Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

jeg joiner 8500 gjenget!

 

har tlf'en GPS? eller er det aGPS som går via tlf nettet? altså om det koster penger å bruke gps'en.

 

Og hvor kan jeg laste ned Opera mini? den er ikke under nokia på opera sin side.

 

Ellers er jeg kjempe fornøyd med telefonen, morsomt med symella, osv :-)

Den har både aGPS (bruker noen få kb data) og vanlig. Når deg gjelder Opera Mini, så svarte jeg på det noen få innlegg oppe... Men har kommer det igjen: Gå til mini.opera.com med nettleseren på mobilen, så finner du det du trenger.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan virker gratis GPS? Bruker den ikke nettet for å få info?

 

Jeg skal se om jeg kan finne billig (maks 1500,- med Telenor superpluss) fra en butikk i morgen, hvis ikke må jeg handle fra telenor.no, men da får jeg nok ikke mobilen før etter påske :cry:

 

Du laster ned kart på minnebrikken. Også justerer du innstillingene slik at den ikke skal koble til internet for å hente kart / info. :)

 

GPS fungerer utmerket bra.

Lenke til kommentar
Fyfaen å jeg hater den sertifikat feilen ass!! Gud bedre så irriterende.

 

Har nå prøvd alle mulige løsninger som finnes beskrevet på nett. Ingenting funker.

 

Gjelder bare noen få programmer.

 

Noen som har klart å innstallere iSMS ?

Jeg har fått signert og installert iSMS, men det var for noen uker side. Nå har muligheten for signering blitt stengt inntil videre, så vidt jeg har fått med meg. Har dermed ikke fått oppdatert til nyeste versjon av iSMS.

Lenke til kommentar
Har du signet isms ?

hvis ikke søk litt på det, ikke på sertifikatfeil.

 

Har ikke signert nei, må man gjøre det manuelt / selv?? Jeg er så nybegynner som det går å få haha :D

Snakk om brukerfeil... :p

 

Jeg har fått signert og installert iSMS, men det var for noen uker side. Nå har muligheten for signering blitt stengt inntil videre, så vidt jeg har fått med meg. Har dermed ikke fått oppdatert til nyeste versjon av iSMS.

 

Kan du sende meg den signerte iSMS du har?

Eller må tlf signeres mot programmet?

Lenke til kommentar
Fyfaen å jeg hater den sertifikat feilen ass!! Gud bedre så irriterende.

 

Har nå prøvd alle mulige løsninger som finnes beskrevet på nett. Ingenting funker.

 

Gjelder bare noen få programmer.

 

Noen som har klart å innstallere iSMS ?

 

 

Jeg sendte en e-post til Nokia angående det med utgått sertifikat fordi jeg ikke giddet/fant ut hva jeg skulle gjøre. Siden det ser ut som det er flere som har problemer med dette kan jeg jo poste mailene.

 

 

Og det er vist 2 ting som kunne gjøres, den først fungerte ikke hos meg.

 

Første spørsmål:

Hei Jeg har nettopp fått meg en Nokia 5800 MX. Men får ikke installert noen programmer på grunn av et det står "sertifikat utgått". Hva skal jeg gjøre?

Svar:

Hei Xxxx

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Sæt din tid på telefon tilbake med 1 år – installer programmet – juster så til korrekt tid.

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

Frank

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Andre spørsmål:

Hei ja.

 

Vel det fungerer ikke har prøvd det før, og prøver nå igjen. Da står det "Sertifikat enda ikke gyldig eller utløpt. Dato innstillingene for telefonen kan og så være feil."

Svar:

Hei Xxxx,

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Siden det ikke fungerer med å bytte på datoen som kan det også være at der er noe som er galt med programvaren. Dette skulle du kunne ordne opp gjennom å formatere telefonen. Dette gjør du gjennom å taste inn en kode akkurat på samme måte som når du ringer ett nummer. Koden er *#7370#. Den kommer etterpå å spørre om en sikkerhetskode som er ”12345” hvis du ikke har forandret den ifra fabrikksstandarden. Husk å ta en sikkerhetskopi av innholdet på telefonen før du gjør formateringen, da dette sletter alt på telefonminnet. Sikkerhetskopi kan du gjøre gjennom å bruke Nokia PC Suite som du finner å laste ned på: http://europe.nokia.com/A41157164

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

Peter

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Dette fungerte for meg!

