Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Trodde jeg, når jeg kom til Elprice så ville de ikke det fordi nokia ikke hadde gitt dem tillatelse til det ? (selv om de sa det til meg på telefon)

 

Dermed må jeg vente til etter påske for å se hva jeg kan gjøre.

 

Så da står jeg igjen med en to dagers 5800, som låser seg med Nokia Map, og ikke kan oppgraderes, MEGET dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal på fjellet å har lyst til å bruke mobilen som et modem. Hva er den beste muligheten her?? Setter pris på raskt svar da jeg drar om kort tid ! :)

 

Enten bruke Nokia PC Suite og koble til enten via Bluetooth (bruker mye batteri) eller via kabel (bruker mindre batteri, og får høyere hastighet, om dekningen tillater det)

Da kobler du bare mobilen til og får den opp i Nokia PC Suite. Så trykker du på tredje knappen til venstre (Koble til Internett)

Mulig den må installere noen driver og slikt, men skal gå ganske automatisk.

 

 

Ellers kan du laste ned Jokiuspot. Det vil gjøre om mobilen din til en trådløs router, og du vil bruke wlan på mobilen og pcen. Krever også en del strøm.

 

Gratis versjonen lar deg kun koble til en mobil, og tillater kun vanlig surfing (ikke msn og slikt)

Betaler du, så kan du koble til flere maskiner og bruke msn osv.

 

 

Men om det kun er din maskin du skal på nett med, så vil jeg tro at å bruke Nokia PC Suite med kabel er det beste.. eller via bluetooth om du ikke liker kabler.

 

Uansett hvilken løsning du velger, vil jeg anbefale deg å ha mobilen i laderen, da det å bruke mobilen som modem bruker masse batteri.

Lenke til kommentar

Lasta ned og innstallerte prøve version av dette programmet:

 

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...roductId=231020

 

Så sinnsykt bra program!

Man får stor klokke øverst. Og 5 snarveier til programmer man bruker mest. Man kan se antall sms, ubesvarte samtaler, epost osv osv, været. Et tastertykk til store ikoner i menyen.

 

Beste av alt er, når tastelåsen er på, så kan man bare trykke på en av svartastene, så lyser displayet svakt opp, så man kan se om det er ubesvarte anrop / sms / epost osv osv.

 

Virker som det er ganske stabilt også. Endel fine innstillinger. Når programmet kjører og man trykker rød tast, så kommer man tilbake til opprinnelig hvileskjerm, men man kan anngi hvor mange sekunder før den går tilbake til handyshell.

 

Anbefales på det sterkeste! Hvis noen vil ha prøveversion så si ifra, kan sende den på epost :) Evnt så må man lage seg konto og laste ned.

 

Asim

Lenke til kommentar
To spørsmål i dag.

 

1) Finnes det noen programer som klarer å lese Flac? Jeg har all musikk i flac filer.

 

2) Kan mobilen brukes som webcam? Hvis ja, hvordan?

Når minnekortet er såpass "lite" skal det ikke så mye musikk til før du fyller det opp med flac-musikk. Anbefaler å heller konvertere til passende lossy format. MediaMonkey er et ypperlig musikkprogram som enkelt både kan overføre musikken og konvertere den for deg. Anbefales! :)

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er besvart tidligere, men jeg har forsøkt å søke i tråden etter samme problemet uten hell...

 

Touchscreenen har sluttet å respondere! Alle hardwareknappene fungerer, men altså ikke touchscreenen. Jeg har forsøkt å ta ut batteriet, hard reset (som funker, men løser ikke mitt problem), forsøkt både med og uten SIM-kort og/eller minnekort - alt uten hell :(

 

Jeg fikk den imidlertid koblet opp mot PC Suite, så jeg har backup av det jeg trenger backup av :)

 

Noen som har noen forslag, bortsett fra å ta kontakt med selger (cdon.com) og få den levert inn/byttet til ny? Det får bli siste utvei...

 

Vidar

Lenke til kommentar
Lasta ned og innstallerte prøve version av dette programmet:

 

http://www.handango.com/catalog/ProductDet...roductId=231020

 

Så sinnsykt bra program!

Man får stor klokke øverst. Og 5 snarveier til programmer man bruker mest. Man kan se antall sms, ubesvarte samtaler, epost osv osv, været. Et tastertykk til store ikoner i menyen.

 

Beste av alt er, når tastelåsen er på, så kan man bare trykke på en av svartastene, så lyser displayet svakt opp, så man kan se om det er ubesvarte anrop / sms / epost osv osv.

 

Virker som det er ganske stabilt også. Endel fine innstillinger. Når programmet kjører og man trykker rød tast, så kommer man tilbake til opprinnelig hvileskjerm, men man kan anngi hvor mange sekunder før den går tilbake til handyshell.

