Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får seriøst ikke til å få signere programmer. Finnes der en metode som virker og som er rask, eventuelt en metode som gjør at jeg slipper å signere disse programmene?

 

Hvorfor skal du signere programmene?

 

Jeg ønsker å endre på innstillingene som tlf har på mitt hjemmenettverk, slik jeg gjorde første gang jeg tilkoblet, og endre wep kode på tlf, men hvordan gjør jeg det? Har lett men finner det ikke.

 

Så jeg kan installere de uten å få beskjed om sertifikat feil. Feks isms og en god del andre programmer.

Lenke til kommentar

Da har det skjedd det jeg fryktet. Telefonen fungerer ikke lenger som den skal. Tastaturet kommer ikke frem lenger uansett hvor mye jeg trykker på det, og det samme med kontaktene på startskjermen. Disse ikonene som sitter ved siden av hverandre nederst på skjermen. Snarveiene mine er borte, alle meldingene og logger forsvunnet. Prøvde fabrikkresetting men det hjalp ikke, også tatt ut batteri, simkort men forgjeves. Ringte Chess nå hvor jeg kjøpte den, men må ringe igjen på mandag når webshoppen deres er oppe. Grrrrr. Dette skjedde helt plutselig og telefonen har aldri gått i gulvet eller vært utsatt for hard behandling. Nå må jeg vel gå i ukesvis å vente på å få den tilbake. :no:

Lenke til kommentar
Da har det skjedd det jeg fryktet. Telefonen fungerer ikke lenger som den skal. Tastaturet kommer ikke frem lenger uansett hvor mye jeg trykker på det, og det samme med kontaktene på startskjermen. Disse ikonene som sitter ved siden av hverandre nederst på skjermen. Snarveiene mine er borte, alle meldingene og logger forsvunnet. Prøvde fabrikkresetting men det hjalp ikke, også tatt ut batteri, simkort men forgjeves. Ringte Chess nå hvor jeg kjøpte den, men må ringe igjen på mandag når webshoppen deres er oppe. Grrrrr. Dette skjedde helt plutselig og telefonen har aldri gått i gulvet eller vært utsatt for hard behandling. Nå må jeg vel gå i ukesvis å vente på å få den tilbake. :no:

Har du prøvd å FW oppdatere? Hjelper som regel.

Lenke til kommentar

Henta tlf min på posten idag tidlig, og etter å ha lekt med den idag så er jeg veldig imponert.

 

Har brukt en 1gen iPhone frem til nå, og det er som de sier at kvalitetsfølelsen er litt dårligere med 5800, men den tar igjen på alle andre områder!

 

Jeg angrer ihvertfall ikke på overgang fra iPhone til 5800.

 

Modda også begge torx skruene som sitter øverst på tlf (på oversiden av batteri) og det gjorde at tlf ble supertight, og den berømte "sprekken" ble helt borte (ikke det at jeg så den før)

 

Men en ting jeg lurer på:

 

Når jeg mottat sms, og jeg leser dem burde de ikke bli merket som lest på en eller annen måte? Når jeg går til innboksen, så har alle sms en lukket konvolutt ved siden av seg. Skal det være slik?

 

Jeg fikk også gps til å fungere på første forsøk, helt genialt!

 

Eneste jeg er redd jeg vil slite med er utgått sertifikat problemet. Gjorde som nevnt tidligere her, tok ut minnekort og utførte en reset. Skal prøve å innstallere noen programmer nå, får se hvordan det går.

 

Asim

Lenke til kommentar
[..]

Når jeg mottat sms, og jeg leser dem burde de ikke bli merket som lest på en eller annen måte? Når jeg går til innboksen, så har alle sms en lukket konvolutt ved siden av seg. Skal det være slik?

[..]

Alle har lukket konvolutt ja, men når de ikke er leste er de merket med en rød stjerne øverst til høyre på konvolutten.

 

[..]

Eneste jeg er redd jeg vil slite med er utgått sertifikat problemet. Gjorde som nevnt tidligere her, tok ut minnekort og utførte en reset. Skal prøve å innstallere noen programmer nå, får se hvordan det går.

[..]

Utgått sertifikat har vel med programvaren man prøver innstallere og ikke selve telefonen?

edit: okey, har vært noe bug med det der ser jeg. .. FW update!!

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Alle har lukket konvolutt ja, men når de ikke er leste er de merket med en rød stjerne øverst til høyre på konvolutten.

 

 

Utgått sertifikat har vel med programvaren man prøver innstallere og ikke selve telefonen?

 

Takk for svar ang konvoluttene, litt merkelig at det skal være slik, rød stjerne osv, hadde vel vært mye mer / letter å forstå en åpen og lukket konvolutt hehe :p

Mye mulig jeg er sær!

 

Etter det jeg har forstått så kan det være både programvare og tlf som er årsaken til utgått sertifikat problemet.

