Gå til innhold

Prøvekjør nye MSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ligger litt av problemet, når folk sier programmet er så fint og minimalistisk bare du installerer a-patch for ditt, og msn plus for datt. Dette er unødvendig mange skritt for å få programmet nogenlunde brukbart. Og selv etter alt dette er gjort bruker vel WLM en god slump mer RAM enn Pidgin, Kopete m.fl.

 

F.eks. hvem i huleste fant på slike tåpelige ting som at"MSN Today" skal poppe opp når man logger inn. Virker som MS prøver å dytte for mange browser-funksjoner inn i WLM. Det ser man også med søkefunksjonene og disse kategoriene på venstre side. Herregud sier jeg, folk bruker da en browser til å søke informasjon med - MSN er til chatting med venner, nothing more, nothing less.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Klart Microsoft vil vise MSN today. Du betaler jo ingenting for Live Messenger så de står jo fritt til å tjene noe penger på dette ved å lokke folk til å kjøpe andre tjenester hos de. De driver tross alt butikk! Dessuten er det jo en smal sak å skru av MSN Today greien.

 

Egen påloggingslyd som spilles av hos andre som man kan selv bestemme er nok en kilde til diverse barnslige morsomheter ja. Uansett har nå jeg skrudd av alle notifikasjoner om andre som er online... syntes det grenser til spionering med alle beskjedene og slikt som man kan få opp. Snart kommer det vel default oppsett som viser hvilken applikasjon du har i fokus også... da er det nok mange sjefer som vil kikke litt på hva de ansatte gjør på i arbeidstiden. :)

Endret av johncl
Lenke til kommentar
Husk at det populære tilleggsprogrammet, Messenger Plus Live, i skrivende stund ikke fungerer med Beta versjonen av Windows Live Messenger 9, men det jobbes med å lage en fungerende versjon ifølge nettstedet Msghelp.net

Kommaene rundt Messenger Plus Live får det til å høres ut som om det er det eneste tilleggsprogrammet som fins. I tillegg er det en særskriving å finne, og av en eller annen grunn er det plutselig stor forbokstav i beta.

 

Dette var en imponerende mengde feil.

 

Grattu lere med dagens fangst av skrive feil.

 

Skal du bli norsklærer eller er du bare den nerden i norsk?

 

On to that topic:

 

Virker ikke på Win XP Pro x64, såe, fuck off WLM. Pidgin kan være tingen. Men MSN er enklere i brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Klart Microsoft vil vise MSN today. Du betaler jo ingenting for Live Messenger så de står jo fritt til å tjene noe penger på dette ved å lokke folk til å kjøpe andre tjenester hos de. De driver tross alt butikk! Dessuten er det jo en smal sak å skru av MSN Today greien.

Joda, alt er enkelt når du kan det ;) Skru av "MSN Today", skru av den tab-greia med linker til blomsterhandlere og gud-vet-hva, bruke apatch for å fjerne resten av reklamen, og Msn Plus for å få tabs i chatvinduene. Men er det brukervennlig? Nei :thumbdown:

 

Hvorvidt du betaler for WLM er det ikke noe opplagt svar på. Det følger jo hvertfall halvveis med i WIndows (gammel versjon), og windows er langtfra gratis.

Lenke til kommentar
Dette var en imponerende mengde feil.

Og du har ikke engang kommentert ord deling s feilene.

Det du kaller orddelingsfeil kalles særskriving, og det har han visselig kommentert. Vanlig misforståelse.

 

Orddeling: Ord-deling (merk bindestreken)

Særskriving: Ord deling

Normert: Orddeling

Endret av zygnus
Lenke til kommentar
Klart Microsoft vil vise MSN today. Du betaler jo ingenting for Live Messenger så de står jo fritt til å tjene noe penger på dette ved å lokke folk til å kjøpe andre tjenester hos de. De driver tross alt butikk! Dessuten er det jo en smal sak å skru av MSN Today greien.

Joda, alt er enkelt når du kan det ;) Skru av "MSN Today", skru av den tab-greia med linker til blomsterhandlere og gud-vet-hva, bruke apatch for å fjerne resten av reklamen, og Msn Plus for å få tabs i chatvinduene. Men er det brukervennlig? Nei :thumbdown:

 

Hvorvidt du betaler for WLM er det ikke noe opplagt svar på. Det følger jo hvertfall halvveis med i WIndows (gammel versjon), og windows er langtfra gratis.

 

Er det så mye og gnåle om da? Jeg er stort inne i preferences på de fleste programmer jeg installerer og tilpasser de til mitt bruk. Messenger, Skype, Explorer, Firefox. Det er like dumt som og si hvorfor er ikke Firefox levert ferdig installert med alle plugins du bruker. Men det er jo et MS-produkt, så da må vi passe på og klage litt ekstra.

Lenke til kommentar

Man skal ikke disse MS grunnløst, men her har de jo tilsynelatende levert en versjon som tilbyr null interessante funksjoner, masse nytt ræl og ikke forbedret noe av det som gjør WLM til den dårligste IM-klienten jeg har brukt i mitt liv. Bare en liten fillesak som å gjøre den tabbasert har de ikke klart.

Det handler om å sende meldinger og prate med venner og bekjente, men halve "pratevinduet" er jo dekket av alt annet enn det som angår nettopp praten.

 

Og til den som drar en sammenligning mot FF hvor man må installere funksjonalitet med utvidelser og at derfor kan man ikke hakke på WLM fordi man må fjerne tull ved patching. Det er jo nettopp derfor FF er så bra, den prakker ikke på deg alt mulig som du aktivt må fjerne selv. I stedet må du aktivt legge til det du ønsker selv. Ser du ikke forskjellen? Det er jo stikk motsatt av det som er bra, altså er det rimelig ille.

 

Nei, jeg støtter meg til skjellsordet "bloatware" jeg og, er lenge siden jeg har reagert såpass på å lese en artikkel om en ny versjon av et program jeg ikke bryr meg om for fem flate øre.

Lenke til kommentar

Vannvittig mye drit og unødvendig tull i denne versjonen!

Ting blir mye mer tungvindte å komme fram til, epostadressen er fjernet i vindeuene, over halve samtalevinduet er bare tull, og den har et større minneforbruk enn noensinne før.

 

Den gamle live messenger med messpatch og msn plus er en grei IM klient, men jeg syntes de går i veldig feil retning med dette tullet her altså..

Lenke til kommentar

Aiai, ny skribent! Velkommen hit, håper du fortsetter å skrive her, selv om det er en del skrivefeil å ta tak i, er det sikkert noe du blir bedre på. Lykke til!

 

 

Vet ikke om jeg liker at kontaktene kan lage sine egne påloggingslyder, kunne vært nyttig om man faktisk kunne velge selv hvilke lyder kontakter skulle ha. Får satse på at man kan velge å kun ha vanlige innloggingslyder på kontakter.

 

Og jeg savner fortsatt fanebasert chatting. Hvor vanskelig kan det være, systemet i Google Chrome på dette (nettleservinduer) er for eksempel veldig bra.

 

Kunne og tenke meg et lettere design hvor ikke profilbilde trenger å ta opp så stor plass eller oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...