Gå til innhold

Sørger for at du alltid er opplagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg pleier å sette vekkeklokka mi til å ringe når jeg må stå opp jeg. Den funksjonen de her snakker om vil altså gjøre at man kommer opptil 1,5 timer for sent på jobb?

 

 

Den kommer vel til å vekke deg i den mest våkne perioden før alarmen egentlig skal gå.

 

Skjønner uansett ikke helt hvordan telefonen skal merke når jeg sover lettest fordet. :/

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Det ser ut som om applikasjonen må aktiveres før man legger seg og bruker mikrofonen i mobilen til å måle pustingen din, og utfra dette skjønner hvor lett / tungt du sover. I instruksjonen til programmet står det at telefonen må ligge nærmere hodet ditt enn en halv meter for at den skal fange opp lyden av pustingen din.

 

Du setter som vanlig alarmen når du stå opp, også vekker telefonen deg i tiden rett før basert på hvor tungt du sover (max 20 min?), men ikke senere enn faktisk satt alarm.

 

Dog er noe jeg savner på min E65 at jeg må sette alarmen for hver dag når jeg går og legger meg, og ikke for f.eks. samme tid hver dag i en 5-dagers uke.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Nå er det forøvrig gjort en rekke studier på dette med mobiltelefon på soverommet, blant annet en som ble publisert tidligere i år, som forteller en litt annen historie:

Earlier this year a new report emerged indicating that people who were exposed to the radiation emitted by cell phones just before bedtime took longer to get to sleep and spent less time in deep sleep - that magical place where your body refreshes and restores itself.
Lenke til kommentar

Vil den framleis kunne måle pusten om den ligg på nattbordet og du har snudd deg og er vendt vekk frå telefonen, gjerne meir enn ein halvmeter? Eg antar det kun fungerer om du er aleine i rommet og senga. Eg er skeptisk til om denne fungerer som den skal. Korleis måler den pusten? Med mikrofonen?

Lenke til kommentar
Det ser ut som om applikasjonen må aktiveres før man legger seg og bruker mikrofonen i mobilen til å måle pustingen din, og utfra dette skjønner hvor lett / tungt du sover. I instruksjonen til programmet står det at telefonen må ligge nærmere hodet ditt enn en halv meter for at den skal fange opp lyden av pustingen din.

 

 

og hvis man er to stykker i sengen ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...