Gå til innhold

Stalker og Stalker Clear sky


Anbefalte innlegg

Første jeg møter på etter å ha kommet fra swampen er en minigun som ser deg bak et tre som gjør meg til hakkemat med en gang jeg tar et steg unna.

 

Dette spillet suger møkk! Ett så jævli frustrerendes spill har jeg ikke spillt siden ARMA... folka tåler jo 2 hagleskudd på klosshold og jeg tåler ikke en drit fordi jeg blør ihjæl.. møkkaspill.

 

 

 

Bra konsept men nei! dette er for dårlig....

 

sprint med en gang du kommer ut.... det er enkelt som fy... bare husk å lær deg hurtigkeysa til bandages og medkits, husk han kan skyte gjennom et tre, men ikke to..

Har greid dette flere ganger uten og bli truffet en gang,, :p

 

men første gangen er jo faenskap, er enig i det :D

Ok er enig i det at de tåler litt mye..

men hagla på starten er jo elendig også da spredningen på kulene er enorm, og husk alle fiendene har armor.

 

Tror alle uten armor tåler like mye som deg uten armor på stalker(vanskelighetstgrad)

 

kjører vanskeligste selv (hva er det den heter igjen)

 

Man kan også ga tilbake til swamps og ta en annen vei igjennom...

 

Selv syns jeg det er bra at man faktisk sliter litt med å drepe folk på starten..

selv bruker jeg bar pistol og skyter dem i huet ^^

 

hah fant ut en enda bedre måte :)

 

I villagen som er "Nautral Base" er det en guide og for 100 rubies eller hva det nå heter så transporerer han deg rett til leiren der han kjeller kjell som noen kalte han er. Slipper å løpe og bruke en haug med bandager for å prate med han duden. Letta litt på trykket når jeg fant ut av det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første jeg møter på etter å ha kommet fra swampen er en minigun som ser deg bak et tre som gjør meg til hakkemat med en gang jeg tar et steg unna.

 

Dette spillet suger møkk! Ett så jævli frustrerendes spill har jeg ikke spillt siden ARMA... folka tåler jo 2 hagleskudd på klosshold og jeg tåler ikke en drit fordi jeg blør ihjæl.. møkkaspill.

 

 

 

Bra konsept men nei! dette er for dårlig....

 

sprint med en gang du kommer ut.... det er enkelt som fy... bare husk å lær deg hurtigkeysa til bandages og medkits, husk han kan skyte gjennom et tre, men ikke to..

Har greid dette flere ganger uten og bli truffet en gang,, :p

 

men første gangen er jo faenskap, er enig i det :D

Ok er enig i det at de tåler litt mye..

men hagla på starten er jo elendig også da spredningen på kulene er enorm, og husk alle fiendene har armor.

 

Tror alle uten armor tåler like mye som deg uten armor på stalker(vanskelighetstgrad)

 

kjører vanskeligste selv (hva er det den heter igjen)

 

Man kan også ga tilbake til swamps og ta en annen vei igjennom...

 

Selv syns jeg det er bra at man faktisk sliter litt med å drepe folk på starten..

selv bruker jeg bar pistol og skyter dem i huet ^^

 

hah fant ut en enda bedre måte :)

 

I villagen som er "Nautral Base" er det en guide og for 100 rubies eller hva det nå heter så transporerer han deg rett til leiren der han kjeller kjell som noen kalte han er. Slipper å løpe og bruke en haug med bandager for å prate med han duden. Letta litt på trykket når jeg fant ut av det :p

 

Vel jeg kjører vanligvis og løpe som f****

men, man kan jo gjøre ting the easy way,,, :D

Lenke til kommentar
Bra innlegg sunzi! Men jeg lurer på en ting: Når omtrent vil dere anbefale å lage en save, slik at man kan starte derifra med en annen fraksjon.

Hvis du har gjort alle hovedoppgavene fram til og med brua over til Limansk bør du lage en save her hvis du fortsetter rett inn i Limansk for å kjøre sluttspillet. Da kan du etter sluttført spill bruke denne saven til å dra tilbake og drive fraksjonskrig. Hvis du utsetter sluttspillet til seinere trenger du ikke lage noen save, du kan nemlig når som helst dra tilbake til brua og dra inn i Limansk. Da har du kanskje også bede utstyr.

