Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har installert NAVIGON 5 (bil GPS software) men det vil ikke starte. Installasjonen virker å gå greit, og til slutt har jeg et icon under "progam" på min HD. Men telefonen låser seg når jeg prøver å starte programmet.

Noen andre som har testet dette? Grunnen til at jeg ville teste var fordi man hadde 14 dagers trial på den i motsetning til TomTom som jeg har lest at andre bruker.

 

Er det kun TomTom som gjelder når det gjelder bilGPS software til HD?

 

Etter å ha lest gjennom XDA forumet viser det seg at dette er et problem for alle Touch HD, men de har også laget en fix. Dvs folkene på XDA forumet har laget en fix.

Først og fremt handler det om å erstatte noen filer på HD'en ETTTER at installasjon av Navigon er gjort. Disse filene finner man i diskusjonen på XDA. Disse filene gjør at navigon takler den store oppløsningen til HD'en. Etter å ha erstattet/byttet ut disse filene kjører Navigon. Men noen har ikke fått den til å kjøre helt stabilt, og har hatt problemer med at Navigon ikke prater med selve GPS'en. Så litte lenger frem i diskusjonen har noen laget fix for dette også.

Denne siste gjør visst også at man kan velge liggende eller stående display, samt at den lukker TouchFlow3D når Navigon kjører for å få mer resurser til GPS softwaren.

 

 

Sjekk diskusjonen her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446487

Navigon7 kan lastes ned for 30 dager triel her (europakart): http://www.navigon.com/site/int/en/product...e_pda#tryAndBuy

Lenke til kommentar
Last ned HD tweak, der kan du stille inn hva du vil at skjermen skal gjør ved samtale.

 

Hvis du tenker på sleep-funksjonen, så er det snakk om hele telefonen, og ikke bare skjermen. Bruker dette selv som et supbstitutt til noen klarer å lage samme funksjonen som iPhone har, dvs at når noe dekker over sensoren ved høyttaleren så slås skjermen av.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Som akilles_ sier så er den ikke treg til å være en WinMobile. Den er imidlertid treg i forhold til f.eks. nyere S60 fra Nokia.

 

De fleste feil / mangler kan man laste ned fikser for fra forskjellige plasser på nettet.

 

Jeg personlig synes at mobilen er håpløst overpriset i forhold til det faktum at man målete rundt etter tredjepart patcher for å få den til å virke som den skal, men det er nok smak og behag. Jeg kjenner flere WinMobile-brukere som synes at dette er helt OK.

 

Min har nå plutselig fått et problem med services.exe. Dette er den lille taskmanager-saken i topplinjen, ved siden av batterimåleren. Det startet under en samtale i det jeg skulle justere lyden, og nå kræsjer den tre ganger på rad når jeg slår på telefonen, og vil ikke starte igjen.

 

Det er viktig å påpeke at dette nok er plattformen WinMobile, og ikke telefonen sin skyld.

 

Alt i alt vil jeg si at brukeropplevelsen er en nedtur i forhold til Nokia E90 og Apple iPhone, men jeg har ikke gitt opp håpet enda. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Takk for svar (:

Men huffda, nå ble jeg plutselig litt i tvil. Er det sånn at nå som jeg har lest mange tester av denne telefonen, og jeg er imponert, at jeg burde heller satse på Samsung Omnia eller SE Xperia? Eller hva synes dere? Jeg er veldig glad i touch, og sånne telefoner som kanskje er "større enn normalt", og jeg har sett på min brors Diamond. Jeg liker sånne duppeditter som har mange muligheter, men jeg synes ikke noe særlig om at man må betale så mye for en telefon, også må man ordne "alt" selv slik at den skal fungere skikkelig!

Denne telefonen frister veeeeldig, men jeg liker ikke at det skal lagge og sånt! Er laggingen et stort problem, jeg som er vant til Nokia n76 (som jeg hater! den kjennes ut som en leke, alt knirker!)? Jeg vet ikke om den er rask eller treg ift andre telefoner jeg?

