Gå til innhold

Stalker og Stalker Clear sky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er mye ufortjent kritikk mot siktinga i spillet. Når man begynner er alle våpen dårlige, shotguns er alltid dårlige utenom på kloss hold. Det er viktig å ha tålmodighet. Kom deg videre, få noen skikkelige rifler og oppgrader din favoritt med accuracy og flatness. Når du fyrer løs ser du også hvor skuddene går, noe som forteller hva du kan forvente av våpenet. Er fienden innenfor 20 meter i et området med dekkning er det bare å lene seg raskt ut, sikte på hodet med kikkertsikte og fyre av 2-3 skudd så har du nesten alltid en fulltreffer i hodet.

 

Det vanskeligste er når du er alene mot en gruppe på kanskje 5 personer, da de er minst like gode som deg til å skyte, men også kaster 2-3 granater akkurat der du sitter. Når 5 stykker skyter på deg treffer de også selvsagt mer enn hva du klarer å treffe alene.

 

Noen tips på skytebanen til Duty? Man må skaffe 180-200 poeng på practice, men jeg får aldri nok. Regner med at dette minispillet erstatter gladiatorkampen i SoC som jeg likte så godt, moro og enkle penger å tjene.

 

Skulle gjerne sett en skikkelig god infoside om artifacts i Clear Sky. Full liste med merking på kart hvor de er og hvilke egenskaper de har. Er også lettere forvirrende med +- merkinga sammen med fargene rød og grønn.

 

Noen av de beste man får kloa i etter Yantar og utover er:

Firefly -3 Radiation + 6 Health

Bubbles -6 Radiation

 

Her er et kart, men det manglet informasjon om hvilke artifacts som ligger der:

post-118993-1225441723_thumb.jpg

 

Nå sliter jeg veldig med å finne en loot som er i Dark Valley under en svær kran. Beskrivelsen sier "Crate in the basement. I dumped my stuff near the doors with the danger sign on them. I have no time right now, but I will definitly get it later." Det er ingen kjeller under krana! Noen som har funnet den?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett en skikkelig god infoside om artifacts i Clear Sky.

 

Nå sliter jeg veldig med å finne en loot som er i Dark Valley under en svær kran. Beskrivelsen sier "Crate in the basement. I dumped my stuff near the doors with the danger sign on them. I have no time right now, but I will definitly get it later." Det er ingen kjeller under krana! Noen som har funnet den?

Her er en side med et kart som nærmest er en kjempestor "spoiler":

http://www.webalice.it/requena/game/stalker/stalker.htm

 

Stæsjet i Dark Valley er, som teksten sier, i kjelleren, under beina dine. Inngang inne i fabrikken.

 

sunzi

Lenke til kommentar

Til dere som spiller stalker-clear sky:

I utgangspunktet hadde spillet en lang rekke svakheter, blant annet en mengde kræsjer og en del merkverdigheter i selve spillet. Med patcher er dette blitt gradvis bedre, og den siste skulle gjøre spillet vanlig stabilt og dessuten er de fleste mer merkverdige innslagene borte. Det er bare nødvendig å installere den siste patchen, 1.5.06, som finnes her:

 

http://stalker.deepsilver.com/index.php?lang=eng

 

sunzi

Lenke til kommentar
Stæsjet i Dark Valley er, som teksten sier, i kjelleren, under beina dine. Inngang inne i fabrikken.

 

sunzi

Jeg har vært inne i fabrikken, men finner ingen vei under jorda ned til området under krana! skulle gjerne hatt en nøyaktig beskrivelse.

Du går inn i fabrikken, hold til høyre til du kommer med ei dør som er provisorisk stengt med noen tønner. Disse dytter du unna og så kan du vanskelig unngå å finne nedgangen til kjelleren (dette er egentlig nedgangen til noen underjordiske laboratorier, men døra åpnes ikke før/ble åpnet i Shadow of Chernobyl).

Clear Sky er temmelig krevende hva angår nysgjerrighet og utforskning. Avhengighetsrammede spillere bruker gjerne opptil ei uke på å utforske et enkelt område, og det er utrolig hva de finner (det finnes ei skje et eller annet sted!) :yes:

 

sunzi

Lenke til kommentar

Hehe ja merka dette når jeg begynte å nærme meg slutten uten mulighet for å gå tilbake. Da ble plutselig skattejakt spennende og å finne flest mulig artifacts og info til upgrades. Brukte plutselig mye tid på å løpe gjennom områdene, men det som er kjipt er at jeg måtte betale en slags avgift hver gang, det kom emissions hver gang jeg kom til et nytt området og så måtte jeg vente like lenge hver gang. Det som er så forbasket kjedelig med skattejaktene er at det oftest er elendige premier, pistoler eller vipere som jeg bare slenger fra meg øyeblikkelig.

 

Har spillt ferdig nå, og synes slutten var så mye dårligere enn SoC!

Kun en avsluttning? Og uten den lange løypa og masse fiender som spawner. Akkurat det var skuffende. Og hva med den siste videoen, hva skulle det bety? I Clear Sky så forandres dessuten hele slutten av SoC!

 

 

Også likte jeg bedre introduksjonen til et nytt område i SoC: Du kom rett inn i en krigssone for eksempel, og måtte med en gang hjelpe noen og samtidig lære det nye område.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har prøvd å like Stalker (tro meg!), men klarer ikke.. altfor mye bugs o.l... eneren hadde dårlig veivisning (kom til handelsmann nr2, så skjønte jeg ingenting..), 2ern spilte jeg en del, mest pga DX 10,1, med stoppa da jeg måtte forbi en militær post, som ikke var så glad for å se meg..

 

Får håpe Call of pripyat (tror det heter det) blir bra.

Lenke til kommentar
Spillte idag gjennom cs, og det er noen ting jeg lurer på. Hvorfor ta strelok, og når du skal skyte ham. Vem er det som skyter på han når han er på bruen, og hvorfor skyter de ham?

Lurer på det samme, i og med jeg ikke kom meg lengre enn til den broen du snakker om.. (takket være hensynsløs bruk av medkits en halvtime tidligere :hrm: )

Lenke til kommentar

Den russiske versjonen er tilgjengelig, men den offisielle engelskspråklige versjonen kommer ikke ut før i 2010, så jeg spiller med en slags uoffisiell oversettelse som ser ut til å ha blitt laget i Google Translate eller Babelfish. Tidvis ganske morsomt, men det er vanskelig å gjøre oppdrag når instruksene ser slik ut:

post-21011-1254748088_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...