Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå fått lagt inn isms. Jeg fulgte det som står i denne guiden fram til punkt 11, men da for isms.

 

Har gjort dette for flere programmer, og det fungerer utmerket.

 

http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,3101.0.html

 

Noen som vet om det går å bruke grønn knapp til å sende meldinger med isms, samt hvordan en kan slette alle meldinger fra en person og ikke bare en og en melding?

 

isms sammen med my phone så kommer du snart ikke nærmere en iphone.

 

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...;sectionId=7675

Åhhh gud bedre!! Dette var jo "enkelt" (legg merke til ironien!!)

 

Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig med denne sertifiseringen, makan til tull!!

 

Faen ass! Unnskyld at jeg er litt oppgitt.

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått lagt inn isms. Jeg fulgte det som står i denne guiden fram til punkt 11, men da for isms.

 

Har gjort dette for flere programmer, og det fungerer utmerket.

 

http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,3101.0.html

 

Noen som vet om det går å bruke grønn knapp til å sende meldinger med isms, samt hvordan en kan slette alle meldinger fra en person og ikke bare en og en melding?

 

isms sammen med my phone så kommer du snart ikke nærmere en iphone.

 

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...;sectionId=7675

Åhhh gud bedre!! Dette var jo "enkelt" (legg merke til ironien!!)

 

Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig med denne sertifiseringen, makan til tull!!

 

Faen ass! Unnskyld at jeg er litt oppgitt.

 

Det er ikke noe vanskelig. Det som tar ti er å registrere seg på den kinasiden for å få tilsendt cer og key filene, etter dette er gjort tar det ca 10 sek å signere programmene du ønsker å ha inn på telefonen.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe vanskelig. Det som tar ti er å registrere seg på den kinasiden for å få tilsendt cer og key filene, etter dette er gjort tar det ca 10 sek å signere programmene du ønsker å ha inn på telefonen.

 

Beklager at jeg er litt oppgitt hehe

Men jeg synes sånne ting som dette er ufattelig teit og veldig lite brukervennelig.

Hva med folk som ikke er såpass datakyndige at de får til dette? Det gjør jo hele opplevelsen med å ha en smart telefon veldig dårlig.

 

Har nå registrert meg på den kina siden, får vente til imorgen med å få de riktige filene, og se hva som skjer etterpå. :)

Lenke til kommentar

Det programmet jeg pratet om litt tilbake i tråden så slapp du ALT det dere driver med.

 

1. Lasted ned.

2. Installerte.

3. Startet opp og valgte fil.

4. Voila!

 

Men; jeg husker ikke hva det het.

 

EDIT: leita litt rundt igår, men fant den ikke. :(

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Det programmet jeg pratet om litt tilbake i tråden så slapp du ALT det dere driver med.

 

1. Lasted ned.

2. Installerte.

3. Startet opp og valgte fil.

4. Voila!

 

Men; jeg husker ikke hva det het.

 

EDIT: leita litt rundt igår, men fant den ikke. :(

 

Damn! Finn det programmet ASAP ZULU FOXTROT!!

Lenke til kommentar

Det er ikke naturlig for meg å kjøpe en ny tlf for at noe av det første jeg skal gjøre er å "hacke" denne for å få installert det jeg trenger.

Det er jo ikke rart at ting går i stykker, eller ikke fungerer som forventet når folk går til slike ekstreme skritt.

En ting er å oppdatere firmware når det kommer, jeg selv gjør det gjerne, da det er en kalkulert risiko og det kommer fra produsenten selv, men å begynne å manipulere og styre med ting som ikke produsenten kan gå god for, er det lurt?

 

"If it ain't broken, don't try to fix it."

Lenke til kommentar

Har selv problemer med å motta MMS. Jeg brukte Onecall sine konfigurasjonssider for å sette opp MMS første gang, og har kommet til følgende settings:

 

Bildestørrelse: Stor

Opprett.modus for MMS: Med veiledning

Tilgangspunkt: OneCall MMS - Ny

Multimediehenting: Autom. i hj.nettverk

Tillat anonnyme meldinger: Ja

Gyldighet for melding: Maxtid

 

Likevel får jeg ikke motta, er det noe feil ved mine settings, eller noe annet jeg bør stille på? På multimediehenting: finnes alltid automatisk som alternativ, vet ikke om det utgjør en forskjell.

