Gå til innhold

Stalker og Stalker Clear sky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spilt CS i en uke og må si jeg er veldig imponert. Med den siste patchen er alt stabilt og med så få bugs at jeg ikke blir plaget av det. Jeg likte det første spillet og har spilt det med Oblivion Lost frem til nå, men CS er så veldig mye bedre. Grafikken er så bra som jeg håpte og verdenen er skikkelig gjennomført med tanke på strukturer og det som skal til for og få det til og se ut som noe annet enn bare flate overflater med mønster på.

Er forbi Limansk i spillet og det er bare rått, ganske vanskelig men så spillbart at jeg gleder meg til det hver kveld. Jeg kjører på en Q6600 og 2900XT, prosessor på 3,2 og skjermkort er på 848, gpu og minne på 1748, har alt på high med AA og det går så det suser på 1680x1050. Dette er ett spill som anbefales på det varmeste, høy gjennspills faktor er det og ettersom du bare lærer første gangen du spiller det.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som har møtt på problemer i Yantar av norske spillere?

Har akkurat entret Yantar og skutt ned brysomme zombier men inn i bunkeren der kommer jeg ikke.

Locked door står det hele tida.

Har lest på utenlkandske forum og der er det flere som sliter med det samme hvor løsningen enten er å skyte alle stalkerene der eller leite opp flere zombier som spawner rundt omkring der.

Noen her som har løst problemet?

Lenke til kommentar
Du må treffe midt mellom øya på fiendene før de faller eller overkomme den skuddsikre bekledningen de aller fleste der inne går med.

Det er fantastisk vanskelig i begynnelsen helt til du får deg ei litt presis rifle med scope slik at du kan ta de på litt avstand.

Dessuten er pistolen upresis så de fleste av kulene bommer eller treffer kroppen som erter fra et blåserør treffer et neshorn.

Hagle på kloss hold midt mellom øya hjelper også.

Treffer du kroppen med haggel skal det mange skudd til mens treffer du med slugs faller de fortere.

Bruker du panserbrytende ammunisjon er det ikke så nøye hvor du treffer ettersom det går gjennom bekledningen, mens hodet er alltid et sikkerstikk.

 

Jeg kjøpte S.T.A.L.K.E.R fra Steam. Fant det der da jeg ble ferdig med HL2 Ep. 2. Er nok for vant til HL2 ennå, for jeg dauer som ei reinkarnert flue. Må nok bli mer vant til at jeg ikke kan ta så mye skade. Men ellers så likte jeg stemningen i spillet ganske godt det lille jeg har spilt. Det som var noe irriterende var det å laste inn spill på nytt når en dauer. Også lagring av spill er for tidkrevende. Jeg mener man hopper ut av spillet for så og skrive en tittel og så tilbake. Liker bedre HL2 sitt system.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som har møtt på problemer i Yantar av norske spillere?

Har akkurat entret Yantar og skutt ned brysomme zombier men inn i bunkeren der kommer jeg ikke.

Locked door står det hele tida.

Har lest på utenlkandske forum og der er det flere som sliter med det samme hvor løsningen enten er å skyte alle stalkerene der eller leite opp flere zombier som spawner rundt omkring der.

Noen her som har løst problemet?

Jeg merket at døra var låst når jeg skulle inn der etter å ha fullført et oppdrag, men dette var midt på svarte natta så jeg tenkte kanskje at jeg måtte vente til dagen kom "før kontoret åpnet igjen" så jeg bare ventet en stund før jeg prøvde igjen. Til min glede var da døren oppe da jeg prøvde senere (tror kl. var ca. 8-9 på morgenen). Kan være helt tilfeldig men kan være verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Uhm, er virkelig 7,62 Nato amunisjon, er ikke det standard kaliberet på de gamle kalashnikov riflene? Mens 5,56 (I norge kalt 223. rem.) er standardkaliberet i bl.a M16 og andre "nato" våpen?

Nei, russerne har ikke NATO ammunisjon, dvs AK47 bruker 7,62x39mm, mens NATO bruker 7,62x51 (Norge er en av de få landene som enda bruker 7,62x51, men vi er på go vei med å fase ut denne ammunisjonen) I NATO er 5,56x45 standar ammunisjon, og brukes i bla M16/M4, HK416, L85, G36 osv. Russerne på sin side bruker 5,56x39 som standar ammunisjon.

