Gå til innhold

Oktoberfest 2008 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om akseptable handlinger; kan man redigere et publisert bilde basert på tilbakemeldinger? Evt. legge ut en ekstra versjon?

Så lenge det kun skjer i noen få tilfeller, så kan det nok godtas; jeg har selv gjort det et par ganger. Men da må utgave nr. to merkes tydelig. Det er også mulig at bildet da heller burde vært lagt ut i bildekritikken.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Makro kittet endrer bare fokusavstand. Wide delen derimot endrer brennvidde, men den har jeg ikke tenkt å bruke uansett..

Da bør det jo gå greit.

 

Ser forøvrig at noen tror at man må poste same dag som bildet er tatt. Det er ikke nødvednig; men det bør postet så raskt som det er mulig. Det er også en god ide å datere hvert bilde slik at vi ser når bildet er fra.

 

Tom

Lenke til kommentar
Har meldt meg på som entusiast, har jeg lov til å legge ut bilder i f.ex rpp her på forumet (hvis jeg bruker samme brennvidde) når jeg har lagt ut bilde i konkurransen samme dag?

RPP?

 

Hva du gjør med bildene dine i tillegg til å vise de her; det er opp til deg. Vi setter ingen begrensinger der.

 

Tom

Lenke til kommentar
Et spørsmål i henhold til editering;

Hvordan ser man på cropping?

 

Godt spørsmål, synes jeg.

Blir ikke litt av poenget borte om man kan croppe bildene

 

 

Jeg savner en kommentar fra arrangørene på denne problemstillingen !

Kommentar har ikke kommet fra hoved-arrangøren da han har vært opptatt med å tylle i seg øl og vin i Tyskland ;)

 

Om du ønsker å croppe eller ikke; det er et krav som du selv må bestemme. Det å bruke fast brennvidde handler mest om å venne seg til å se motivet på forhånd, og foreta komponeringeren ved å flytte på seg. Det blir ikke alltid helt presis, så at man behøver en viss cropping innimellom må man nok forvente.

 

De tøffeste cropper selvsagt ikke.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...