Gå til innhold

Demo: FIFA 09 (PC)


Anbefalte innlegg

Sorry, må bare pirke litt på artikkelen. Det heter ikke Utorrent - det er den greske bokstaven µ ("my") - altså MyTorrent (min torrent for de som er litt ustødige i engelsk). (Irriterer meg litt bare :p hehe).

 

Gleder meg til å prøve ut demoen! Stor sannsynlighet for at dette blir kjøpt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikkje koss PC versjonen er i forhold til consol versjonen, men PC versjonen har blitt langt bedre på mange områder denne gangen virker det som. Ikkje missforstå meg her, det er mye rom for forbedringer enda.

 

- Graffiken har blitt langt bedre, det med at noken seie spillerne er stive forstår eg ikkje, det trur eg har mer med kontrollene å gjer en graffiken, dei virket ikkje så stive når eg brukte mus som styring. Som sagt eg vett ikkje koss det er i forhold til console versjonen av FIFA 09 men eg vett koss 08 versjonen er til 360.

 

- Kontrollene har blitt redefinert, nå kan du bruke WASD for bevegelse og bruke musa for å bestemme hvilken retning du skal skyte eller sentre, eller du kan bruke musa til å styre og bestemme hvor du skall skyte eller sentre. Dette krever mye tilvending men eg trur du vil ha utbytte av dette viss du lærer deg dette. Du har selvfølgelig også muligheten til å styre på gamle måten eller med gamepad.

 

- Meny systemet ser ut til å ha blitt totalt fornyet litt vanskelig å sei koss bra eller dårligt det er utifra demoen men det ser lovende ut spør du meg. Du får og langt mer detaljert informasjon som var noke mangelfult i tidligere FIFA spill til PC. Den største nyheten her er kanskje widgets så du kan velge å vrake den infoen du vil ha eller ikkje.

 

- AIen er dårlig i demoen, men demoen har ikkje noken vanskelighetsgrads velger, og eg trur den er satt på ganske enkelt så eg kan ikkje bedømme AIen utifra demoen.

 

For ordens skyld testet eg spillet i 1680*1050 32bits oppløsning på 22" skjerm og alle instillinger skrudd på fullt, laggfritt.

 

µ = "my" eller mikro.

 

...eller u med dong

Endret av SynT
Lenke til kommentar
For meg var dette enn stor skuffelse.

Noe av grunnen var vell de at de ble lovet så utrolig mye bra, som at PC versionen skulle vere veldig lik PS3/xbox versionen.

 

Tror jeg må kjøpe meg enn PS3 nå siden PC versionen var crap....

 

Var aldri lovet lik graffik som console versjonen det var lovet ein kraftig oppussing, nå har eg ikkje sitt console versjonen men syns PC graffiken har fått kraftig oppussing i forhold til tidligere PC versjoner som lovet. Viss du er skuffa bare pga graffiken syns eg synd på deg, eller er det noke meir du vil fram til som du er skuffa over?

 

edit: ser nå at du skreiv lik som console versjonen og ikkje graffiken, men igjen tar du kraftigt feil. Wii sko få ein egen versjon tilpasset dei, 360/PS3 sko få sin versjon tilpasset dei, og PC sko få sin versjon med tilpassede menyer og kontroler til mus og tastatur, og ikkje ein portet PS2 variant.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Fy satan. Trodde det skulle bli som på konsoll jeg, men det har ikke halvparten av kvaliteten til FIFA08 engang. Skuffendes av EA.

 

Kan du forklare meg kor 09 pc versjonen er dårligere en 08 PC versjonen(og ikkje dra sammenligning med konsoll versjonen). Greit at du syns framsteget ikkje er godt nokk men kan ikkje sjå at det har blitt dårligere.

 

- Graffik: Langt bedre

- Kontroller: Du kan nå velge om du vil bruke Mus/Tastatur, kun Tastatur, eller gamepad, og i tilleg er egen instillinger for kontroller langt mer åpen en før.

- Menyer: Ser bedre ut så langt, demoen er selvføgelig litt ribbet her.

- AI: Vet ikkje siden demoen er satt til lett og derfor vil me ikkje sjå kor god AIen er.

 

Husk dette er kun demo.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
De kan for faen laga 5000000000 forbedringer, men det ville faen ikke ha blitt noe bedre av den grunn!!!!!!!!!!

 

Faen ta EA!!!!!!!!!!!!

 

Saklig.

 

For øvrig kan man customize kontrollene nøyaktig som man vil på konsoll også :) men nå mener nå jeg at den kontrollen som vel kom ut i Fifa08 er rimelig optimal. I fifa07 var det irriterende at byttespillerknappen var på LT (tar lengre tid å trykke inn), men da de skiftet dette til LB som er så og si instant, så ble det toppers.

Lenke til kommentar
Jeg bare nevner at de 250 forbedringene gjelder bare på Xbox 360 og PS3, ikke PC!

 

Bare nevner at dei forbedringene eg nevner gjelder kun PC, basert på ka eg har sitt og ikkje ka dei har sagt.

 

Hei! Glømte å nevne at det jeg skrev var et svar til gamer.no artikkelen FIFA 09 PC DEMO. For de skrev at PC versjonen hadde 250 forbedringer, men det er bare Xbox 360 og PS3 som har det:P I hvertfall de forbedringene som det er blitt snakket om. Så svarte ikke egentlig på ditt innlegg.

Endret av thox
Lenke til kommentar
Jeg bare nevner at de 250 forbedringene gjelder bare på Xbox 360 og PS3, ikke PC!

 

Bare nevner at dei forbedringene eg nevner gjelder kun PC, basert på ka eg har sitt og ikkje ka dei har sagt.

 

Hei! Glømte å nevne at det jeg skrev var et svar til gamer.no artikkelen FIFA 09 PC DEMO. For de skrev at PC versjonen hadde 250 forbedringer, men det er bare Xbox 360 og PS3 som har det:P I hvertfall de forbedringene som det er blitt snakket om. Så svarte ikke egentlig på ditt innlegg.

 

Jepp forstod det etterpå, men det er mange forbedringer i PC versjonen, og sikkert ein del som ikkje kommer til syne på demoen. Kan og godt ver ifølge EA at PC versjonen har like mange forbedringer.

Lenke til kommentar
Kan du forklare meg kor 09 pc versjonen er dårligere en 08 PC versjonen(og ikkje dra sammenligning med konsoll versjonen). Greit at du syns framsteget ikkje er godt nokk men kan ikkje sjå at det har blitt dårligere.

 

 

 

Kom vel ikke godt nok frem. Men jeg trodde at FIFA09 på PC skulle bli like bra som FIFA09 på PS3 og X360. Og at da årets PC versjon skulle bli bedre enn fjorårets konsollversjon. Mens den i realiteten er dårligere.

 

Jeg fatter ikke hvorfor de må gi ut to forskjellige versjoner på utstyr som lett takler det beste.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...