Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg nekter faktisk å tro at noen av dere ikke har glippen! Alle telefonene som er kommet til Norge er bygget på akkurat samme plassen med akkurat de samme delene. Glippen vil derfor være tilstede i større eller mindre grad på alle telefonene. Grunnen til at glippen er tilstede er jo at skruen i dette hjørnet sitter lengere nede enn i de andre. En kortere skrue slik at man kan trekke hardere til vil derfor være en fordel!

 

Så ta dere en tur i mørkerom så vil dere nok kunne skimte lyset i hjørnet ja!

 

Når det gjelder dere som ønsker å vente på svart telefon skjønner jeg ikke helt vitsen med det! Er lite problem å bytte dekslene når disse bli tilgjengelige!

Lenke til kommentar

Jeg fikk oppdatert mobilen min fra

v. 11.0.008

til

v. 20.0.012

uten problemer.

 

Menyene virker noe raskere, uten at jeg tok tiden eller noe før oppdateringen. Touchpiano og touchguitar er fremdeles tragisk forferdelig utrolig treigt (noen andre med samme opplevelse?)! Får se om det skjer noe med batterilevetiden...

Lenke til kommentar
Jeg fikk oppdatert mobilen min fra

v. 11.0.008

til

v. 20.0.012

uten problemer.

 

Menyene virker noe raskere, uten at jeg tok tiden eller noe før oppdateringen. Touchpiano og touchguitar er fremdeles tragisk forferdelig utrolig treigt (noen andre med samme opplevelse?)! Får se om det skjer noe med batterilevetiden...

 

Joda, Touchpiano og

touchguitar er fortsatt tragisk, men må bare leve med det...

Lenke til kommentar
Ingen som synes viedeoen min med multitouch på 5800 xpressmusik var interesang?

Joda.. Men det er jo ikkje ekte multitouch. Det blir akkurat som om du trykker to plassar på touchpaden på en bærbar pc. Musapeikaren vil stille seg midt i mellom. Så multitouchen i hans video går berre ut på at når han trykker på begge punkta, så trur telefonen at han trykker på en knapp midt i mellom. Vil tru at dersom han trykker med en finger midt i mellom, vil begge punkta lyse opp. Så då er det vel i praksis "singletouch". Er diskutert under videoen på youtube.

 

Med forbehold om at eg berre har sett videoen en gang og egentlig ikkje har peiling på ka eg snakka om. :roll:

Lenke til kommentar

fatboy, han som lagde dette programmet Forklarte det sånn at ja, blir som å trykke to steder på en touchpad, men "feedbacken" fra skjermen er fortsatt litt anderledes enn den hvis man bare trykker på en plass, dette utnytter han, leste på symbian-freak.com forumet

Lenke til kommentar
Jeg nekter faktisk å tro at noen av dere ikke har glippen! Alle telefonene som er kommet til Norge er bygget på akkurat samme plassen med akkurat de samme delene. Glippen vil derfor være tilstede i større eller mindre grad på alle telefonene. Grunnen til at glippen er tilstede er jo at skruen i dette hjørnet sitter lengere nede enn i de andre. En kortere skrue slik at man kan trekke hardere til vil derfor være en fordel!

 

Så ta dere en tur i mørkerom så vil dere nok kunne skimte lyset i hjørnet ja!

 

Når det gjelder dere som ønsker å vente på svart telefon skjønner jeg ikke helt vitsen med det! Er lite problem å bytte dekslene når disse bli tilgjengelige!

 

I så fall i så liten grad at det ikke syns. Har vært i et bekkmørkt rom, ikke noe lys som kom fra andre steder enn skjermen.

 

Men hvordan kan man bytte deksel? Stripen går jo langs den delen av telefonen som telefonen er skrudd sammen rundt?

Lenke til kommentar
Jeg oppgraderte til nyeste firmwire, og har nå fått irriterende virtuelle taster på skjermen når jeg kjører feks touch guitar og piano. Blir ikke kvitt de heller, da det ikke finnes noen suite innstillinger for disse programmene i installasjonsbehandleren. Noen som vet råd? :yes:

Jeg har samme problem og sammen med at min tastelås er litt sjøsyk vurderer jeg en factory reset og reinstallering av alle programmer for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med inkommende samtaler når man har nettkobling på? Jeg kan ha på feks Fring el. og da bare ringer og ringer det og på tlf min synes det ingenting... Hva kan det være?

 

 

Ingen som kan hjelpe meg? Har tatt hard reset av tlf og også prøvd å sende internet instillinger på nytt. Ingenting hjelper...

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med inkommende samtaler når man har nettkobling på? Jeg kan ha på feks Fring el. og da bare ringer og ringer det og på tlf min synes det ingenting... Hva kan det være?

 

 

Ingen som kan hjelpe meg? Har tatt hard reset av tlf og også prøvd å sende internet instillinger på nytt. Ingenting hjelper...

 

Funnet ut av det selv, her er det jo ingen hjelp å få...

Lenke til kommentar

Alt dette styre om den glippen. Det skal være litt rart at noen ikke har den, i å med at jeg fikk beskjed om at det SKAL være en liten glippe der på grunn av lyd skal komme ut.. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg sendte dne inn.. Da var ikke min glippe stor.

 

Men til det jeg lurer på.. Jeg lurer på om jeg skal oppdatere til v20 men eg litt usikker med tanke på at noen telefoner "dør".. men jeg har sett at det har blitt diskutert produkt nummer elr et nummer som står under batterie på telefonen. Hvilket nummer har dere som har fått oppdateringen til å bli vellykket?

Lenke til kommentar

Produktnummeret har ingenting med eventuelle feil å gjøre, men noen produktnumre fikk muligheten til å oppdatere før andre. Mitt var et av de siste som fikk tilgang til oppdateringen, men alt funket greit for det.

 

Så lenge du følger instruksjonene du får opp på skjermen og ikke plugger den ut halvveis av en eller annen grunn er det ingen grunn til bekymring. ;)

Lenke til kommentar
Produktnummeret har ingenting med eventuelle feil å gjøre, men noen produktnumre fikk muligheten til å oppdatere før andre. Mitt var et av de siste som fikk tilgang til oppdateringen, men alt funket greit for det.

 

Så lenge du følger instruksjonene du får opp på skjermen og ikke plugger den ut halvveis av en eller annen grunn er det ingen grunn til bekymring. ;)

 

Okei .. Takk :D Men er det bare til å koble monbilen til det programme jeg installerte fra cd som følge med eller er det en spesiell måte å gjøre d på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...