 

Driver og prøver litt nå... får se hvordan det går...

Lenke til kommentar

Jeg sendte en e-post til Nokia angående det med utgått sertifikat fordi jeg ikke giddet/fant ut hva jeg skulle gjøre. Siden det ser ut som det er flere som har problemer med dette kan jeg jo poste mailene.

 

 

Og det er vist 2 ting som kunne gjøres, den først fungerte ikke hos meg.

 

Første spørsmål:

Hei Jeg har nettopp fått meg en Nokia 5800 MX. Men får ikke installert noen programmer på grunn av et det står "sertifikat utgått". Hva skal jeg gjøre?

Svar:

Hei Xxxx

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Sæt din tid på telefon tilbake med 1 år – installer programmet – juster så til korrekt tid.

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Frank

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Andre spørsmål:

Hei ja.

 

Vel det fungerer ikke har prøvd det før, og prøver nå igjen. Da står det "Sertifikat enda ikke gyldig eller utløpt. Dato innstillingene for telefonen kan og så være feil."

Svar:

Hei Xxxx,

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Siden det ikke fungerer med å bytte på datoen som kan det også være at der er noe som er galt med programvaren. Dette skulle du kunne ordne opp gjennom å formatere telefonen. Dette gjør du gjennom å taste inn en kode akkurat på samme måte som når du ringer ett nummer. Koden er *#7370#. Den kommer etterpå å spørre om en sikkerhetskode som er ”12345” hvis du ikke har forandret den ifra fabrikksstandarden. Husk å ta en sikkerhetskopi av innholdet på telefonen før du gjør formateringen, da dette sletter alt på telefonminnet. Sikkerhetskopi kan du gjøre gjennom å bruke Nokia PC Suite som du finner å laste ned på: http://europe.nokia.com/A41157164

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

Peter

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Dette fungerte for meg!

 

 

Endret av akle
Lenke til kommentar
Jeg sendte en e-post til Nokia angående det med utgått sertifikat fordi jeg ikke giddet/fant ut hva jeg skulle gjøre. Siden det ser ut som det er flere som har problemer med dette kan jeg jo poste mailene.

 

 

Og det er vist 2 ting som kunne gjøres, den først fungerte ikke hos meg.

 

Første spørsmål:

Hei Jeg har nettopp fått meg en Nokia 5800 MX. Men får ikke installert noen programmer på grunn av et det står "sertifikat utgått". Hva skal jeg gjøre?

Svar:

Hei Xxxx

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Sæt din tid på telefon tilbake med 1 år – installer programmet – juster så til korrekt tid.

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Frank

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Andre spørsmål:

Hei ja.

 

Vel det fungerer ikke har prøvd det før, og prøver nå igjen. Da står det "Sertifikat enda ikke gyldig eller utløpt. Dato innstillingene for telefonen kan og så være feil."

Svar:

Hei Xxxx,

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Siden det ikke fungerer med å bytte på datoen som kan det også være at der er noe som er galt med programvaren. Dette skulle du kunne ordne opp gjennom å formatere telefonen. Dette gjør du gjennom å taste inn en kode akkurat på samme måte som når du ringer ett nummer. Koden er *#7370#. Den kommer etterpå å spørre om en sikkerhetskode som er ”12345” hvis du ikke har forandret den ifra fabrikksstandarden. Husk å ta en sikkerhetskopi av innholdet på telefonen før du gjør formateringen, da dette sletter alt på telefonminnet. Sikkerhetskopi kan du gjøre gjennom å bruke Nokia PC Suite som du finner å laste ned på: http://europe.nokia.com/A41157164

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

Peter

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

 

Ta en titt på en av de forrige postene mine, den linken jeg posta da, fikset problemet. :)

Lenke til kommentar
Lurer litt på denne mobilen, kan noen av dere se positivt og negativt ang. denne mobilen.

 

Den andre jeg ser på er LG KU990.

 

Har denne smily på sms?

 

Denne har ikke smily desverre, kommer vel program for det snart håper jeg. Går kanskje an å bruke program fra andre symbian versioner?

 

Eneste som irriterer meg grønn er den forbanna signerings feil som kommer opp ved innstallering av programmer!!!

 

Ellers er tlf helt knall! Bra skjerm, digg å holde i hånda, en drøm å skrive sms. :)

Lenke til kommentar
Lurer litt på denne mobilen, kan noen av dere se positivt og negativt ang. denne mobilen.

 

Den andre jeg ser på er LG KU990.

 

Har denne smily på sms?

 

Negativt:

 

Elendig kamera.

 

Positivt:

 

Super 3g

Wi fi

Gps

 

Nydelig skjerm

Lett og bruke med fingrene

Enkel å skrive på

Enkel i bruk

Kjapp

Smart mobil (multitasking, og mulighet til å installere tusenvis av programmer)

Bra musikktelefon

God til å ta opp video

Relativt godt batteri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...