Gå til innhold

Prøvekjør nye MSN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klart Microsoft vil vise MSN today. Du betaler jo ingenting for Live Messenger så de står jo fritt til å tjene noe penger på dette ved å lokke folk til å kjøpe andre tjenester hos de. De driver tross alt butikk! Dessuten er det jo en smal sak å skru av MSN Today greien.

Joda, alt er enkelt når du kan det ;) Skru av "MSN Today", skru av den tab-greia med linker til blomsterhandlere og gud-vet-hva, bruke apatch for å fjerne resten av reklamen, og Msn Plus for å få tabs i chatvinduene. Men er det brukervennlig? Nei :thumbdown:

Er det så mye og gnåle om da? Jeg er stort inne i preferences på de fleste programmer jeg installerer og tilpasser de til mitt bruk. Messenger, Skype, Explorer, Firefox. Det er like dumt som og si hvorfor er ikke Firefox levert ferdig installert med alle plugins du bruker. Men det er jo et MS-produkt, så da må vi passe på og klage litt ekstra.

Forskjellen på WLM og Firefox er jo at Firefox er laget for å ha en mengde brukerutviklede plugins. Men Microsoft har bestemt seg for hvordan WLM skal se ut, og vil ikke at brukerne skal ha noen innvirkning på det.

 

Det er jo ikke noe galt i å gå inn i preferences, de er der av en grunn. Men alternativene for GUIen i WML er så dårlige at de ikke holder mål. I tillegg har ikke WML noe passende pluginapparat så brukerne kan legge til dette selv på 'lovlig' måte. Resultatet blir hacks som A-patch og Messenger Plus! som brukerne må finne helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Enda en ny MSN versjon? Synes det er på tide at Microsoft begynner å tenke litt på å optimalisere MSN istedenfor å bare legge til nye funksjoner som krever stadig mer ytelse.

 

Tar jo søren meg 2 minutter å starte MSN. Før tok det 10 sekunder...

 

helt forbanna enig med deg. ordet optimalisere er dessverre ikke å finne i vokabulæret til M$

Lenke til kommentar
Messenger i nåværende form er da alldeles ikke overlesset? Og du kan enkelt gjøre det veldig minimalistisk ved og benytte A-Patch.

- Hvorfor anskaffe seg en IM-klient som trenger reparering og justering av en rekke innstillinger for å slippe reklamevinduet, MSN today og masse annet ræl når man får fullt fungerende IM-klienter helt uten ræl?

 

- Hvorfor anskaffe seg den IM-klienten med dårligst støtte for IM-protokoller, dårligst støtte for OS osv? Man gjør seg så utrolig lite fleksibel når man hindrer seg selv i å velge OS og hindrer venner som bruker andre protokoller å melde seg.

 

Jeg vil kalle WLM den mest ufortjent populære IM-klienten. Det skal ikke mye til for å skjønne at det ikke er kvaliteter og egenskaper som har skapt populariteten til WLM.

 

PS. Jeg lastet ned fila bare for å se hvor stor den var men ble overrasket over at den bare tar 1 MB. Er dette bare toppen av isfjellet eller er den virkelig så liten?

Lenke til kommentar

1mb er en online installer... Du velger senere hva du skal installere av Live Mail, msn og masse annet dritt... Så laster den ned bare det du installerer.

Jeg har offline installeren for alle disse tingene, og den tar 134mb.

 

Etter å ha brukt den nye betaen av msn9 (hadde en annen msn9beta før, som så ut som 8.5), så må jeg faktisk si at jeg er fornøyd.

Har selvfølgelig vært en runde med kniven (a-patch)... Men alt må mekkes litt på...

 

akkurat nå bruker msn 21mb minne, det er jo ikke så skrekkelig vel? Samme som utorrent bruker uten trafikk.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Nok en gang lar jeg meg overraske av folks engasjement når det gjelder noe så uvesentlig som Messenger. Jeg har alltid brukt Messenger og har tilgode å føle at det er bloatware. Mulig jeg har beskjedne krav som følge av at mitt første IM program var ICQ :)

 

Jeg kan vel ikke si at det er noe sjokk at Messenger retter seg mer og mer mot "fjortisser". Det er vel den mest gunstige gruppen å fokusere på. For mer "proff" bruk er vel Office Communicator fokuset til Microsoft.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Enda en ny MSN versjon? Synes det er på tide at Microsoft begynner å tenke litt på å optimalisere MSN istedenfor å bare legge til nye funksjoner som krever stadig mer ytelse.

 

Tar jo søren meg 2 minutter å starte MSN. Før tok det 10 sekunder...

 

Hvis det tar 2 minutter å starte WLM, eller 10 sekunder for den saks skyld, uansett versjon, så er det nok på tide med en liten opprydding av filsystemet/åpne programmer, evt. installere mer RAM eller oppgradere maskinen generellt. WLM 8.5 åpnes øyeblikkelig her på en snart 3 år gammel Core Duo 1.66ghz laptop med 2gb minne, 5400rpm hdd på Windows Vista, så...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til protokollen MS bruker i Live Messenger, men for meg virker det som at meldingene ikke er direkte til mottaker, men at alt blir sendt via en sentral. På jobben her kan det til tider ta opp til 1 minutt før en melding når naboen sitt kontor.

 

Dette lukter overvåking deluxe spør du meg, samt at det blir unødig tregt å drive samtale med noen til tider. Den sliter også bak proxy servere for jeg får titt og ofte melding om at meldingen ikke var kommet fram hos mottaker selv om den gjorde det.

 

Mao, klarer ikke Live Messenger det eneste viktigste programmet er laget for, nemlig å sende meldinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Dette var en imponerende mengde feil.

 

 

Dette var en imponerende mengde feil.

Og du har ikke engang kommentert ord deling s feilene.

Hva med og heller være positive om at vi faktisk fikk en lengre nyhet enn ti linjer om at en ny versjon av WLM er ute og at man kan laste den ned? Her var det faktisk veldig mye informasjon og nyheter om det nye buildet av WLM, noe som i mine øyne er utrolig positivt.

 

I tilegg er alle feilene du listet opp Daniel slike ting man kan ta på PM, så man slipper og henge ut personen i denne tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...