Lenke til kommentar
Har selv problemer med å motta MMS. Jeg brukte Onecall sine konfigurasjonssider for å sette opp MMS første gang, og har kommet til følgende settings:

 

Bildestørrelse: Stor

Opprett.modus for MMS: Med veiledning

Tilgangspunkt: OneCall MMS - Ny

Multimediehenting: Autom. i hj.nettverk

Tillat anonnyme meldinger: Ja

Gyldighet for melding: Maxtid

 

Likevel får jeg ikke motta, er det noe feil ved mine settings, eller noe annet jeg bør stille på? På multimediehenting: finnes alltid automatisk som alternativ, vet ikke om det utgjør en forskjell.

 

 

One Call bruker Network Norways nett, og Telenors nett på 3G.

 

Jeg har riktignok ikke prøvd MMS på Nokia 5800, men hadde problemer med Nokia 3120 Classic og på min nye LG KU990 Viewty. Prøvde med Telenor sim-kort, og da var alt i orden. Problemet med One Call er at på de to nevnte telefonene roamet telefonen, og jeg tror det lager problemer. Etter å ha fått noen tips fra One Call som dessverre ikke løste problemet, har de sendt nytt sim-kort. Det aktiveres den 8.4, så får vi se om problemet løser seg da. Dersom ikke, får LG'en fyken.

 

Jeg har brukt One Call en god stund, og også etter overgangen til Network Norway har telefonene jeg har hatt virket fint, men unntak av de to ovennevnte. Fordelen med One Call er at de ligger helt i teten på priser, og deres tjenester passer helt greit til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Sett deg ned og les litt i manualen, så slipper du å spørre om alt mulig til telefonen.

 

Men sjekk settings - tilkobling.

Setter du nettverksmål, og prioritet på internett, så slipper du telenor og mobilen spør om hvor du vil koble til.

 

Men bruk litt tid på telefonen.

 

PS: Velkommen til familien...

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått løsning på signerings problemet.

 

Fikk lastet ned det programmet nevnt tidligere her.

Har nå et prog som signerer alle filer til min tlf (imei nr)

Nå som jeg har fått det på pcen er det latterlig enkelt å bruke.

Velg fil--> signere---> lagre som. Vips så er fila signert og kan overføres til tlf.

 

Den iSMS var litt... ja... hva skal man si... billig utseende på?

Ser ut som amiga500 grafikk i forhold til iPhone sin løsning :p

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått løsning på signerings problemet.

 

Fikk lastet ned det programmet nevnt tidligere her.

Har nå et prog som signerer alle filer til min tlf (imei nr)

Nå som jeg har fått det på pcen er det latterlig enkelt å bruke.

Velg fil--> signere---> lagre som. Vips så er fila signert og kan overføres til tlf.

 

Den iSMS var litt... ja... hva skal man si... billig utseende på?

Ser ut som amiga500 grafikk i forhold til iPhone sin løsning :p

 

Hvilket program gikk du for?

 

Synes isms virker greit jeg, bortsett fra at en ikke kan bruke grønn knapp til å sende med. Blir vel muligens bedre i nyere versjoner:)

Lenke til kommentar
Hvilket program gikk du for?

 

Synes isms virker greit jeg, bortsett fra at en ikke kan bruke grønn knapp til å sende med. Blir vel muligens bedre i nyere versjoner:)

 

Hei du

 

Sorry, glemte å skrive det i forrige post.

 

Jeg brukte veiledningen her: http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,3101.0.html

Var vel du som la ut link til den?

Bare å følge det som står der, frem til punkt11. Også er det bare å bytte ut den fila som står i beskrivelsen med den fila man vil signere :)

 

Har ikke lekt så mye med iSMS enda, håper vel at det blir litt bedre med tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...