Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Hei folkens.. har sitti å sett litt på dette forumet.. ser meget bra ut.

 

Har nå selv kjøpt meg en nokia 5800.

Er 2 små ting jeg har oppdaget med den.

Nr 1: har mini lys gleppe i hjørnet.. men denne er ikke så farlig er den vel?

Nr 2: Når bakgrunnen på skjermen er svart, så har jeg ett sted på skjermen, en prikk som lyser blått... Ser ut som en "pixel" eller hva jeg skal kalle det.

Hva burde jeg gjøre med dette?

Ser det når jeg bruker tlf, den sees kun på svart.

 

Håper på kjappe svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen i glipe-familien.

Du kan jo prøve å sende den tilbake til nokia, men de vil nok ikke gjøre så mye med den.

selv klippet jeg ene skruen og glipen ble merkbart mindre.

 

Du kan også søke innad i denne tråden og lese mer om glipen og andre ting om 5800.

Lenke til kommentar
Velkommen i glipe-familien.

Du kan jo prøve å sende den tilbake til nokia, men de vil nok ikke gjøre så mye med den.

selv klippet jeg ene skruen og glipen ble merkbart mindre.

 

Du kan også søke innad i denne tråden og lese mer om glipen og andre ting om 5800.

 

Ja ok, men mister man ikke garantien hvis man "gjør" noe med telefonen, slik du har gjort? Vil ikke et verksted skifte et "A-deksel" eller noe?

Lenke til kommentar

Hei folkens.. har sitti å sett litt på dette forumet.. ser meget bra ut.

 

Har nå selv kjøpt meg en nokia 5800.

Er 2 små ting jeg har oppdaget med den.

Nr 1: har mini lys gleppe i hjørnet.. men denne er ikke så farlig er den vel?

Nr 2: Når bakgrunnen på skjermen er svart, så har jeg ett sted på skjermen, en prikk som lyser blått... Ser ut som en "pixel" eller hva jeg skal kalle det.

Hva burde jeg gjøre med dette?

Ser det når jeg bruker tlf, den sees kun på svart.

 

Håper på kjappe svar

Lenke til kommentar

1: Dette er ikke farlig nei. Er det så stort at det er plagsomt, snakk med forhandleren din.

2: Høres ut som skjermen din har en pixelfeil. Har ikke lest at 5800 XM's skjerm er spesielt utsatt for slikt, men sånt skjer. Prøv å forsiktig berør/masser området rundt pixelen. Hjelper ikke det har du en pixelfeil. Hvis pixelen forblir blå bør du selv vurdere om du ønsker å kontakte forhandleren for reperasjon eller bytte.

Lenke til kommentar

Har nå fått telefonen, Har glippen, men er så liten og måtte lete utrolig lenge før jeg fant, så bryr meg heller lite om det :)

En ting jeg lurer på er om mobilen husker wep koder?

Hvis ikke, er det en måte å få den til og gjøre det på? :)

Dette er en mobil jeg kunne tenkt meg å sitte og surfe på i stua osv, gedigen skjerm i forhold til n82 :)

Synes og den er mye kjappere i vendingen en det n82 er, leste en plass at den har rimelig god cpu, men sliter litt på gpu kraft, men uansett, Spiller ikke så ekstremt mye, så ikke noe stort tap for meg :)

Dog er det dette med wep nøkler som ahdde hvert greit og få svar på :)

Lenke til kommentar

Men tror dere at når det er en slik der, at dette vil utarte seg?

 

 

Og en tingen til.. prøvde å legge inn photoFlow.. men får bare opp noe med "ugyldig sertifkat" Hvordan får jeg det til å virke? Og marbelizer virker heller ikke, skjer ikke noe når jeg prøver å starte opp spillet.

 

Takker for gode svar

Lenke til kommentar

Tror kanskje du burde kjøre en hard reset.

 

1. Ta backup av telefonen.

2. Ta ut sim og minnekort.

3. *#7370# og gjør det som kommer.

4. Velg hong kong som land, still inn dato og klokke

5. La mobilen starte helt opp.

6. Sett inn minnekortet, mobilen vil jobbe litt nå.

7. Innstaller et ferdig signet app fra nokia. Eks nokia free hand calc

8. Sett inn sim-kort.

9. Koble til telefonen

 

Nå burde et nytt sertifikat være klart for deg.

 

Noe jeg har glemt ? Kanskje andre har det på tunga det jeg har glemt ?

Lenke til kommentar

Hei:)

Fikk denne tlf i dag og er ganske fornøyd.

Men når jeg prøver å ringe noen kommer det fryktelig mye støy! Altså samme lyd som om jeg holder tlf for nærme en høytaler.. Både jeg og den jeg ringer hører samme lyden. Er faktisk så høy at man nesten ikke hører hverandre! hmmmm...

 

Noen som vet hva dette skyldes eller kansje har noen løsning på problemet? Utrolig irriterende når jeg endelig fikk den... :(

Lenke til kommentar
Hei:)

Fikk denne tlf i dag og er ganske fornøyd.

Men når jeg prøver å ringe noen kommer det fryktelig mye støy! Altså samme lyd som om jeg holder tlf for nærme en høytaler.. Både jeg og den jeg ringer hører samme lyden. Er faktisk så høy at man nesten ikke hører hverandre! hmmmm...

 

Noen som vet hva dette skyldes eller kansje har noen løsning på problemet? Utrolig irriterende når jeg endelig fikk den... :(

 

Hmm ikke hørt om det før, prøvd en hard reset?

Lenke til kommentar
Men tror dere at når det er en slik der, at dette vil utarte seg?

 

 

Og en tingen til.. prøvde å legge inn photoFlow.. men får bare opp noe med "ugyldig sertifkat" Hvordan får jeg det til å virke? Og marbelizer virker heller ikke, skjer ikke noe når jeg prøver å starte opp spillet.

 

Takker for gode svar

Jeg fikk og "ugyldig sertifikat" når jeg prøvde å legge inn photoflow. Prøv å laste den ned fra "last ned" menyen på telefonen. Dun finner photoflow under programmer der. Fungerte ihvertfall fint for meg da.

Lenke til kommentar
Hei:)

Fikk denne tlf i dag og er ganske fornøyd.

Men når jeg prøver å ringe noen kommer det fryktelig mye støy! Altså samme lyd som om jeg holder tlf for nærme en høytaler.. Både jeg og den jeg ringer hører samme lyden. Er faktisk så høy at man nesten ikke hører hverandre! hmmmm...

 

Noen som vet hva dette skyldes eller kansje har noen løsning på problemet? Utrolig irriterende når jeg endelig fikk den... :(

 

Hmm ikke hørt om det før, prøvd en hard reset?

 

 

Har prøvd å både oppdatere og kjøre en hard reset... samme problem.. Kommer etter samtalen har vart ca 5 sek. Utrolig frustrerende! Søkt litt rundt etter løsning men har ikke sett noen andre som har hatt samme problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...