Gå til innhold

Stalker og Stalker Clear sky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen si meg hvilken rifle du får når du joiner freedom?

Du får ei SIG-rifle som med oppgradering antakelig er det beste allroundvåpnet i spillet

 

Er det den som ser ut som en mørkegrønn AG3? Fant tre av dem på noen folk som angrep folkene utenfor Forester-bygningen. Har en accuracy-maxet IL-etellerannet, hva nå den M4-aktige saken heter. Noe poeng i å oppgradere en av disse?

Lenke til kommentar

FRUSTRERT! GjennomfOrte Clear Sky nettopp, syntes det var utrolig kult! Helt til jeg fant ut at spillet var over, og at jeg IKKE kunne fortsette :(

 

Trodde man kunne gjOre sideoppdrag osv senere... Fikk aldri råd til heftig armor eller skikklig oppgraderte våpen. Ei heller ble jeg medlem av en gruppe. Må nesten begynne på nytt om jeg skal nyte spillet.

 

Hvor selger man de USBpinnene? Og finnes det noen mods til Clear Sky som gjOr det litt mer RPG aktig?

Lenke til kommentar
FRUSTRERT! GjennomfOrte Clear Sky nettopp, syntes det var utrolig kult! Helt til jeg fant ut at spillet var over, og at jeg IKKE kunne fortsette :(

 

Trodde man kunne gjOre sideoppdrag osv senere... Fikk aldri råd til heftig armor eller skikklig oppgraderte våpen. Ei heller ble jeg medlem av en gruppe. Må nesten begynne på nytt om jeg skal nyte spillet.

 

Hvor selger man de USBpinnene? Og finnes det noen mods til Clear Sky som gjOr det litt mer RPG aktig?

 

 

Jepp, spillet slutter totalt når du gjennomfører storyen. Så det beste er nok å save før du går videre fra Red Forest til Limansk (?), for så og gå tilbake og gjøre... ja, omtrent hva enn du vil.. ;)

 

USB pinnene skal bringes til våpensmeder som etterlyser dem. Du får det som sideoppdrag hos utvalgte smeder, og med disse kan du få spesialmodifikasjoner til våpenet/våpnene, hos de some spesialiserer seg på disse.

 

 

@ psilocybe; IL86 suger... ikke noe særlig å samle på, men er dugelig i starten, intil du finner noe bedre.. TR-301 (AR-15/M4) er ganske bra, men har elendig holdbarhet..

 

Av Assault Rifle-klassen, anbefaler jeg AC-96, som ikke er så veldig kraftig, men har en holdbarhet som overgår det meste. Også er det jo SGI 5K (SIG 550), som er kanskje det beste våpenet i klassen. Har ikke like bra holdbarhet som AC'en. Sammenlignet med TR-301, er SGI'en litt mindre treffsikker, men mye mer holdbar.

 

Så, kort fortalt, hvis du vil ha max holdbarhet på en Assault Rifle, kan du bruke AC-96. Hvis du vil ha max treffsikkerhet, kan du bruke TR-301. Og for et godt kompromiss mellom de overnevnte, en SGI 5K.

 

 

Selv bruker jeg følgende loadout:

 

Primærvåpen: SGI 5K m/scope (var AC-96 før) pluss SPAS14 hagle ("I like to keep this one in handy, for close encounters"... :D ), begge oppgradert max.

Sekundærvåpen: Kora-919 (eller Colt M1911, som den egentlig heter..), oppradert max.

Beskyttelse: "Bulat" Military Armored Suit, opprgadert for max beskyttelse, med second generation night vision.

Detektor: Veles detector

Artifacts: Ingen, går for "eau de naturelle".. :D

Endret av AdrianJ
Lenke til kommentar
Oi gå naturell.

Regner med du har med deg en trillebår med bandasjer for å kontre blødninger etterhvert som du kriger deg fremover.

 

 

Nja, har jo alltids med 10 stk bandasjer, pluss 4-5 medkits til enhver tid... :D

Men det er jo ikke akkurat mangelvare på noen av delene, siden jeg tar meg goood tid til å loote mine falne fiender (og kamerater).

