Gå til innhold

Mer om Windows 7


Anbefalte innlegg

Windows 7 = Vista SP3, SP 2 er rett rundt hjørnet.

 

Enkelt og greit. Det tidligere omtalte Windows 7 operativsystemet har helt klart ingen tilknytning til dette nye Windows 7 utover at de har fått samme navn. Sannsynligvis i et forsøk på å redde stumpene av Vista.

 

For meg ser det ut som om MS er på tur ned i sluken og for å være helt ærlig så tror jeg ikke tapet blir så stort. Linux og BSD er i ferd med å ta igjen MS der de før var overlegen uten å ha ofret sine fordeler.

 

Mvh.

Windows nettverksadministrator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror at Windows7 kan bli bra jeg, om de små irritasjonsmomentene mine med Vista forsvinner så hopper jeg mer enn gjerne på! :)

Men er litt merkelig at de annonserte forandringene / forbedringene med Windows7 nærmest ser ut som en kopi av hva som er annonsert for Vista Service Pack 2?

 

Nåda, W7 er trolig Vista ultimate extras med sp3 :p

 

Var da heller ikke store overgangen fra 98 til me eller me til xp heller da for den saks skyld og det blir neppe den store overgangen fra vista til W7.

 

Og ribbons, wtf????

Lenke til kommentar

Dette er akkurat samme historien som Win98 som ble til Win98SE, uten gratis oppgradering ;) Win98SE brukes fortsatt enkelte steder(!), og det beste på Win9x kjernen.

 

Men: Noen som kjenner til evt. kjerne eller endringer på Win32 API nivå i Windows 7, eller er det omtrent bare applikasjonslaget som endres...?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Dette er akkurat samme historien som Win98 som ble til Win98SE, uten gratis oppgradering ;) Win98SE brukes fortsatt enkelte steder(!), og det beste på Win9x kjernen.

 

Men: Noen som kjenner til evt. kjerne eller endringer på Win32 API nivå i Windows 7, eller er det omtrent bare applikasjonslaget som endres...?

Hvis du ikke vet noe om endringer på Win32 API nivå i Windows, hvordan kan du påstå at dette blir som Win98SE?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Dette er akkurat samme historien som Win98 som ble til Win98SE, uten gratis oppgradering ;) Win98SE brukes fortsatt enkelte steder(!), og det beste på Win9x kjernen.

 

Men: Noen som kjenner til evt. kjerne eller endringer på Win32 API nivå i Windows 7, eller er det omtrent bare applikasjonslaget som endres...?

Hvis du ikke vet noe om endringer på Win32 API nivå i Windows, hvordan kan du påstå at dette blir som Win98SE?

 

Altså, jeg har ikke påstått noe. Men det virker som dette blir noe av det samme, ut i fra hva Microsoft har lekket ut (og Win98SE hadde endringer på både i kjerne og Win32).

Lenke til kommentar
Dette er akkurat samme historien som Win98 som ble til Win98SE, uten gratis oppgradering ;) Win98SE brukes fortsatt enkelte steder(!), og det beste på Win9x kjernen.

 

Men: Noen som kjenner til evt. kjerne eller endringer på Win32 API nivå i Windows 7, eller er det omtrent bare applikasjonslaget som endres...?

Hvis du ikke vet noe om endringer på Win32 API nivå i Windows, hvordan kan du påstå at dette blir som Win98SE?

 

Altså, jeg har ikke påstått noe. Men det virker som dette blir noe av det samme, ut i fra hva Microsoft har lekket ut (og Win98SE hadde endringer på både i kjerne og Win32).

Ja, dette var litt mer fornuftig. "Is it too early to start bitching"!

Lenke til kommentar
På små filer er vista tregere, på store filer er det raskere.

 

Om jeg overfører en 720p film filserver -> desktop så går det vesentlig raskere i Vista - og enda raskere ved bruk av TeraCopy (anbefales)

 

Bare om du kjører default-innstillinger på XP, det er trivielt å tweake det oppp til å bli raskere enn Vista, og alt dette fordrer at du ikek spiller en MP3 mens du gjør da, da vil vista plutselig hogge ytelsen end til 10% av vanlig. Videre er CPU-loaden svært høy kontra andre os for SMB-overføring.

 

AtW

 

 

Tror det er best å se litt på bakgrunnen for fil kopierings endringene som ble gjort i vista (og justert i SP1) og slik det er kommet for å bli også i windows 7.

 

Er det noe som er både ressurs drepende (server klient kopiering av store filer eter opp minne ) og mindre robust er det kopiering i XP/W2K/2003

 

http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...04/2826167.aspx

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3233

 

 

At det nå bruker litt lengre tid er i mine øyne bedre enn XP metoden.

Lenke til kommentar
På små filer er vista tregere, på store filer er det raskere.

 

Om jeg overfører en 720p film filserver -> desktop så går det vesentlig raskere i Vista - og enda raskere ved bruk av TeraCopy (anbefales)

 

Bare om du kjører default-innstillinger på XP, det er trivielt å tweake det oppp til å bli raskere enn Vista, og alt dette fordrer at du ikek spiller en MP3 mens du gjør da, da vil vista plutselig hogge ytelsen end til 10% av vanlig. Videre er CPU-loaden svært høy kontra andre os for SMB-overføring.

 

AtW

 

 

Tror det er best å se litt på bakgrunnen for fil kopierings endringene som ble gjort i vista (og justert i SP1) og slik det er kommet for å bli også i windows 7.

 

Er det noe som er både ressurs drepende (server klient kopiering av store filer eter opp minne ) og mindre robust er det kopiering i XP/W2K/2003

 

http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...04/2826167.aspx

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3233

 

 

At det nå bruker litt lengre tid er i mine øyne bedre enn XP metoden.