 

Nå så jeg at det innlegget her ble litt krunglete å lese da men :S

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Mobilen er rask og responsiv, eneste når jeg går til "Programmer"-fanen, så bruker den sikkert ett sekund på å laste inn animasjonene til programmene (eller hva det nå enn er som tar tid).

 

I tillegg er det på ingen måte mye som må installeres for at du skal få en flott mobilopplevelse. Saken er vel heller den at siden vi VET at vi har Windows Mobile, hvor vi kan skifte hva enn vi vil, så søker vi alltid etter noe bedre. Det vil derfor alltid være noen som aldri klarer å slå seg helt til ro på grunn av dette. Selv har jeg funnet "roen" og synes dette er en knalltelefon!

 

Jeg gikk fra Nokia N95, og det eneste jeg savner er kameraet (som dessverre er svakere på HD). Men nå var det på ingen måte derfor jeg kjøpte telefonen (for kameraets del).

 

Greit nok, telefonen koster en del, men det gjorde også min forrige mobil (N95). I starten var GPS-en håpløs treg, men etter noen måneder når Nokia hadde fått laget til en oppdatering, fungerte det meste som det skulle. Teknologi er dyrt.

 

Konklusjonen min blir dermed at jeg er glad jeg kjøpte mobilen, og synes fortsatt det er en kjempemobil :)

 

Jevel: Hvordan kan du si at S60 er så mye raskere enn WM på HD? Har brukt utallige S60 mobiler, og de er jo generelt sett kjent for å være litt trege her og der. Ser du nevner E90 (som jeg forøvrig ikke har brukt), så hvor "rask" denne er kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen i to dager, og jeg må si meg meget fornøyd. Den er mye raskere enn min forrige S710, og jeg oppfatter ikke denne som treg i det hele tatt. Dette er en liten datamaskin, og ikke en vanlig mobiletelefon, så at alt skjer i det man trykker syns jeg uansett er litt mye å forlange.

 

Jeg lasta over en .wmv-fil i grei kvalitet til minnekortet, men selv med patchen fra XDA-developers hakker filmen en del. Jeg har installert TCPMP-0.72RC1-ARM-PPC-recomp-03 men denne støtter ikke .wmv-filer får jeg beskjed om. Det virker som det kan være et bufferproblem. Kan det hjelpe å endre på noen instillinger i HD Tweak?

 

En ting jeg lurer litt på er om det går an å få slått av skjermen når jeg bruker musikkspilleren i TF3D? Slår jeg av skjermen manuelt så stopper jo musikken.

 

Ikke avhengig av stylus.

Med compact QWERTY, (noe ala som på blackberry) går det enda bedre.

Og kjøper du SPB Keyboard for 15 dollars, er det til og med enda lettere.

Er det valgfritt å betale for dette? Det kan jo fint lastes ned gratis fra hjemmesida deres. Ellers så syns jeg ikke dette var så mye bedre å skrive på enn det som er standard. Var noen mer tungvinte løsninger her etter min mening.

 

TomTom7 har jeg installert, og det fungerer som en drøm. :) Med dette installert er den jo en fullverdig bilnavigasjon også. Skjermen er jo som mange har påpekt før helt fantastisk, og den kombinert med Opera gjør at den er en sann fryd å surfe på også.

 

Enig i at kameraet er en vits, ikke noe å diskutere det, men det er jo naturligvis heller ikke grunnen til at man kjøper en htc.

Jeg syntes faktisk ikke kameraet er så ille, så lenge det ikke blir for mørkt selvsagt. Jeg tok et bilde på jobben i dag, innendørs under ok lysforhold og uten å endre noen installinger i kameraet:

imag0005jt7.jpg

 

Jeg er i hvert fall så langt kjempefornøyd. Jeg har brukt Windows Mobile siden v6.0 kom ut, og liker egentlig at alt ikke er for lettvint og med begrensninger. Da går jeg bare fort lei telefonen, og bruker fortere penger på en ny en. :p Det finnes så ekstremt mange muligheter med en smarttelefon kontra vanlige mobiler, og dermed blir jo også disse telefonene gjerne litt mindre brukervennlige. Vurderer man denne på lik linje med en vanlig mobil så er det jo klart den er mindre brukervenlig. Men for oss som ønsker å bruke telefonen til noe annet enn å ringe, sende meldinger og ta bilder med, så er det vel ingen operativsystem pdd. som er mer kraftfullt. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Til dere som har problemer med at videoer hakker, hvilket minnekort bruker dere?

