Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg kan bruker "hot-key" til å velge BIOS-bank ved oppstarte.

 

Uansett hvordan HT støttes eller virker, det er ett faktum at noen applikasjoner støtter ikke HT. Derfor velger jeg å ha 2 oppsett, en med HT og en uten for nå. Jeg må eksperimentere litt mer for å se om dette vil påvirke mine daglige gjøremål, etterhvert.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har et spørsmål om hva som er best å satse på, I7 920 system eller q9550 system. Tenker på yteles og fremtidig oppgradering.

 

Noen som har synspunkter om dette.

 

nuffe

 

Skulle jeg bygd ny PC idag, og måtte oppgradert alt hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg gått for ett Core i7 oppsett ( noe jeg selv også kjører nå ) Sitter du derimot på ett hovedkort som støtter q9550 og også masse RAM på det, så er det jo mye rimligere å bare kjøpe seg denne prosessoren. Ytelsesmessig så synes ihvertfall jeg Core i7 er helt rå, men det er klart, det kommer litt an på hva man bruker PC til. En godt overklokket QuadCore på ett S.775 hovedkort og 8GB RAM yter jo ikke akkurat dårlig det heller :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Hei

Har et spørsmål om hva som er best å satse på, I7 920 system eller q9550 system. Tenker på yteles og fremtidig oppgradering.

 

Noen som har synspunkter om dette.

 

nuffe

 

Skulle jeg bygd ny PC idag, og måtte oppgradert alt hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg gått for ett Core i7 oppsett ( noe jeg selv også kjører nå ) Sitter du derimot på ett hovedkort som støtter q9550 og også masse RAM på det, så er det jo mye rimligere å bare kjøpe seg denne prosessoren. Ytelsesmessig så synes ihvertfall jeg Core i7 er helt rå, men det er klart, det kommer litt an på hva man bruker PC til. En godt overklokket QuadCore på ett S.775 hovedkort og 8GB RAM yter jo ikke akkurat dårlig det heller :)

 

Takk for svar, da blir det I7, er det noen hovedkort som er beder enn andre ? Tenker da på o-clock og mange ut ganger for hardisker.

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. Jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får error på memtest. Dette var skuffene, disse skal være spesifisert @1333MHZ 7-7-7-20 1.65v, men klarer deg ikke @1266MHZ 7-7-7-20 1.65v en gang. Jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får jeg error på memtest. Dette var skuffene, jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

 

Ikke rart at prisene på hardware går opp, når man returnerer ting hvis det ikkje klokker langt nok

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får jeg error på memtest. Dette var skuffene, jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

 

Tror ikke du har angrefrist på åpnet produkt, men du har garanti.

Skulle det bli så du må beholde de, kan du prøve dette:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=205009

Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får jeg error på memtest. Dette var skuffene, jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

 

Ikke rart at prisene på hardware går opp, når man returnerer ting hvis det ikkje klokker langt nok

Jeg har ikke overklokket disse i hele tatt, de er underklokket og klarer seg ikke!

Disse skal være spesifisert @1333MHZ 7-7-7-20 1.65v, men klarer seg ikke @1266MHZ 7-7-7-20 1.65v en gang

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får jeg error på memtest. Dette var skuffene, jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

 

Ikke rart at prisene på hardware går opp, når man returnerer ting hvis det ikkje klokker langt nok

Jeg har ikke overklokket disse i hele tatt, de er underklokket og klarer seg ikke!

Disse skal være spesifisert @1333MHZ 7-7-7-20 1.65v, men klarer seg ikke @1266MHZ 7-7-7-20 1.65v en gang

 

Du får gnu på med mere volt på brikkene da :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt mer enn 1.65v på minne. Flere mener at Vdim kan gå over 1.65v hvis det er innfor 0.5 volt av QPI/VVT spenneningen, og flere kjører høye Vdim, men ingen vet langvarige effekten av dette, ennå.

 

Jeg skal holde meg under 1.65v (Intel's anbefaling) og disse stikkene skal være spesifisert for 1.65v, jo. Jeg kunne tenke meg disse:

 

Da ville jeg definitivt gått for Disse Rambrikkene

 

men det er ikke på lager i Norge :(

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Med over 200 bclk ville jeg nok vært litt forsiktig med å dømme rambrikkene, det kan være imc'n som sliter.

 

Prøv ihvertfall å klokke rammen din med høyere multiplier og lavere buss.

 

Test også nyere/andre bioser til hk, så nettop på xs at den siste biosen var god for klokking av ram for 8 divider, men dårlig for 10. Kanskje den biosen du har nå ikke er god med 6.

Lenke til kommentar
Nå har det skjedd noe merkelig girer med mine RAM. Jeg har kjørt disse OCZ Platinum 1333Mhz CL7 (6Gb) stikkene @1200MHZ 6-6-6-18 1.6v og de klarte seg utmerket på alle testene.

 

Nå har jeg økt BCLK til 211 og da kjører den på høyere FSB, og dermed minne havner på @1266MHZ. Jeg kjørte memtest på 6-6-6-18 1.65v(BIOS) og fikk error. jeg løsnet på timingen til 7-7-7-20 med 1.65v(BIOS) og fremdels får jeg error på memtest. Dette var skuffene, jeg har fremdeles angrefrist på disse og bet blir retur på disse.

 

Ikke rart at prisene på hardware går opp, når man returnerer ting hvis det ikkje klokker langt nok

 

Såvidt jeg har forstått handler ikke dette om overklokking, men om at de ikke greier stock specs. Selv om jeg har en liten følelse av at det kanskje er en eller annen minnetiming som sikkert ikke falt helt i smak bare :p

Lenke til kommentar
Med over 200 bclk ville jeg nok vært litt forsiktig med å dømme rambrikkene, det kan være imc'n som sliter.

 

Prøv ihvertfall å klokke rammen din med høyere multiplier og lavere buss.

 

Test også nyere/andre bioser til hk, så nettop på xs at den siste biosen var god for klokking av ram for 8 divider, men dårlig for 10. Kanskje den biosen du har nå ikke er god med 6.

 

Jeg skal teste mer før jeg legger alt skyld på brikkene. OCZ oppgir disse til å være "1333 MHz (PC3-10666)" , men nå har jeg kikket litt nærmere både CPU-Z og Everest rapporterer at dette er noe annet enn det som OCZ oppgir dette til å være.

 

ocz1333ti6.th.jpg

 

Eller kanskje jeg mistolker hva disse sier?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...