Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det lønner seg å fikse og mikse litt på kjølingen. Jeg vurderer å skaffe litt kraftigere vifte på CPU. Jeg må nok fikse litt på CPU-kjøler for å ta prime på @4GHZ + HT. Kanskje en 1600/2000RPM vifte? Akkurat nå har jeg en stille og rolig PC, og vil ikke ha masse bråk og turbulent, så jeg må finne en stillegående og kraftig Vifte, etterhvert. Forslag?

 

Fikk kose meg litt med @4GHZ(19x211) uten HT, og jeg kan ikke tro det, dette er monster!. Ting skjer utrolig fort :D .

 

Testet en god del på RAM, og den klarer seg fint @1266MHZ 6-6-6-24 1.63v. Den høye BCLK har økt RAM ytelsen en god del, 17GB/s+ (read) :) Jeg skal følge nøye med RAM i nærmeste dagene og teste enda mer, men for nå virker den til å være stabilt og fint.

 

@syar2003:

Min Uncore frekvens er @3376MHZ (211x16), så dette er ikke høyt, men denne varmen havner i CPU, tenker jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Det virker at ustabilt RAM påvirker CPU-stabiliteten i mye større grad enn det vi er vant med på C2D.

 

Jeg hadde ett par memtest error, og måtte løsne litt på tRAS for å fikse det. Etter det klarer jeg samme frekvensen @4GHZ på ett par hakk lavere Vcore (1.26v). Jeg har ikke kjørt full prime95-test for å få bekrefte primestabilitet (foreløpig testet bare 1 time og det er stabilt), men tidligere (med litt ustabilt RAM) måtte jag ha 1.28v ellers ville den krasje i første minuttet på prime-test.

 

Jeg skal se om @4GHZ 1.26v er fult(8 timer) primestabilt og gi tilbakemelding, men for nå kan jeg si at selv en liten feil på RAM, vil gjøre CPU ustabilt, og da er det fort gjort at man øker unødvendig på Vcore.

 

Jeg tror det lønner seg å få stabilt RAM (for den aktuelle BCLK/multi) med masse RAM-testing, før man prøver å finne riktig Vcore for CPU-stabilitet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
men det er ikke på lager i Norge :(

So? Memoryc ligger i Irland (Or?), og sender og skriver ned brikkene for 5 dollar etter hva jeg har hørt. Garantert noen har som har erfaringer med denne nettsjappa :)

 

Kjøper nesten all min ram derfra. Har bare særdels god erfaring med memoryc :D

Lenke til kommentar

Disse OCZ stikkene virker til å være fleksible nok, og det har samarbeidet bra så langt. Jeg kommer til å beholde disse ett par måneder i påvente av prisfall på nye lav spennening 55nm RAM som er på vai i markedet nå.

 

Legger et fersk bilde av min B-batch-babe som primer over @4GHZ på 1.26v :new_woot: . Jeg er ikke ferdig med 4GHZ ennå, men har klart å senke Vcore-behovet en god del allerede.

 

@4GHZ (211x19) HT:off, 1.26v, foreløpig 2 timer primestabilt

4ghz313cz7.th.jpg

Lenke til kommentar
Torturert min cpu på luft i kveld, ser ut som om dette er maks med HT på:

Romtemp 22.5, TRUE med 2x120 1400rpm, på benk.

 

Skal se om jeg finner maks uten HT.

Gratiss!, dette ser bra ut til å være første forsøk, jo.

 

Mannen som gjemmer seg bak nicket "Oldman" er ingen nybegynner, så jeg er ikke overasket.

Han har noen år på baken når det kommer til OC.

 

-----------

 

Eller hva sier du Oldman? Lenge siden nå :)

Lenke til kommentar
"Første forsøk" var ikke ment som "fersking" på OCing, men som første forsøk på den nye CPUen. Det krever en god del erfaringer for å kunne hive seg på en ny plattform og få til gode resultere i starten, ingen fersking vil klare det.

 

Var ikke meningen å antyde at du kalte eller trodde han var en 00bie.

 

Mente bare å si at jeg ikke ble overasket :)

Lenke til kommentar

Heisan Forman, lenge siden vi drakk vodka, slipte Abit hk'et ditt med drill og testa prom ;)

 

Blir ikke så mye klokking eller leking for tiden, mest jobb og unger det går i.

 

Hva med deg, lei av Q66'n din snart ?

 

På tide å henge rad'n ut vinduet å fyre opp noe nytt nå :D

Lenke til kommentar
Heisan Forman, lenge siden vi drakk vodka, slipte Abit hk'et ditt med drill og testa prom ;)

 

Blir ikke så mye klokking eller leking for tiden, mest jobb og unger det går i.

 

Hva med deg, lei av Q66'n din snart ?

 

På tide å henge rad'n ut vinduet å fyre opp noe nytt nå :D

 

Husker Abit NF7, Vodkaen og prommen. Men ikke slipingen av HK med drill... hmm. Kanskje pga. vodkaen? :p Bilder? :)

 

Ikke noe Q66 her i gården, men ikke så langt unna heller. Kjører en QX6700. Jævla fin nå på vinteren, hehe.

Radden på utsiden vinterstid er vi ferdige med. Kjedelig når kondensen renner ned på skjermkort og inn i slot. Isolasjon er for jenter.

 

Jeg er klar for noe nytt, og regner med at det blir en i7 snart. Den virker spennende, og ser ut til å klokke jevnt over veldig bra.

Det eneste som irriterer meg skikkelig er den horrible prisen Intel har satt på hovedkortene. De burde hatt juling til frokost og to ganger til middag.

Lenke til kommentar

Skal få gravet frem noen bilder, tror jeg har dem enda :D

 

Bortsett fra prisen, er jeg rimlig fornøyd med i7, har litt av den samme "snappen" i ui igjen som kom med dual core amd.

 

X58 er overpriset, typisk Intel opplegg å ta godt betalt når de ligger for langt forann.

 

Har foreløpig bare ett Asus P6T Dlx kort, er så enkel å klokke att selv moren min ...

 

Må ha ett kort til for å leke med (Asus'n skal inn i arbeidspesen), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilket enda.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 7-7-7-24 og 1600mhz i Tri-Channel..

Dette står til og med på AmericanMegatrends på boot og ett program jeg har jeg ikke husker navnet på men noe med Z..

 

Så kommer en på youtube og sier at "nei nei! OJOJOJ! intel har nå valgt og begrense til 1333mhz via en internetkabel som går inn i hovedkortet, så skulle det være mulig og sette ned for folk skal ikke lenger få glede av sine høyhastighets minnebrikker..

 

BULLSHIT!

Lenke til kommentar
Jeg kjører 7-7-7-24 og 1600mhz i Tri-Channel..

Dette står til og med på AmericanMegatrends på boot og ett program jeg har jeg ikke husker navnet på men noe med Z..

 

Så kommer en på youtube og sier at "nei nei! OJOJOJ! intel har nå valgt og begrense til 1333mhz via en internetkabel som går inn i hovedkortet, så skulle det være mulig og sette ned for folk skal ikke lenger få glede av sine høyhastighets minnebrikker..

 

BULLSHIT!

 

Hæ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...