selv i kveld. Det eneste positivet jeg vet på forhånd er at de har fått Frank Klepacki tilbake for hvertfall noe av soundtracket. :)

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar
Og poenget ditt er?

 

At StarCraft sitt system er best fordi det er verdens største E-sport?

 

Er selv storfan av StarCraft, og ser matcher på GomTV.net hver søndag, men syns egentlig ikke økonomi/macro delen er det kuleste med spillet.

 

Personlig foretrekker jeg RA3 sitt økonomisystem.

 

Nei? Poenget er at det fungerer bra i Starcraft, det fungerer bra i alle andre RTS som har samme økonomi oppsett. Man skal da heller ikke få en økonomisk fordel ved å sitte i basen din og leke turtle, du må da vitterlig jobbe for det. Ikke at jeg har spilt RA3 selv da betaen ikke ville la meg joine spill på nett - som forøvrig henger igjen fra C&C3, men om det er likt som i Generals så skal du få det billig av meg.

Da misforstod jeg litt, trodde du kritiserte det faktum at du bare har 1 harvester per ore node.

 

Fordi Red Alert 3 krever virkelig at du er på offansiven og kommer deg utav basen din! Klarer du ikke å ekspandere til en 3. ore node vil du slite økonomisk, og du vil mest sansynlig tape spillet.

 

Det som er bra med dette systemet (1 harvester per node) er at du ikke tjener nok ved å sitte i basen din og turtle. I CnC3 kunne du tjene penger altfor fort bare du byggde nok refineries.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...