 

Men fra ammunisjon til revolver: Er det noen andre som plages av mye crash i steam-versjonen av CS? Etter å ha gjort det meste i det andre området man kommer til, skulle jeg en tur tilbake til swamp-området. Etter en viss tid (tror det er ca 5 min) crasher spillet hver gang jeg prøvde. Jeg kom meg tilbake og fortsatte til Garbage, og til min store ergelse crasher spillet her og. Noen andre som plages av det samme?

Lenke til kommentar

Du må nok det men jeg kan jo fortelle hvor den ligger da.

X:\Program Files\Steam\steamapps\common\stalker clear sky\ClearSkyUserManual.PDF

 

Krasj har jeg enda ikke opplevd men en og annen bugg, ja det har jeg opplevd.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har rensket basen til bandittene i garbage og i ett av raidene så la spillet ned geværet når jeg kom innom porten slik spillet gjør når man går inn i en base av høflighet.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har misslikt hittil er at det ikke er noe sove funskjon her (ihvertfall ikke som jeg har funnet ut av) Er utenfor forskerhytta nå å klokka er 2 på natta...

MÅ H meg vente i minst 3-4t....

 

 

Håper at alle har skjønt at når man blir robba er det bare å legge våpna i safen utenfor...

I en grå murstein ruin ligger det en safe.

Går sikkert fint å bare slenge det på bakken også, men bare for å være på den safe siden :)

Og det går jo fortere å hente alt sammen igjen :p

 

 

-Gernia-

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har misslikt hittil er at det ikke er noe sove funskjon her (ihvertfall ikke som jeg har funnet ut av) Er utenfor forskerhytta nå å klokka er 2 på natta...

MÅ H meg vente i minst 3-4t....

 

 

Håper at alle har skjønt at når man blir robba er det bare å legge våpna i safen utenfor...

I en grå murstein ruin ligger det en safe.

Går sikkert fint å bare slenge det på bakken også, men bare for å være på den safe siden :)

Og det går jo fortere å hente alt sammen igjen :p

 

 

-Gernia-

 

EDIT:

Noen som vet om noen artifacts? (gode altså)...

har funnet mange, men alle er så dårlige...

veldig fint hvis noen kunne legge ut et sted der de fant noen gode artifacrs...

Og hvis de fant et sted med en stor mengde artifacts på et relativt lite område..

Penge grinding ;D

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har misslikt hittil er at det ikke er noe sove funskjon her (ihvertfall ikke som jeg har funnet ut av) Er utenfor forskerhytta nå å klokka er 2 på natta...

MÅ H meg vente i minst 3-4t....

 

 

Håper at alle har skjønt at når man blir robba er det bare å legge våpna i safen utenfor...

I en grå murstein ruin ligger det en safe.

Går sikkert fint å bare slenge det på bakken også, men bare for å være på den safe siden :)

Og det går jo fortere å hente alt sammen igjen :p

 

 

-Gernia-

 

EDIT:

Noen som vet om noen artifacts? (gode altså)...

har funnet mange, men alle er så dårlige...

veldig fint hvis noen kunne legge ut et sted der de fant noen gode artifacrs...

Og hvis de fant et sted med en stor mengde artifacts på et relativt lite område..

Penge grinding ;D

Du finner to i garbage hvor den ene gir -2(mener da denne var i garbage eventuelt er den i cordon like før du kommer til "far outpost") i radiation mens den andre gir +20(%) i bleeding og +2 i radiation, med disse sammen slipper du å bære rundt på bandasjer:)

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har misslikt hittil er at det ikke er noe sove funskjon her (ihvertfall ikke som jeg har funnet ut av) Er utenfor forskerhytta nå å klokka er 2 på natta...

MÅ H meg vente i minst 3-4t....

 

 

Håper at alle har skjønt at når man blir robba er det bare å legge våpna i safen utenfor...

I en grå murstein ruin ligger det en safe.

Går sikkert fint å bare slenge det på bakken også, men bare for å være på den safe siden :)

Og det går jo fortere å hente alt sammen igjen :p

 

 

-Gernia-

 

EDIT:

Noen som vet om noen artifacts? (gode altså)...

har funnet mange, men alle er så dårlige...

veldig fint hvis noen kunne legge ut et sted der de fant noen gode artifacrs...