 

 

 

Dette fungerte hos meg, men jeg har skjønt det slik at man må installere et signert program eller noe, så jeg installerte Handwriting Calculator

Lenke til kommentar
Men hvordan virker gratis GPS? Bruker den ikke nettet for å få info?

 

a-gps bruker ikke pakkedata for å finne ut hvor du er.

En mobiloperatør kan ved hjelp av 3 basestasjoner peile hvor telefonen befinner seg, da mobilen hele tiden sender å mottar informasjon fra basene. Det er denne muligheten som ligger i a-gps.

Med andre ord, A-GPS koster ikke en dritt.. da den ikke bruker pakkedata for å finne ut hvor du er, den bruker bare basestasjonene i nærheten til å peile hvor telefonen er sånn grovt, som hjelper på at gps`en klarer raskere å finne ut nøyaktig hvor du er.

 

Men det du gjør lurt i er å laste inn kartene til minnekortet ved hjelp av nokia map loader, da slipper du store mengder pakkedata som da gjør at GPS funksjonen koster penger.

Lenke til kommentar
...

 

Jeg har fått signert og installert iSMS, men det var for noen uker side. Nå har muligheten for signering blitt stengt inntil videre, så vidt jeg har fått med meg. Har dermed ikke fått oppdatert til nyeste versjon av iSMS.

 

Kan du sende meg den signerte iSMS du har?

Eller må tlf signeres mot programmet?

Signert program fungerer kun med imei nummeret som det er signert for, så min signerte iSMS fungerer derfor kun på min telefon.

 

Ser det er mange som blender sertifikat og singering her. Dette er epler og pærer. Med andre ord helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått lagt inn isms. Jeg fulgte det som står i denne guiden fram til punkt 11, men da for isms.

 

Har gjort dette for flere programmer, og det fungerer utmerket.

 

http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,3101.0.html

 

Noen som vet om det går å bruke grønn knapp til å sende meldinger med isms, samt hvordan en kan slette alle meldinger fra en person og ikke bare en og en melding?

 

isms sammen med my phone så kommer du snart ikke nærmere en iphone.

 

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...;sectionId=7675

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Akkurat fått meg en 5800 jeg og. kjempefornøyd så langt. men lurer på et par ting:

- mail for excange ser at noen sier det må lastes ned, men på mobilen jeg har kjøpt ligger det en mappe som heter det. er den ferdiginstallert på nyere modeller av 5800 ?

- office, er ikke det noe som er ferdiginnstallert eller må man laste det ned ?

- hvor kan man laste ned msn og paint ?

- noen som vet hvor man kan kjøpe å laste ned spill og teamaer ?

- hvordan får man tastet innvalg, for liksom ikke opp talltastaturet når jeg har ringt.

(f.eks telebank)

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette :-)

Blir veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Husker jeg fant et program en gang som man kunne signere på. Enkleste jeg har vært borti, men husker ikke hva det het. :(

 

Man starte programmet, tok open file, signa, også lagde den en ny signa fil. Enkelt og greit. Husker det var noe med med SIS i seg.

 

Så let gjerne og si fra. :)

 

Det er jo hva guiden jeg linket til gjør. Du har et program, og via det så signerer du programmer.

 

Har noen spørsmål her selv:

 

Hva er den beste gratis msn-klienten til denne telefonen

 

Er det på noen måte mulig å få flere en 4 snarveier på startmenyen? Gjerne ha to rader framfor en slik at en kan få 8 snarveier.

 

Noen som har klart å koble denne telefonen opp mot noen av høgskolene sine nettverk?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Husker jeg fant et program en gang som man kunne signere på. Enkleste jeg har vært borti, men husker ikke hva det het. :(

 

Man starte programmet, tok open file, signa, også lagde den en ny signa fil. Enkelt og greit. Husker det var noe med med SIS i seg.

 

Så let gjerne og si fra. :)

 

Det er jo hva guiden jeg linket til gjør. Du har et program, og via det så signerer du programmer.

 

Har noen spørsmål her selv:

 

Hva er den beste gratis msn-klienten til denne telefonen

 

Er det på noen måte mulig å få flere en 4 snarveier på startmenyen? Gjerne ha to rader framfor en slik at en kan få 8 snarveier.

 

Noen som har klart å koble denne telefonen opp mot noen av høgskolene sine nettverk?

Jeg bruker Slick som messenger.

 

Apropos signering, den du nevner er vanskelig i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...