Gå til innhold

Stalker og Stalker Clear sky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nei, ikke nødvendigvis, Clear sky er en prequel til det første spillet (Den tar for seg historien før handlingen i det første spillet) så det kan sikkert spilles først... Med mindre det spoiler hele plottet i Shadow of Chernobyl da, jeg har ikke spillt Clear sky så jeg vet ikke :p

Lenke til kommentar

Har problemer med og bevege meg til nye soner...

Hver gang jeg skal bevege meg til en ny sone sier den på engelsk "er du sikke på at du vil skifte sone" "Yes" og hovedpersonen snur seg rundt og jeg skifter ikke sone :cry:

 

Ellers, altså utenom dette så er dette spillet veldig underholdnende...

MEN, som i det gamle så eksisterer det nesten ikke sikte på rofler av en eller annen grunn -_-' setter seg end sikter med andre musetast og skyter mot hodet på 4m hold.... og bommer grovt... Men pistolen har da sikte så da bruker jeg bare den :D

 

Føler ikke at dette spillet ruinerer noe av det andre fra dat gamle STALKER,

 

-Gernia-

Lenke til kommentar

Clear sky er da ikke bugga? Jeg har spilt det snart hele veien gjennom, og har kun funnet 1 bug: Hvis du spiller uten crosshairs, så må du gå inn på menyen og ta de vekk igjen hver gang du loader/bruker en guide. Litt plagsomt for meg som ikke liker spill med crosshairs, men det er helt overkommelig.

Lenke til kommentar
Vurderer om jeg skal begynne med S.t.a.l.k.e.r igjen, spilte det når det kom ut, men pga bugs å ting så stoppet jeg, men jeg lurer da på om det er lurt å runne Stalker før jeg spiller clear sky?

I samme baat.

Tror jeg har "modnet" litt og blitt litt mer tolmodig - skal soerge for aa patche opp SoC, saa spille det foerst slik at CS er saa feilfri som mulig naar jeg kommer saa langt.

Lenke til kommentar

Stalker SoC og CS er begge geniale spill. Om du bare vil spille et ville jeg spillt Clear Sky, pga av bedre HUD og interface, og faction wars.

 

Om du skal spille begge anbefaler jeg å begynne med SoC. Det er vel det det er lagt mest opp til.

 

Anngående bugs i CS har jeg bare kommet over en. Spillet krasjet etter en stund i alle savene der jeg hadde joinet Loner factionen. Men når jeg loadet til før det, og heller joinet freedom så gikk det bra.

Lenke til kommentar
Har problemer med og bevege meg til nye soner...

Hver gang jeg skal bevege meg til en ny sone sier den på engelsk "er du sikke på at du vil skifte sone" "Yes" og hovedpersonen snur seg rundt og jeg skifter ikke sone :cry:

 

 

-Gernia-

 

Dette skjer bare når du bruker crack. Gå ut og KJØP spillet!

 

nope :( har faktis orginal... /cry

skjedde også i det forrige CS også..

men da fant man det ut rellativt for så man slapp å gjøre ferdig 2 soner før man må reinstalere å starte på nytt...

Lenke til kommentar

STALKER-spillene har stort potensial, men blir ikke ordentlige bra uten mods som gjør spillene som de burde vært og ikke minst fjerner de fleste store bugs som forpester opplevelsen. Jeg var på vei til å selge Shadow of Chernobyl av ren frustrasjon, men med mod'en Oblivion Lost ble det plutselig ett av mine favorittspill noensinne.

 

Jeg har ikke prøvd Clear Sky enda men har hørt ekstremt mange klager om ca. de samme problemene som med eneren. Så jeg venter til modding-samfunnet har fått tid til å lage en skikkelig god mod med bug fix osv. før jeg kjøper spillet.

Lenke til kommentar

Finner ikke noe nevneverdig med bugs i den fe3rdigpatcha versjonen man får kjøpt over steam.

Har hittili funnet en og det er i dark valley hvor jeg ikke får brukt granatene mine fordi spillet tror jeg ikke har neon på tross av at jeg har i inventoryen.

Plukker jeg opp en til fra fiendene kan jeg plutselig bruke de igjen.

Lenke til kommentar

Du må treffe midt mellom øya på fiendene før de faller eller overkomme den skuddsikre bekledningen de aller fleste der inne går med.

Det er fantastisk vanskelig i begynnelsen helt til du får deg ei litt presis rifle med scope slik at du kan ta de på litt avstand.

Dessuten er pistolen upresis så de fleste av kulene bommer eller treffer kroppen som erter fra et blåserør treffer et neshorn.

Hagle på kloss hold midt mellom øya hjelper også.

Treffer du kroppen med haggel skal det mange skudd til mens treffer du med slugs faller de fortere.

Bruker du panserbrytende ammunisjon er det ikke så nøye hvor du treffer ettersom det går gjennom bekledningen, mens hodet er alltid et sikkerstikk.

Lenke til kommentar

Finnes det en mod som gjør det lettere å treffe fiender? Jeg har gitt opp dette spillet da det ble altfor stress å treffe. Kunne stå rett foran en fyr, men alikevel bomme. Mens fiender kan treffe meg 200 meter bortenfor så lett som bare det. Gledet meg virkelig til Stalker, og hadde forhåndsbestillt coll. edt å greier. Men etter å ha virkelig prøvd, 3 ganger, og alle gangene har jeg gitt opp i frustrasjon over å ikke treffe folk, så mistet jeg motivasjonen til å spille videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...