Og hvis de fant et sted med en stor mengde artifacts på et relativt lite område..

Penge grinding ;D

Du finner to i garbage hvor den ene gir -2(mener da denne var i garbage eventuelt er den i cordon like før du kommer til "far outpost") i radiation mens den andre gir +20(%) i bleeding og +2 i radiation, med disse sammen slipper du å bære rundt på bandasjer:)

 

Ja, fant den ene, men den andre hadde jeg ikke peiling på :D så takker.

solgte den bleeding +20% -_-'

 

men er det noen som vet om noen bra artifacts i dan factorien med den skumle radiationen og 10 zombier som spawner rett forran trynet ditt?

 

ble skutt på bakenifra snudde meg "VTF" 7 zombier skjøt på meg, men dette var jo fra en ganske "sikker" avstand så jeg bestemte meg for å gå videre... snudde meg etter 2 sec og instant kill... 10 zombier til spawna 2m rett forran meg --__--'' Juzuz...

Hadde F*** meg ikke sava på en stund heller...

 

Men hvis noen er stuck utenfor farskerlabratoriet så bare skyt vaktene ^^

Sto der i 20 min å venta på at det ble dag... så klikka det for meg, jeg drepte dem alle på ca 10 skudd, og så åpner døra seg :D litt rar døråpner, men men...

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg opplever mer bugs jo lenger ut i spillet jeg kommer. Nå klikker spillet idet jeg loader quicksaven så jeg får ikke til og starte. Driver hele tiden og lager ekstra save-filer heldigvis, så det setter meg ikke noe langt bak. Feilen ser uansett ut til og bli fikset i neste patch som trolig slippes i dag, værtfall til retail versjonen. Vet ikke noe om STEAM utgaven får den i dag. Får håpe det. Ser å ut som savefiler kommer til og virke med den nye patchen, men det er jeg ikke helt sikker på. Jeg har ikke lyst til og starte på nytt nå værtfall. Har spillt i 41.4 timer og har ikke gått inn i Limansk engang.. Tar meg tid til og gå og rote overalt. Går man inn i Limansk så kommer man ikke ut igjen, så jeg vil finne det beste før jeg går inn dit.

Lenke til kommentar
Er utenfor forskerhytta nå å klokka er 2 på natta...

MÅ H meg vente i minst 3-4t....

-Gernia-

 

Sakharov er en forsiktig mann og slipper ingen inn når det er zombier utenfor, altså under alarm. Hjelp vaktene å skyte zombier så går det raskere.

 

sunzi

 

scouta området rundt... var ingen zombier der som ikke var helt døde...

Ingen røde dotter på mappet i det heletatt..

Så skjøt vaktene så åpna døra seg..

Lenke til kommentar

Det ligger et bra artifact i myra bak bunkeren i yantar.

-6 i radiation.

I tillegg så selger han en heftig drakt etter at du har vært og henta PDAen bak fabrikken, eneste ulempen er at drakta ikke har lommer til artifacts originalt og kun kan oppgraderes til å ta 2 lommer for artifacts.

 

Jeg sliter med at gruppa mi (stalkers) vil ha hjelp til å ta over lageret der bandittene holder til hele tiden i garbage.

Jeg har rensket for banditter der over 5 ganger nå men det tar ikke lange tida før de roper om hjelp igjen og når da betalinga er på en lusen 500 lapp så dekker ikke det engang utgifter til ammo for oppdraget.

Er det umulig og og gjøre noe med dette eller kanskje jeg kan hjelpe duty å ta over der ettersom de ligger og lurer rett utenfor porten.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg har aldri blitt bedt om å hjelpe til med å ta bandittbasen, men gjorde det flere ganger mutters alene fordi idiotene begynte å angripe meg når jeg reiste forbi. Hver eneste gang jeg hadde tatt basen og utryddet drittsekkene spawnet det plutselig opp ca. 20 karer når jeg beveget meg bort fra basen, og basen var igjen bandittenes. :(

Ammo var dog aldri noe problem fordi 20 karer dropper ganske mye ammo etter at de er terminert. Prikk inn headshots så bruker du ikke mer en ett enkelt skudd på hver tulling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...