Gå til innhold

Sliter med P4 2,4 @ 2,7. Høyere enn 149fsb blir ustabilt


Anbefalte innlegg

Jeg har et Epox 4SDA5+, P4 2,4 533 og Twinmos 256 DDR 333. Viften er en ganske dyr sak som kan regulere hastigheten.

 

Jeg setter FSB på 149 og har viften på fullt og har satt Vcore til 1,7 og den kjører stabilt, men setter jeg FSB høyere så kræsher pc'en omtrent hele tiden. 2,68ghz er ikke mye å skryte av med en 2,4ghz prosessor.

Hva kan jeg gjøre for å få cpu'en til å gå raskere?

Er ny innen overklokking og tar gjerne imot alle gode råd.

 

Temperaturen har jeg aldri hatt over 41 på cpu så den er ok.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikkert rammen som setter begrensingene her du.....

 

hva kjører rammen på når du ikke har overklokket ??? 133 eller 166Mhz

 

Trodde PC2700 kjørte på 333 jeg... DDRAM viser 374mhz med fsb149. Med standard, altå ikkeklokket/fsb133, viser ddram 333mhz.

 

Trodde at Twinmos var god ram. Er det ingen muligheter for å klokke mer enn 2.68mhz? Noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
vel, så god er ikke rammen....

 

prøv å sett ramme på 1:1 deling (FSB synkron mellom CPU og RAM)..

 

 

da vil du på 149 FSB ha en ram på 298Mhz, klokker du mer da vil hastigheten på rammen stige+cpu

Tjah, hvis du ser signaturen min så ser du at det du sier ikke stemmer så bra ;) Ram'n jeg har er noname ram fra komplett som var twinmos, den klarer ca 205 mhz, men liker ikke å presse de siste 1-2% fordi maskinen gjerne blir ustabil på f.eks varme sommerdager.

 

hassum"]Du må bytte hovedkort skal du komme høyere. Disse SiS 648 Chipset'ene ryker ut alle sammen på 150 FSB. Anbefaler Abit BH7 hvis du skal bytte kort.

hørtes riktig

Lenke til kommentar
...har satt Vcore til 1,7...

 

Du kjører sannsynligvis med unødvendig høy vcore. Husk at du dreper NW-kjernen over tid med høy spenning (jfr. Northwood sudden death).

 

Klokk deg fram til stabile innstillinger mens du fortsatt kjører på 1.7v, så reduserer du spenningen gradvis til du finner minimum du kan kjøre på. Jeg blir ikke VELDIG overrrasket hvis du greier å kjøre 2.7 ghz på default spenning...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...