Mistenker at det som følger med til telefonen ikke er særlig godt.

Jeg har aldri brukt det som følger med, da jeg fort skjønte at jeg ville ha hastighet på tingene.

 

Kjøpte derfor et 8GB SanDisk Ultra kort, som er kjent for rask flytting av data.

 

Jeg konverterer ingen filer. Spiller av alle vanlige serier og filmer ved å kopiere de rett inn på minnekortet.

Har aldri forstått den problematikken med behov for konvertering, og hvilken oppløsning osv....

Siden den dagen jeg fikk telefonen, har jeg sett filmer ved å bare flytte filen over.

Lenke til kommentar
Til dere som har problemer med at videoer hakker, hvilket minnekort bruker dere?

Mistenker at det som følger med til telefonen ikke er særlig godt.

Jeg har aldri brukt det som følger med, da jeg fort skjønte at jeg ville ha hastighet på tingene.

 

Kjøpte derfor et 8GB SanDisk Ultra kort, som er kjent for rask flytting av data.

 

Jeg konverterer ingen filer. Spiller av alle vanlige serier og filmer ved å kopiere de rett inn på minnekortet.

Har aldri forstått den problematikken med behov for konvertering, og hvilken oppløsning osv....

Siden den dagen jeg fikk telefonen, har jeg sett filmer ved å bare flytte filen over.

Gjør akkurat det samme som deg, men jeg bruker det medfølgende minnekortet. Flytter ting rett over og ser de, funker som bare det.

Lenke til kommentar

Tusen takk!:)

 

Noen spørsmål til..

Er det mulig å stille på at alle roaming handlinger (f.eks. vær) skal automatisk prioritere Wi-Fi først eller noe lignende? Slik at det ikke blir så jævlig dyrt å bruke mobilen og? Også når man bruker GPSen logger den automatisk på 3G, er det noen innstillinger her det går an å justere på slik at den enten ikke bruker nett og kun satellitter eller logger på Wi-Fi??

Mobilen er fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Mobilen er rask og responsiv, eneste når jeg går til "Programmer"-fanen, så bruker den sikkert ett sekund på å laste inn animasjonene til programmene (eller hva det nå enn er som tar tid).

 

I tillegg er det på ingen måte mye som må installeres for at du skal få en flott mobilopplevelse. Saken er vel heller den at siden vi VET at vi har Windows Mobile, hvor vi kan skifte hva enn vi vil, så søker vi alltid etter noe bedre. Det vil derfor alltid være noen som aldri klarer å slå seg helt til ro på grunn av dette. Selv har jeg funnet "roen" og synes dette er en knalltelefon!

 

Jeg gikk fra Nokia N95, og det eneste jeg savner er kameraet (som dessverre er svakere på HD). Men nå var det på ingen måte derfor jeg kjøpte telefonen (for kameraets del).

 

Greit nok, telefonen koster en del, men det gjorde også min forrige mobil (N95). I starten var GPS-en håpløs treg, men etter noen måneder når Nokia hadde fått laget til en oppdatering, fungerte det meste som det skulle. Teknologi er dyrt.

 

Konklusjonen min blir dermed at jeg er glad jeg kjøpte mobilen, og synes fortsatt det er en kjempemobil :)

 

Jevel: Hvordan kan du si at S60 er så mye raskere enn WM på HD? Har brukt utallige S60 mobiler, og de er jo generelt sett kjent for å være litt trege her og der. Ser du nevner E90 (som jeg forøvrig ikke har brukt), så hvor "rask" denne er kan jeg ikke uttale meg om.

 

 

Ahaa, så det er bare hvis man er en person som bare skal ha det "bedre og bedre, uansett om det er bra eller ikke" at man trenger å installere masse programmer. Jeg personlig bryr meg ikke så særlig mye om kamera, på min telefon så har jeg et 2mpx kamera som gjør alt grønt hvis det ikke er fullt opplyst ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...