Gå til innhold

Mer om Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSDN er fint ja :)

Og nei, jeg er ikke bribet heller :D

 

Det som er morsomt er at vm'en jeg har med build 6801 er vesentlig raskere enn vm'en med XP på. Skal teste mer når jeg får tid. Men satser heller på å leke litt mer når jeg får tilgang til neste build.

 

:!: @ sam_oslo ang. updating registry :D

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det som er morsomt er at vm'en jeg har med build 6801 er vesentlig raskere enn vm'en med XP på. Skal teste mer når jeg får tid. Men satser heller på å leke litt mer når jeg får tilgang til neste build.

Men du pøste på med 4GB RAM i VM, sant?

 

Er ikke særlig VM-vennlig OS i såfall da, for om man skal kjøre noen virtuelle maskiner trenger man jo ekstremt med RAM på systemet. Men funker forhåpentligvis fint med mindre minne allokert også?

 

WinXP kjører jo fin-fint i VM med f.eks. 512MB RAM. Kan kjøres med vesentlig mindre også om man er litt selektiv med hva man hiver inn.

Lenke til kommentar

Ja, satte av 4GB til vm'en, da jeg trodde det ville bli TUNGT å kjøre, men til min store overraskelse så var d ikke det. På screenshotene mine tror jeg at gadgetene bruker en del. ser at sidebaren min kan finne på å bruke opptil drygt 500MB med alle gadgetene loadet, men bare 100MB når jeg resetter den, så noen har definitift en minneleak. Jeg brukte vistagadgetene i win7...

 

Skal prøve med mindre minne når jeg får tid. Blir interessant å hoppe ned til 1 GB bare :)

Lenke til kommentar
Ja, satte av 4GB til vm'en, da jeg trodde det ville bli TUNGT å kjøre, men til min store overraskelse så var d ikke det. På screenshotene mine tror jeg at gadgetene bruker en del. ser at sidebaren min kan finne på å bruke opptil drygt 500MB med alle gadgetene loadet, men bare 100MB når jeg resetter den, så noen har definitift en minneleak. Jeg brukte vistagadgetene i win7...

 

Skal prøve med mindre minne når jeg får tid. Blir interessant å hoppe ned til 1 GB bare :)

 

100 MB er jo ganske drøyt for et par små gadgets det også. Får håpe skribentene av gadgets tar seg litt sammen.

 

AtW

Lenke til kommentar

enig. De aller fleste gadgets jeg bruker/har prøvd er alt for dårlig skrevet, og lekker minne og bruker cpu som fy.

 

Men jeg er uansett dritlei maset om at vista (m/etterfølger?) tar for mye minne. Folk som ikke vil ta konsekvensen av at man må offre litt silisium for å fremme utviklingen av software funksjonsmessig kan bare sitte der med xp og ubuntu og holde kjeft istedet for å surmule. Så får de/vi som har 64 bit os og brukbare hovedkort stappe pc'en full av minne (det koster jo ikke stor lenger) og ha det gøy istedet :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
enig. De aller fleste gadgets jeg bruker/har prøvd er alt for dårlig skrevet, og lekker minne og bruker cpu som fy.

 

Men jeg er uansett dritlei maset om at vista (m/etterfølger?) tar for mye minne. Folk som ikke vil ta konsekvensen av at man må offre litt silisium for å fremme utviklingen av software funksjonsmessig kan bare sitte der med xp og ubuntu og holde kjeft istedet for å surmule. Så får de/vi som har 64 bit os og brukbare hovedkort stappe pc'en full av minne (det koster jo ikke stor lenger) og ha det gøy istedet :)

 

Personlig synes jeg maset er på sin plass. Gret nok å ofre minne for å fremme utvikling, men vista tar flere ganger så mye minne, og utviklingen kontra XP er minimal. I tilegg er det mest på stasjonære det er lett å bare kaste minne på problemet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ny build....

 

He, he... Jeg klikka på bilde linken og fatta ingenting før jeg til slutt oppdaga at det var 2 skjemilder ved siden av hverandre (trodde det var 1 kjempebredt bilde).

 

Ser forsåvidt ryddig ut.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...