Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Ja, du kan vel si det på den måten. Jeg er selv blant de som alltid har lyst å gjøre mine gadgets raskere, men med HD føler jeg ikke behovet. Men det ender alltids opp med at jeg installerer diverse tweaker de gangene jeg har "dødtid". Jeg har installert HTC-fiksen som fjerner frysing noen sekunder samt "HD Tweak" for å gjøre systemet enda mer responsivt.

 

Musikkspilleren synes jeg fungerer bra. Til video har jeg installert "TCPMP player" som knasker over det meste av formater. Dette er vel det eneste du "må" ha på plass. I tillegg har jeg installert en bedre alarm (G-Alarm), stoppeklokke, TomTom7 og litt annet småsnacks. Disse programmene kategoriserer jeg under "valgfrie" installeringer, altså de har ikke noen direkte invirkning på systemet.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge du er tilkoblet et WLAN så prioriterer telefonen denne tilkoblingen. Hvilket program bruker du til å administrere GPSen? Google Maps streamer kartdata fra en database, så den krever internettilkobling. For eksempel TomTom gjør ikke det, da du har lagret kartdata på telefonen/minnekortet.

 

Jeg bare lurer på en ting, som jeg ikke har fått funnet ut av..

Har HD'en innebygget GPS mottaker? (:

 

2bb1: Ok, men detta høres bra ut ;D Takk :)

Endret av Espen R.
Lenke til kommentar
Åja, så den har det ja. Men den TomTom-tingen, koster den mye penger? :) Jeg så på tomtom sine sider, og der kosta den over tusenlappen ;S Er det noe sted man får den billigere liksom?

 

Edit: Så jeg hadde uttrykket meg litt merkelig..

Noen HTC-modeller kom med TomTom7, så det finnes porta versjoner som blant annet fungerer på HD. Denne versjonen finnes på både XDA og diverse fildelingsnettverk, og den er også på norsk med norsk språk. Men dette snakker man selvsagt ikke om offentlig.. :innocent:

 

Ja, den har innebygget GPS :)

 

Noen som har prøvd den TuneUp.cab-en som man kan laste ned fra XDA? Den som skal gjøre minnekortet mye raskere? Virker det?

Nå prøvde ikke jeg å vise video før jeg installerte denne, men .wmv-filer hakker detter den er installert ihvertfall. Videoen er i grei kvalitet, men jeg ser at WMP bufrer mye, så skal se om det ikke er noen bufferinstillinger jeg kan få endra på.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Jevel: Hvordan kan du si at S60 er så mye raskere enn WM på HD? Har brukt utallige S60 mobiler, og de er jo generelt sett kjent for å være litt trege her og der. Ser du nevner E90 (som jeg forøvrig ikke har brukt), så hvor "rask" denne er kan jeg ikke uttale meg om.

 

Jeg har ikke brukt så veldig mange nyere S60-baserte telefoner, men jeg har hatt E90 og E51.

 

Hvis du tar en av disse og blar rundt i applikasjoner / menyer så åpnes f.eks. innboks og menyer med en gang man velger dette.

 

På Touch HD kan det ta både ett og to sekunder før innboksen åpnes.

 

Som sagt så er ikke dette tregt, bare tregere enn min forrige jobbtelefon. (E90)

 

-KJ

 

EDIT:

 

Må bare få presisere at jeg på ingen måte har sagt at S60 generelt er kjappere, og heller ikke at det er mye kjappere slik det antydes i quoten her.

 

Her er det jeg ordrett skrev:

 

Den er imidlertid treg i forhold til f.eks. nyere S60 fra Nokia.
Endret av jevel
Lenke til kommentar

Sorry, men går litt surr i alle disse tuning-up-greiene :blush:

 

Hd-tweak, Tune-up CABen som skal gjøre minnekortet raskere? Finnes det flere slike programmer?

 

Hva virker og hva anbefales at en legger inn? Flere kokker (programmer) kan gi mer søl kanskje?

Endret av twarken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...