 

 

Har for øvrig ikke joinet noen faksjoner ennå, da jeg rett og slett ikke klarer å bestemme meg.. Men tilter my over på Stalkers og Duty. Jeg jakter regelmessig på Bandits, så de er ute av bildet. Freedom... vel, de er jo rett og slett bare gale... men jeg holder meg nøytral med dem, siden de har dugelig med utstyr..

Endret av AdrianJ
Lenke til kommentar

hvem trenger vel artifacts for å stanse bleed, makan til waste av artifacts plasser.. kjører følgende selv:

 

+6 endurance

+6 hp (med denne trenger du ikke noe + bleed)

+6 radiation

+4 radiation

+4 hp

 

Helsa mi raaaser oppover... trenger ikke bruke medkits utenom ved kriser.. Av og til bruker jeg +30kg og +20kg for å bære ting

 

 

TIPS: Alle artifacts må selges i Condor, hos han karen i kjelleren, får jævli gode priser hos han... solgte artifacts for 67000 hos han der i går... :p

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

jeg mangler ca 6 av minnepinnene med oppgraderinger, plus at jeg sitter på en som oppgraderer armor uten at jeg har finni en upgrader som vil ha den.

 

finnes det en guide eller lignende som sier hvor jeg får tak i alle upgrades?

 

har sett at kjellerrotta i cordon (ikke condor) vil ha upgrades, men jeg finner ikke ut hvordan, og så lurer jeg på om jeg misforsto det innlegget (se side 4 i denne tråden, det lange innformative innlegget)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvilken rifle du får når du joiner freedom?

Du får ei SIG-rifle som med oppgradering antakelig er det beste allroundvåpnet i spillet

 

Er det den som ser ut som en mørkegrønn AG3? Fant tre av dem på noen folk som angrep folkene utenfor Forester-bygningen. Har en accuracy-maxet IL-etellerannet, hva nå den M4-aktige saken heter. Noe poeng i å oppgradere en av disse?

Eksakt. Jeg anbefaler full oppgradering, men du får ikke rublene tilbake om du ikke liker resultatet :!:

 

sunzi

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg om jeg får bedre armor en SEVA-suit? visst ikke kjøper jeg enda en og oppgraderer den slik at den hjelper på resistance.. den jeg har nå er bullet protection.

Hvis du sørger for at bandittmekanikeren får minnepinnene sine, vil det være mulig for både ham og andre mekanikere å oppgradere SEVA-draktene til brukbar skuddbeskyttelse. (lag en save før oppgraderinger. Det er mulig du trenger en helt spesiell kombinasjon av oppgraderinger for å få akkurat de egenskapene du vil ha, og da må du gjerne prøve flere ganger, for gjelder det at gjort er gjort.)

 

sunzi

Lenke til kommentar
Det er mulig du trenger en helt spesiell kombinasjon av oppgraderinger for å få akkurat de egenskapene du vil ha, og da må du gjerne prøve flere ganger, for gjelder det at gjort er gjort.)

 

Takk for tipset

 

Kombinasjonen som trengs ser du jo når du holder over siste upgrade da.. Da lyser jo dem som trengs opp..

 

Men uansett, ble ferdig med spillet på Veteran i går. Veldig bra spill, skuffende slutt. Biochock er fortsatt favoritten de siste årene, men nå er det bare noen dager til FarCry2, vi får se om det tar over tronen :)

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å finne artifacts! Hva skal jeg gjøre når søkeren piper?

 

 

Du må bare triangulere, og sakte nærme deg når pipingen blir hyppigere. Artifacts beveger seg i mellom anomalyene, så du må passe på. Når du er nærme nok, blir de synlig, og først da kan du ta dem.

Den beste detektoren heter Veles, og er etterhvert tilgjengelig hos de aller fleste faksjonene når du har god nok rep hos dem. Raskest kan jo eventuelt være å joine Stalkers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...