 

Så vidt jeg har erfart, men jeg vet ikke om dette er kluss i spillet eller ikke, så er det bare når du har spilt helt fram til bygrensa til Limansk uten å være tilsluttet noen fraksjon at det vanker en grandios premie fra Clear Sky for innsatsen. Jeg har spilt gjennom tre ganger og det var bare den ene gangen jeg stilte foran Limansk som fraksjonsmessig uskyldighet at jeg fikk 50.000 og et elektrodrevet gevær (som noen kanskje husker fra sluttspillet i SoC). Fikk forresten en Soul fra sjefen for Mercene som slapp ut av bobleanomalien også, det fikk jeg heller ikke de andre gangene. (Mercene er en litt mystisk klan på siden av fraksjonene). Nå spillet jeg uskyldsrent en gang til, så jeg får se om dette er en regel eller en tilfeldighet.

 

sunzi

Lenke til kommentar

Man får 50000ru når man har sikret brua til Limansk selv om man er med i en fraksjon.

Er medlem av Stalker fraksjonen og i tillegg til pengene fikk jeg også FT 200M rifla som mekanikeren i nabohuset til traderen i Clear Sky kunne oppgradere til flere konfigurasjoner.

Så nå har jeg den med +80 i flatnes, -50 i rekyl på bekostning av RPM og 4x scope og alle de andre oppgraderingene.

Presisjon så det holder og lavt amo forbruk.

Dette blir uslåelig i kombinasjon med topp armor, brae artifacts og en fult oppdatert AK74/2 og sniper rifla man får i Red forest i bakhand.

Fult utstyrt og med brae rifler som spiser alt av ammo man måtte finne i området.

Nå blir det vondt å være fiende :evil:

Lenke til kommentar
sunzi: Ettersom du nå har rundet spillet noen ganger, kommer man borti riflene GP 37 og FT 200M i løpet av slutten?

Finnes det noen tradere i Limansk eller er det kun de man finner i Cordon, Dark walley, Clear sky camp, Garbage og Yantar?

FT 200M har du selv sett, ser jeg av innlegget rett ovenfor her. Har hørt folk snakker om GP 37 (som var yndlingsvåpenet mitt i SoC), men den har jeg ikke sett noe sted.

 

Nå har jeg forøvrig spilt en gang til fram til Limansk uten å være med i fraksjon, og også denne gangen fikk jeg full pott. Akkurat denne broerobringen var før siste patch utsatt for mulige krasj til skrivebord, og jeg tror egentlig at du alltid skal ha full belønning, men at du noen ganger ikke får det pga "et eller annet" du har gjort tidligere. Forrige gang jeg var der gikk brua ned og alle stilte opp til seiers-seremonien. Men CS-sjefen stilte rett og slett ikke opp. Han var vekk! Spilte hele greia fra siste autosave om igjen, og da var han på plass. Merkelig fyr :no:

 

Nei, det er ingen tradere i Limansk, der får man leve av naturen. Men det skal være en reisende våpensmed om man trenger å få reparert utstyret. I det hele tatt er Limansk og ut spillet egentlig mer klassisk FPS enn CS forøvrig, derfor spørs det om jeg gidder spille den delen flere ganger på et år eller to. Egentlig synes jeg den morsomste delen er når du må skrape fram penger til ei vernedrakt som du ikke dauer i bare fienden blåser på deg og du må klare deg med ei gamal sovjetbørse. Du samler til og med på haglepatroner for å selge dem, og det er omtrent som å samle flasker for å pante.

 

mvh

 

sunzi

Lenke til kommentar
Er det mulig å sove i STALKER? Hater å vandre rundt i det bek mørket...

Har ikke prøvd Clear Sky, men i Shadow of Chernobyl er det ikke mulig med det opprinnelige spillet. Med Oblivion Lost-mod'en derimot (som ALLE burde bruke) får du en sovepose i inventory så det er bare å dobbeltklikke på den.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sove i Clear sky heller men istedenfor å ergre deg over mørke så benytt nightvision og snik deg rundt for å ta fiendene på kloss hold.

De ser deg nemlig ikke før du er veldig nært samt at de aller fleste lyser opp som juletrær med hodelykta si.

Det eneste jeg finner vanskelig i mørke er "the snorks" ettersom jeg har problemer med å se de på avstand og nærkamp med flere av disse ikke er noe spesielt gøy, ellers er mørket herlig som kamuflasje.

Lenke til kommentar

har lest igjennom tråden nå. det er et pat veldig nyttige innlegg her :)

 

men jeg har et seriøst problem i red forest. jeg har kommet dit nå, og overlevd det første bakholdet. men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal komme meg inn i campen til duty (jeg er ikke medlem i noen grupper enda). porten er låst og han dusten som kommer bort er ikke mulig å snakke med.