 

Jo, det er greit når det gjelder store filer, men her har MS gjort en slett jobb når mange små filer fra kameraet har en fart som en gjennomsnittelig snegle hadde ledd hardt av.

At man da i tilegg oppfatter Xp som langt raskere til slike hverdagslige gjøremål (legge inn siste bilder fra Digitalkameraet) gjør da at mannen i gata opplever irritasjonsmomentene med vista langt oftere.

Lenke til kommentar
På små filer er vista tregere, på store filer er det raskere.

 

Om jeg overfører en 720p film filserver -> desktop så går det vesentlig raskere i Vista - og enda raskere ved bruk av TeraCopy (anbefales)

 

Bare om du kjører default-innstillinger på XP, det er trivielt å tweake det oppp til å bli raskere enn Vista, og alt dette fordrer at du ikek spiller en MP3 mens du gjør da, da vil vista plutselig hogge ytelsen end til 10% av vanlig. Videre er CPU-loaden svært høy kontra andre os for SMB-overføring.

 

AtW

 

 

Tror det er best å se litt på bakgrunnen for fil kopierings endringene som ble gjort i vista (og justert i SP1) og slik det er kommet for å bli også i windows 7.

 

Er det noe som er både ressurs drepende (server klient kopiering av store filer eter opp minne ) og mindre robust er det kopiering i XP/W2K/2003

 

http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...04/2826167.aspx

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3233

 

 

At det nå bruker litt lengre tid er i mine øyne bedre enn XP metoden.

 

jeg er klar over forhistorien, og misfrstå meg rett, XP sin implementasjon kan vel ikek akkurat kalles 100% den heller, selv om den er bedre enn Vistas i mine øyne. Jeg ser ikke helt hvorfor du mener Vista sin implmentasjon er bedre dog, man har jo gått tilbake til nevnte caching med SP1. Og denne ram-spissingen er sjeldent et problem i praksis sånn jeg opplever det (XP har jo en god del mer ram å ta av også). Hovedfordelen med det nye systemt er vel at justeringen av vindusstørrelse ol har blitt vesentlig bedre, men det vieer ikke opp for ulempene. Og uansett hvilken av de to man mener er best, så er ingen av implmentasjonene gode, så behovet for forbedring er absolutt til stede.

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg skal grensesnittet i Windows 7 få bånd ("ribbons" på engelsk) i stedet for tradisjonelle menyer..

 

Hvem er det bomskuddet av en løsning ment for? Skjønner de ikke hvor inn i helv*** frustrerende det er når applikasjoner skal bestemme hva vi har bruk for der og da - og gjemme resten, inkludert ting man faktisk skulle hatt tak i.

 

 

* Problemløsning skal bli enklere.

Gud forby at man heller fokuserer på å fjerne problemer som skal løses.

 

 

* Ny oppgavelinje og skall-integrasjon.

Enda mer fancy vås som ikke fremmer produktiviteten?!

Lenke til kommentar
Flere detaljer rundt neste Windows-versjon er blitt avslørt.

 

 

 

Les mer

WINE blir bedre, 3d-støtte blir bedre, meir og meir støtte til Linux i det siste. Tenker eg har bytta innen 7'ern kjem, for dette blir berre teit. Blir meir og meir sikker på at dei har glømt at ein skal mekke slikt til KUNDEN, ikkje alle andre...

Lenke til kommentar
"En åpen betaversjon av Windows 7 blir trolig lagt ut i midten av desember"

 

På meg virker det mer og mer som om Vista er betaversjonen av Windows 7. Hva skjedde med hele "helt ny, minimal kjerne"-opplegget som var ment å være den store nyvinningen i Windows 7?

 

Lista over "nyvinninger" ser veldig generisk ut imo. "Bedre støtte for ditt, litt mer av datt". Trenger man virkelig å gi ut et helt nytt operativsystem for slikt?

 

"Folket liker ikke Vista... gi det ny innpakning, ny kampanje og selg det igjen som Windows 7... ingen tid til ny kjerne!"

Skeptisk :(

 

Denne mannen kan sakene sine:

Mini modulkjerne i windows 7 var en MISFORSTÅELSE. Det har aldri vært snakk om noen minikjerne i win7, men når microsoft viste fram minkjerneprosjektet sitt var det et lass med journalister (spesielt IT-avisen på norsk side) som presterte å skrive "windows 7 får modulbasert kjerne" med store tabloidbokstaver.

 

Windows 7 får ikke minikjerne, og skulle aldri ha det heller!

 

 

Tok en titt på skjermbildene på Winfuture.de, og det er ikke veldig forskjellig fra Vista. Liker at de har lagt inn ribbons på de vanlige Windows-programmene også, slik som Paint og Wordpad

Endringer av det visuelle kommer ikke før sent i utviklingen. Vista så ut som XP i lang tid.

 

 

Hurra "Problemløsning skal bli enklere"!!

 

Det er jammen ikke mye Microsoft trenger å si før de får masse gratis spalteplass på HW.no.

 

Det blir ganske kjedelig å lese HW.no hvis vi skal få sånne nyheter helt frem til W7 slippes.

Problemløsningen som er i Vista og som vil bli forbedret i Windows 7 er en ganske god funksjon. Du har en sentral database med løsninger på problemer som oppstår på maskinen din. Ville du heller ha hatt 100 nettsider å se igjennom for en løsning, eller en knapp som løste problemet ditt?

 

Denne funksjonen er meget nyttig. Vista sin fungerer, men jeg ser fram til en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...