 

Anbefales på det sterkeste! Hvis noen vil ha prøveversion så si ifra, kan sende den på epost :) Evnt så må man lage seg konto og laste ned.

 

Asim

 

Ulempen her er jo at telefonen raskt blir treg da handyshell ikke klarer å lukke programmene etterhvert. Så etter en liten stund er både klokke, sms, kontakter, anropslogg osv åpne i bakgrunnen.

 

Der er heller ikke mulig å få snarvei til "skriv ny sms", samt et par andre ting som gjør dette programmet relativt dårlig.

Lenke til kommentar
Ulempen her er jo at telefonen raskt blir treg da handyshell ikke klarer å lukke programmene etterhvert. Så etter en liten stund er både klokke, sms, kontakter, anropslogg osv åpne i bakgrunnen.

 

Der er heller ikke mulig å få snarvei til "skriv ny sms", samt et par andre ting som gjør dette programmet relativt dårlig.

 

Åpne programmer vil ifølge det du sier nå, alltid være et problem på en multitask telefon.

 

Å ikke få snarvei direkte til "skriv sms", medfører 1 ekstra trykk, og siden du anser det som et problem, tror jeg ikke det finnes noen programmer som noen gang kommer til å bli bra nok for sånne som deg :) (ikkeno vondt ment altså)

 

Hvis du holder meny tasten inne, så kommer det opp en meny hvor du ser hvor mye minne som blir brukt, hvor mye ledig plass det er på minnekort / tlf.

 

Jeg har ihvertfall aldri merket at tlf har blitt treg pga mange programmer oppe, men nå krever ikke jeg gull og grønne skoger av tlf til knappe 3000,-

Lenke til kommentar

Var borte hos en i nabolaget, han har iPhone, etter vi byttet telefon i en halv time, så smilte jeg stort når jeg fikk min 5800 tilbake, mens han skal legge sin iPhone ut for salg.

 

Eneste problem jeg ser er at minnekortet blir fort fult, jeg har bare tre album i mp3 @360. Noen bilder osv.

 

Musikk 2,7gb

Kart til Nokia Map (som ikke fungerer) 1,7gb

Ledig på Kortet 3gb, hvor er resten?

Lenke til kommentar
Ulempen her er jo at telefonen raskt blir treg da handyshell ikke klarer å lukke programmene etterhvert. Så etter en liten stund er både klokke, sms, kontakter, anropslogg osv åpne i bakgrunnen.

 

Der er heller ikke mulig å få snarvei til "skriv ny sms", samt et par andre ting som gjør dette programmet relativt dårlig.

 

Åpne programmer vil ifølge det du sier nå, alltid være et problem på en multitask telefon.

 

Å ikke få snarvei direkte til "skriv sms", medfører 1 ekstra trykk, og siden du anser det som et problem, tror jeg ikke det finnes noen programmer som noen gang kommer til å bli bra nok for sånne som deg :) (ikkeno vondt ment altså)

 

Hvis du holder meny tasten inne, så kommer det opp en meny hvor du ser hvor mye minne som blir brukt, hvor mye ledig plass det er på minnekort / tlf.

 

Jeg har ihvertfall aldri merket at tlf har blitt treg pga mange programmer oppe, men nå krever ikke jeg gull og grønne skoger av tlf til knappe 3000,-

 

Tja, burde ikke være noe problem å kunne lage en snarvei som går direkte til "skriv ny sms", eventuelt at en kan få konfigurere snarveiene selv. Er jo det i originale temaet fra nokia, og det er jeg fornøyd med. Så, det går helt fint å lage ting som "slike som meg" blir fornøyd med.

 

Krever ikke all verden av telefonen jeg heller, men dersom jeg merker at telefonen blir tregere i bruk ved å legge inn mangelfull programvare, så lar jeg heller være å legge det inn fram til de har klart å sørge for at programmene blir lukket når de ikke lengre er i bruk.

Lenke til kommentar
Musikk 2,7gb

Kart til Nokia Map (som ikke fungerer) 1,7gb

Ledig på Kortet 3gb, hvor er resten?

 

er minnekortet på 8GB så stemmer dette ganske så bra. Minnekortet er ikke 8GB som du skulle tru, men 8000000 byte, men når en MB er 1024 byte og en GB er 1024 MB.

8000000/1024/1024=7,62939453125

Endret av ferik
Lenke til kommentar

Heisann.

Flere her enn bare meg som har opplevd at 5800 ikke vil starte opp etter siste Software-update?

Kjørte min første update for nøyaktig 2 min siden, og når den var ferdig var det null respons i mobilen min. Hvis jeg tar av og på batteri og prøver på-knappen, lyser skjermen grått i 1 sekund, før den blir like død igjen.

Noen forslag på hva jeg kan gjøre?

 

Mvh E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...