 

i selve skogen så er det ingen friendlies, men i følge en walktrough jeg fant på nettet (linky) så skal det være flere plasser der jeg kan snakke med folk for å få quests slik at jeg kommer meg videre.

 

så da lurer jeg på om det er en bug som har dukka opp, eller om jeg overser noe. har springi at og fram inni skauen til jeg så mannem med hjåen (opptil flere ganger) uten å finne noe som helst nyttig.

 

jeg har testa å bytte sone, loade og surre rundt, men ingenting åpenbarer seg. må jeg starte på nytt?

Lenke til kommentar

Virker som ein bug!

 

Eg kom til campen gjennom jakten på Strelok. Eg gjekk inn i skogen ved brua og eit lite stykk innover møtte eg på Fila som er leder av nokre Stalkers. Godtar mission for han og joina dei på veg vidare inn i skogen.

 

Missionet stopper like før Anomalien som teleporterer deg til basen..

 

 

Den walkthroughen forklarers ellers ganske godt det som skal til. :)

 

 

Forresten så var det herlig stemning i Red Forrest om natta. :D

Endret av Elendil
Lenke til kommentar
Er det mulig å sove i STALKER? Hater å vandre rundt i det bek mørket...

 

Du har lommelykt.

Ja, det har jo alle, men selv med lykt og 2. generasjons nattsyn er Red Forest et forferdelig sted om natta. Det er vanskelig nok om dagen. Og man kan riktignok karre seg fram til stridsvogna med bobleanomalien og komme fram til Forester uten å ta jobben for stalkerne i skogen eller finne noen av de artifaktene som ligger i skogen, men da går man faktisk glipp av veldig mye. Jeg prøver alltid å organisere meg slik at jeg kommer til Red Forest tidlig om morgenen. Da er det faktisk ganske hyggelig der og det er bare en glede å skyte usynlige blodsugere som ødelegger stemningen. Det er forresten hele ni artifakter å hente inne i selve skogen i Red Forest, selv om Forester selvfølgelig beholder den ene.

 

Jeg har forresten foreslått for sjefen for gamer.no at stalkerne fåt sitt eget forum, så bare fortsett å legge ut alle slags spørsmål og erfaringer og whatnot her så skjønner han kanskje at vi ikke blir borte av oss sjøl. (Men driv ikke "bumping" da dette har motsatt virkning.)

 

sunzi

Lenke til kommentar
Virker som ein bug!

 

Eg kom til campen gjennom jakten på Strelok. Eg gjekk inn i skogen ved brua og eit lite stykk innover møtte eg på Fila som er leder av nokre Stalkers. Godtar mission for han og joina dei på veg vidare inn i skogen.

 

Missionet stopper like før Anomalien som teleporterer deg til basen..

 

 

Den walkthroughen forklarers ellers ganske godt det som skal til. :)

 

 

Forresten så var det herlig stemning i Red Forrest om natta. :D

vel som jeg sa så er det ikke en kjeft i skogen utenom diverse mutants. ikke en eneste friendly.

 

noen som vet om det kommer en ny patch snart eller om jeg bare skal starte på nytt?

Lenke til kommentar

Omtrent midt i skogen er det en boblianomaly over en gammel tanks med mange snorks rundt.

Der skal du inn og den teleporterer deg inn i campen.

Jeg fikk oppdrag om å finne den etter å ha vandret inn i skogen.

Var forresten mørkt når jeg kom dit så den skogen var et mareritt for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Omtrent midt i skogen er det en boblianomaly over en gammel tanks med mange snorks rundt.

Der skal du inn og den teleporterer deg inn i campen.

Jeg fikk oppdrag om å finne den etter å ha vandret inn i skogen.

Var forresten mørkt når jeg kom dit så den skogen var et mareritt for å si det mildt.

denne tanken du snakker om, er den i området sør for vollen eller nord for vollen? eller for å si det på en annen måte, kan du merke den av på kartet du finner her?

Lenke til kommentar

Du finner den tanken midt mellom 12 og 4 på kartet men litt til høyre for den tengte linjen.

Savegamet mitt fra deromkring funker ikke lengere etter patch 1.5.05 så får ikke sjekket eksakt.

Det ligger i ei skråning som heller ned i retning av campen og når du hører det knurrer fra snorks så er du i nærheten.

Snorkene holder nemlig til ved den tanken.

Da snakker vi tank som i stridsvogn og ikke noe vanntank.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...